AFN - turbina, problem z doładowaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
AFN - turbina, problem z doładowaniem
1. Na wysokich obrotach spadła mi plastikowa rura z turbiny idąca do intercooler'a w miejscu pokazanym na zdjęciu poniżej. (miejsce raczej nie ma znaczenia, tylko chodzi o sam fakt , że spadła) Założyłem ją z powrotem i to samo. Wszystko się zaczęło tydzień wcześniej kiedy nagle w czasie jazdy maksymalnie stracił moc. Ale postał przez noc i wszystko wróciło do normy. Wczoraj niestety przy gwałtownym przyspieszaniu spadła mi ta rura. Teraz jest założona, a że praktycznie teraz nie korzystam z mocy silnika i nie wkręcam go na obroty, to jest na swoim miejscu. Jeszcze jedna sprawa. Jak te rura spadła to zauważyłem w niej olej. Jak roztarłem go na palcach to zrobił się on koloru ołowianego. Czyżby turbina do wymiany?!
2. Dodatkowo na korku oleju pojawiła się niewielka ilość żółtej mazi. Zdjęcie poniżej
Czym te dwie rzeczy mogą być spowodowane?? Dodam, że silnik nigdy nie był żyłowany. Nigdy na zimnym nie gazowałem go ani nie wkręcałem powyżej 2500 obrotów. Po każdej jeździe auto chodziło przez chwilę zanim gasiłem silnik. Nie chcę wymieniać turbiny, jak nie będę znał przyczyny jej uszkodzenia.
2. Dodatkowo na korku oleju pojawiła się niewielka ilość żółtej mazi. Zdjęcie poniżej
Czym te dwie rzeczy mogą być spowodowane?? Dodam, że silnik nigdy nie był żyłowany. Nigdy na zimnym nie gazowałem go ani nie wkręcałem powyżej 2500 obrotów. Po każdej jeździe auto chodziło przez chwilę zanim gasiłem silnik. Nie chcę wymieniać turbiny, jak nie będę znał przyczyny jej uszkodzenia.
załóż opaskę przykręcaną tak jak jest u mnie i nie będzie ci spadała
a co do oleju w rurze to jeśli jest dużo to faktycznie turbo na wykończeniu
a jeśli robisz krótkie odcinki do maź pod korkiem jest wskazana
a co do oleju w rurze to jeśli jest dużo to faktycznie turbo na wykończeniu
a jeśli robisz krótkie odcinki do maź pod korkiem jest wskazana
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 14:44 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
nawiązując do tematu turbiny tak na marginesie
to u mojego kolegi w Golfie IV TDI turbo przeładowało aż intercooler wybuchł i silnik zakończył żywot
to u mojego kolegi w Golfie IV TDI turbo przeładowało aż intercooler wybuchł i silnik zakończył żywot
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 17:13 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
Ilość oleju jest znikoma, ale jest. Zakręcana opaska faktycznie sprawi, że nie będzie spadać, ale to jest walka ze skutkami a nie z przyczynami. Poza tym
Zastanawia mnie bardzo dlaczego do tej pory było wszystko ok, a teraz nagle na wysokich obrotach wzrasta ciśnienie do tego stopnia, że zrzuca tą rurę. Możliwe jest, żeby oryginalna opaska straciła swoją siłę z racji wieku i teraz nie trzyma??
Nie chciałbym czegoś więcej uszkodzić przez to, że jest przeładowane ciśnienie w układzie dolotowym.Szosownik pisze:turbo przeładowało aż intercooler wybuchł
Zastanawia mnie bardzo dlaczego do tej pory było wszystko ok, a teraz nagle na wysokich obrotach wzrasta ciśnienie do tego stopnia, że zrzuca tą rurę. Możliwe jest, żeby oryginalna opaska straciła swoją siłę z racji wieku i teraz nie trzyma??
Faktycznie robię krótkie odcinki. Czyli żółtą mazią się nie przejmować. A skąd ona się tam wzięła??Szosownik pisze:a jeśli robisz krótkie odcinki do maź pod korkiem jest wskazana
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 17:36 przez Bednarus, łącznie zmieniany 2 razy.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
jednak jakimś cudem u mojego kolegi przeładowałoedzio pisze:jeśli by się przeładowywał to sterownik silnika zablokuje
że komo była to wina źle zregenerowanej turbiny ze zmienną geometrią
[ Dodano: 01 Mar 2009 17:28 ]
nie przejmować bo to normalny objawBednarus pisze:Czyli żółtą mazią się nie przejmować
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 18:32 przez Szosownik, łącznie zmieniany 1 raz.
edzio pisze:eśli by się przeładowywał to sterownik silnika zablokuje i wchodzi w tryb awaryjny,co powoduje utratę mocy,do momentu wyłączenia zapłonu i ponownownemu uruchomieniu
No właśnie jak pisałem wcześniej tak się też zdarzyło, że tydzień wcześniej nagle w czasie jazdy podczas szybkiego przyspieszania stracił moc i nie chciał jechać. A po kolejnym odpaleniu jechał normalnie. Teraz moc nie spadła, tylko zrzucił rurę.Bednarus pisze:Wszystko się zaczęło tydzień wcześniej kiedy nagle w czasie jazdy maksymalnie stracił moc. Ale postał przez noc i wszystko wróciło do normy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
no to moze faktycznie turbo przeładowuje.No właśnie jak pisałem wcześniej tak się też zdarzyło, że tydzień wcześniej nagle w czasie jazdy podczas szybkiego przyspieszania stracił moc i nie chciał jechać. A po kolejnym odpaleniu jechał normalnie. Teraz moc nie spadła, tylko zrzucił rurę.
sprawdzić by wypadało kierownice czy nie są zapieczone albo sie przycinają
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 255 gości