drgania filtra powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

drgania filtra powietrza

Post autor: ryba_71 » wt gru 20, 2005 13:24

W golfie III 1,9 D mam wibracje od filtra powietrza. Filtr zamocowany jest prawidłowo - sprawdzał znajomy mechanik - za pomocą gumek. Jednak mam wątpliwości co do jego osadzenia na karoserii. Zauważyłem, że od spodu wystaje z puszki filtra czop chyba gumowy a pod nim w karoserii jest gniazdo. Czy filtr nie powinien być mocowany w tym gnieżdzie na stałe. Byłem w ASO przy okazji wymiany tapiterki i mechanicy stwierdzili, że w golfach nie ma sztywnego mocowania, ale po tym co zrobili mi z tapicerką im nie ufam. Może ktoś wie jak powinna być mocowana obudowa filtra powietrza do karoserii bo mam wrażenie, że drgania samochodu przy pewnej wartości obrotów pochodzą właśnie od filtra powietrza.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » wt gru 20, 2005 21:26

Drgania od filtra powietrza??? chyba nie raczej bym powiedział że brzęczenie to tak.Masz rację ten czop powinien być w otworze w fartuchu błotnika a gumki trzymają go aby tam siedział tak powinno byc a dlaczego nie jest może poprostu pod filtrem zawinęły sie kable i niedochodzi.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » śr gru 21, 2005 10:27

Tak jest czop wchodzi w gniazdo nadkola a dociskają go dwie gumki, jednak chodzi mi o to, że wchodzi w to gniazdo luzem nie jest w jakiś stały sposób w nim zamocowany, a drgania obudowy filtra wywołują brzęczenie, ale w pewnym przedziale prędkości obrotowych.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr gru 21, 2005 16:31

Filtr ten powinien siedzieć w miarę sztywno , po to są te gumki które go dociskają do fartucha i usztywniają .Może te gumki są już wyciagnięte?



Awatar użytkownika
Rafał G2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:04
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: Rafał G2 » śr gru 21, 2005 23:37

Wg mnie filtr został umieszczony na gumkach żeby pochłaniał drgania więc nie może on być zamontowany na sztywno. A wibracje nie będą spowodowane filtrem. Może koło jest krzywe ??



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw gru 22, 2005 01:08

Filtr jest połączony z silnikiem za pomocą "karbowanej rury" która właśnie ma za zadanie pochłaniać drgania .



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw gru 22, 2005 09:51

Dzięki za odpowiedzi wynika że czop powinien być umieszczony w gnieździe karoserii lużno.



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw gru 22, 2005 20:48

Najprawdopodobniej ten czop ma wchodzić w gumkę która jest wciśnięta w otwór w ,gnieżdzie karoserii.Poprostu tam niemasz gumki.Chyba że ten czop jest gumowy to tak a jak z plasiku to może chałasować dotykając blachy.



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt gru 23, 2005 11:18

Czop jest pokryty jakby gumą lub jakimś plastycznym tworzywem, a gniazdo w karoserii to blacha.



djset

Post autor: djset » pt gru 23, 2005 11:33

jesli potrzebujesz nowe kolo, ktore zapewne jest krzywe to ja mam takie do sprzedania duuuuzo taniej:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=78491179
wymienisz i bedzie cisza :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 275 gości