odgłosy z miejsca gdzie jest pasek rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

odgłosy z miejsca gdzie jest pasek rozrządu

Post autor: Drogojad » sob lut 28, 2009 23:07

z okazji soboty postanowiłem troche pospamowac odgłosy dochodza w miejscu paska rozrzadu co to moze byc aha 5 dni temu miałem wymieniany pasek pompe wody rolki czyli komplet
chyba mam czarna serie przed wczoraj posypało mi sie prawdopodomnie łozysko dociskowe w sprzegle i teraz dodatkowe problemy :grrr: jak ktoś ma pomysł to prosze o sugestje tak czy inaczej wizyta u mechaników 100%



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 00:52

Nooo.Ładnie się śruty ścigają.
Odgłos typowy jak dla łożysk altka Pewnie po wymianie nie-rządu podciągnęli za mocno pasek altka i łożyska skapitulowały.Ot co... :bigok:
Zdejmij pasek,zakręć altkiem ręką i słuchaj
Dźwięk zużytych łożysk przenosi się na obudowę altka i stąd ten głuchy odgłos
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 00:55 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » ndz mar 01, 2009 09:25

eheh "śruty" sam niestety nie sciągne paska musze pojechać do warsztatu co to robili moze
bedzie jakiać gwarancja :panna: mam juz dosyć tego auta od 3 tygodni to wiecej stoi niz jeździ



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 15:13

Drogojad pisze:heh "śruty" sam niestety nie sciągne paska musze pojechać do warsztatu co to robili moze
bedzie jakiać gwarancja :panna: mam juz dosyć tego auta od 3 tygodni to wiecej stoi niz jeździ
Mechanik mógł dobrze naciągnąć pasek.Ja pisząc za mocno,miałem na myśli,że za mocno dla tego stanu łożysk.
A na auto przychodzi czasami taki kryzys,jak grypa na człowieka.Hmm,przecież Golf to auto z duszą :D



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 16:08

Jak mogli za mocno pasek naciągnąć, jak w abfie jest napinacz ze sprężyną. Odginasz go kluczem płaskim, ściągasz pasek. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Śrubą się reguluje pasek pompy od wspomy i od wody jak masz klimę. I tam najwyżej można za mocno naciągnąć. Jak nie masz klimy to woda jest na wielorowkowym, więc też samoregulacja.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:11 przez wachelo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 16:25

wachelo pisze:Jak mogli za mocno pasek naciągnąć, jak w abfie jest napinacz ze sprężyną. Odginasz go kluczem płaskim, ściągasz pasek. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Śrubą się reguluje pasek pompy od wspomy i od wody jak masz klimę. I tam najwyżej można za mocno naciągnąć. Jak nie masz klimy to woda jest na wielorowkowym, więc też samoregulacja.
Tak,ale przed remontem pasek mógł być już wyciągnięty,czyli luźny. Po robocie założyli pasek napinacz go naciągnął i łożyska się odezwały.
Przecież napinacz nie reguluje paska cały czas,tylko po poluzowaniu śruby.Tak czy nie
No chyba,że posiada napinacz półautomatyczny,co też nie oznacza,że łożyska nie mogły się sypnąć (zbieg okoliczności)
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:33 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 16:33

Przecież piszę, że nie ma tam żadnej śruby tylko rolka napinająca na ramieniu ze sprężyną, która naciąga cały czas. Jest bezobsługowa. Żeby zdjąć pasek, trzeba pokonać opór sprężyny i ściągnąć pasek. Takie rozwiązanie niweluje luz paska nawet jak jest już stary i rozciągnięty, bo sprężyna cały czas go napina. No chyba, że faktycznie zbieg okoliczności. Albo słychać łożyska pomp, bo tam jest faktycznie śruba. Trzeba sprawdzić, czy nie ciekną.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:37 przez wachelo, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 16:45

wachelo pisze:Przecież piszę, że nie ma tam żadnej śruby tylko rolka napinająca na ramieniu ze sprężyną, która naciąga cały czas. Jest bezobsługowa.
Tak czy siak nie wiemy co za silnik.Moja siostra ma MK3 1,9D i tam nie ma takiej rolki napinającej.Tymczasem tutaj u kolegiDrogojad, wiemy tylko,że Golf III



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 16:49

W podpisie pod tematem wyraźnie jest napisane ABF.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:52 przez wachelo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 16:52

wachelo pisze:W podpisie pod tematem wyraźnie jest napisane ABF.
No jest.Przeoczyłem,sorki...



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 16:54

:pub: Spoko. Może jakiś mechanik partacz i albo naciągnął za mocno pasek rozrządu, albo klinowy.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 16:54 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Drogojad
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 21:24
Lokalizacja: Kryg
Kontakt:

Post autor: Drogojad » ndz mar 01, 2009 17:23

to co na gwarancje moge liczyć ?? eheh bo wypłata 10 tego a zona już krzywo na mnie patrzy ile dokładam w tego abfa



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 01, 2009 17:33

to co na gwarancje moge liczyć ?? eheh bo wypłata 10 tego a zona już krzywo na mnie patrzy ile dokładam w tego abfa
Jeżeli mechanik faktycznie odstawił fuszerę,to teraz powinien to poprawić na swój koszt.Natomiast jeśli padło coś czego on nie robił,to niestety nie.
Musiałbyś stać przy nim i patrzeć :bajer: mu na ręce,bo inaczej to Ci wciśnie jakiś kit :chytry:



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz mar 01, 2009 17:44

Najpierw pościągaj po kolei paski i odpal silnik na chwilkę. Wielorowkowy możesz ściągnąć jednym płaskim kluczem. Załóż go na napinacz i wykonaj ruch zgodnie z ruchem wskazówek zegara, jakbyś chciał tą śrubę zakręcić. Pasek się poluzuje i zdejmij go. Tylko tak, żeby go nie wciągnął pasek klinowy jak będziesz odpalał. Potem zrób odwrotnie. Szybko powinieneś dojść, które łożysko nie daje rady. Lepiej zrób to szybko, zanim pompy zaczną cieknąć (jeśli to one), wyrobi się pompa oleju albo wałek. Nie daj boże.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 38 gości