odgłosy z miejsca gdzie jest pasek rozrządu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
odgłosy z miejsca gdzie jest pasek rozrządu
z okazji soboty postanowiłem troche pospamowac odgłosy dochodza w miejscu paska rozrzadu co to moze byc aha 5 dni temu miałem wymieniany pasek pompe wody rolki czyli komplet
chyba mam czarna serie przed wczoraj posypało mi sie prawdopodomnie łozysko dociskowe w sprzegle i teraz dodatkowe problemy jak ktoś ma pomysł to prosze o sugestje tak czy inaczej wizyta u mechaników 100%
chyba mam czarna serie przed wczoraj posypało mi sie prawdopodomnie łozysko dociskowe w sprzegle i teraz dodatkowe problemy jak ktoś ma pomysł to prosze o sugestje tak czy inaczej wizyta u mechaników 100%
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nooo.Ładnie się śruty ścigają.
Odgłos typowy jak dla łożysk altka Pewnie po wymianie nie-rządu podciągnęli za mocno pasek altka i łożyska skapitulowały.Ot co...
Zdejmij pasek,zakręć altkiem ręką i słuchaj
Dźwięk zużytych łożysk przenosi się na obudowę altka i stąd ten głuchy odgłos
Odgłos typowy jak dla łożysk altka Pewnie po wymianie nie-rządu podciągnęli za mocno pasek altka i łożyska skapitulowały.Ot co...
Zdejmij pasek,zakręć altkiem ręką i słuchaj
Dźwięk zużytych łożysk przenosi się na obudowę altka i stąd ten głuchy odgłos
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 00:55 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Mechanik mógł dobrze naciągnąć pasek.Ja pisząc za mocno,miałem na myśli,że za mocno dla tego stanu łożysk.Drogojad pisze:heh "śruty" sam niestety nie sciągne paska musze pojechać do warsztatu co to robili moze
bedzie jakiać gwarancja mam juz dosyć tego auta od 3 tygodni to wiecej stoi niz jeździ
A na auto przychodzi czasami taki kryzys,jak grypa na człowieka.Hmm,przecież Golf to auto z duszą
Jak mogli za mocno pasek naciągnąć, jak w abfie jest napinacz ze sprężyną. Odginasz go kluczem płaskim, ściągasz pasek. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Śrubą się reguluje pasek pompy od wspomy i od wody jak masz klimę. I tam najwyżej można za mocno naciągnąć. Jak nie masz klimy to woda jest na wielorowkowym, więc też samoregulacja.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:11 przez wachelo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak,ale przed remontem pasek mógł być już wyciągnięty,czyli luźny. Po robocie założyli pasek napinacz go naciągnął i łożyska się odezwały.wachelo pisze:Jak mogli za mocno pasek naciągnąć, jak w abfie jest napinacz ze sprężyną. Odginasz go kluczem płaskim, ściągasz pasek. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Śrubą się reguluje pasek pompy od wspomy i od wody jak masz klimę. I tam najwyżej można za mocno naciągnąć. Jak nie masz klimy to woda jest na wielorowkowym, więc też samoregulacja.
Przecież napinacz nie reguluje paska cały czas,tylko po poluzowaniu śruby.Tak czy nie
No chyba,że posiada napinacz półautomatyczny,co też nie oznacza,że łożyska nie mogły się sypnąć (zbieg okoliczności)
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:33 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Przecież piszę, że nie ma tam żadnej śruby tylko rolka napinająca na ramieniu ze sprężyną, która naciąga cały czas. Jest bezobsługowa. Żeby zdjąć pasek, trzeba pokonać opór sprężyny i ściągnąć pasek. Takie rozwiązanie niweluje luz paska nawet jak jest już stary i rozciągnięty, bo sprężyna cały czas go napina. No chyba, że faktycznie zbieg okoliczności. Albo słychać łożyska pomp, bo tam jest faktycznie śruba. Trzeba sprawdzić, czy nie ciekną.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:37 przez wachelo, łącznie zmieniany 3 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Tak czy siak nie wiemy co za silnik.Moja siostra ma MK3 1,9D i tam nie ma takiej rolki napinającej.Tymczasem tutaj u kolegiDrogojad, wiemy tylko,że Golf IIIwachelo pisze:Przecież piszę, że nie ma tam żadnej śruby tylko rolka napinająca na ramieniu ze sprężyną, która naciąga cały czas. Jest bezobsługowa.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Jeżeli mechanik faktycznie odstawił fuszerę,to teraz powinien to poprawić na swój koszt.Natomiast jeśli padło coś czego on nie robił,to niestety nie.to co na gwarancje moge liczyć ?? eheh bo wypłata 10 tego a zona już krzywo na mnie patrzy ile dokładam w tego abfa
Musiałbyś stać przy nim i patrzeć mu na ręce,bo inaczej to Ci wciśnie jakiś kit
Najpierw pościągaj po kolei paski i odpal silnik na chwilkę. Wielorowkowy możesz ściągnąć jednym płaskim kluczem. Załóż go na napinacz i wykonaj ruch zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jakbyś chciał tą śrubę zakręcić. Pasek się poluzuje i zdejmij go. Tylko tak, żeby go nie wciągnął pasek klinowy jak będziesz odpalał. Potem zrób odwrotnie. Szybko powinieneś dojść, które łożysko nie daje rady. Lepiej zrób to szybko, zanim pompy zaczną cieknąć (jeśli to one), wyrobi się pompa oleju albo wałek. Nie daj boże.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 110 gości