Chrobotanie na luzie jak sprzegło wcisne ustaje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Chrobotanie na luzie jak sprzegło wcisne ustaje
szybkie
pytanie takie jak w temacie czy to jest łozysko sprzegła czy skrzyni biegów ? a i jak sprzegła to jakie kupić do abf-a pozdro.
pytanie takie jak w temacie czy to jest łozysko sprzegła czy skrzyni biegów ? a i jak sprzegła to jakie kupić do abf-a pozdro.
Witam mam ten sam problem mechanik powiedział mi, że to coś z sprzęgłem na forum przeczytałem że raczej skrzynia... ale w temacie poniżej możesz przeczytać o tej usterce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113584
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 19:57 przez Dimateo, łącznie zmieniany 1 raz.
szczerze byłem dzisiaj w serwisie i powiedzieli 100% ze łozysko oporowe i dodali ze jak robić to kompletne sprzęgło koszt 900zł sprzęgło (LUk i robocizna)
pytam dlatego ze w ich 100% pewnosci to niewierze ale może maja racje
pytam dlatego ze w ich 100% pewnosci to niewierze ale może maja racje
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 20:17 przez Drogojad, łącznie zmieniany 1 raz.
no powiem ci stary ze to zagadka j nie lada poniewaz ja mam te objawy o których ty piszezsz aczkolwiek musiałem wymienic sprzegło bo brało u samej góry mówie sobie super wymienie komplecik i sprawa zostanie załatwiona
nic bardziej mylnego chroboli na luzie dalej
po wcisnieciu sprzegła hałas ustaje
ale nie przejmuje się tym juz mimo ze skrzynie słychac ale tylko na luzie zadnych innych objawów nie stwierdzam
nic bardziej mylnego chroboli na luzie dalej
po wcisnieciu sprzegła hałas ustaje
ale nie przejmuje się tym juz mimo ze skrzynie słychac ale tylko na luzie zadnych innych objawów nie stwierdzam
dziejo pisze:no powiem ci stary ze to zagadka j nie lada poniewaz ja mam te objawy o których ty piszezsz aczkolwiek musiałem wymienic sprzegło bo brało u samej góry mówie sobie super wymienie komplecik i sprawa zostanie załatwiona
nic bardziej mylnego chroboli na luzie dalej
po wcisnieciu sprzegła hałas ustaje
ale nie przejmuje się tym juz mimo ze skrzynie słychac ale tylko na luzie zadnych innych objawów nie stwierdzam
pozostaje mówić sobie że "ten typ tak ma" heh moze trzeba wymienić skrzynie zastanawiałeś sie ? lub brakuje "jakies podkładki" lub wyrobiona
zobaczymy ja mam u siebie dość dobrych mechaników i w 3 sekundy podali djagnoze
załozyłem temat zeby podzielic sie doświadczeniami z innymi uzytkownikami bo obawiam sie ze to jest coś w skrzyni ale wszystko sie okaże w czwartek bo odbore furaka jak dalej bedzie chrobotać to tez sei nie bede przejmował a i moze zmobilizuje madre głowy w serwisie do myslenia a nie tylko do wymieniania podzespołów bo przeciez mają naprawić mi usterke "chrobotanie"
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Witam.W moim MK2 było identycznie jak opisujecie.Grzechotało na luzie,a po wciśnięciu sprzęgła cisza.Brat u mechanika wymienił sprzęgło wraz z dociskiem (ja byłem za granicą),ale grzechotanie nie ustało.Gdy wróciłem to wziąłem się za to.Zdjąłem obudowę 5tego biegu,wyjąłem łożysko oporowe (dociskowe),wymieniłem,poskładałem resztę i jak ręką odjął.Wreszcie nastała cisza
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Drogojad, siadło łożysko skrzyni na 90 procent, nie wyciskowe tylko igiełkowe, nie zmieni się go bez wyjmowania skrzyni .
900 zeta za sprzęgło to drogo. Spzręgło ok 350, a 550 za robotę to za dużo. W tej kwocie powinieneś zrobić obie rzeczy, znaczy zmienić sprzegło i wymienić to łożysko, plus profilaktycznie simeringi i oczywiście nowy olej.
900 zeta za sprzęgło to drogo. Spzręgło ok 350, a 550 za robotę to za dużo. W tej kwocie powinieneś zrobić obie rzeczy, znaczy zmienić sprzegło i wymienić to łożysko, plus profilaktycznie simeringi i oczywiście nowy olej.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
za 900 zł chłopaki robia komplet czyli sprzegło LUK i robota moze to wiecej niz allegro ale nie mam czasu kombinować i zamawiać a co do łozyska które sie wysypało to nie wiem bede wiedział jak kierownik zajmujacy sie tym przypadkiem zadzwoni do mnie jak rozbiorą auto i wtedy mi powie jak wyglada sprzegło i co beda robić bo moze sie okazać ze jedank to igiełkowe chociaż niewiem co to jestPaweł Marek pisze:Drogojad, siadło łożysko skrzyni na 90 procent, nie wyciskowe tylko igiełkowe, nie zmieni się go bez wyjmowania skrzyni .
900 zeta za sprzęgło to drogo. Spzręgło ok 350, a 550 za robotę to za dużo. W tej kwocie powinieneś zrobić obie rzeczy, znaczy zmienić sprzegło i wymienić to łożysko, plus profilaktycznie simeringi i oczywiście nowy olej.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dziejo, a ty nie masz przypadkiem (i inni tu zebrani poza ABF i PG) skrzyni typu 020 w ktorej to łożysko oporowe jest pod porkywą 5tego biegu od strony koła i nie występuje w komplecie ze sprzęgłem i nie wymienia się go też obligatoryjnie przy wymianie sprzęgła?
Bo kolega dostał nowiusieńkie sprzęgło i dopiero teraz mu się łożysko oporowe odezwało. No i jest tak samo zdziwiony jak wy, tzn był dopóki się nie dowiedział ze skrzynie 020 nie ma łożyska przy sprzęgle.
W skrzyniach 02A lozyska jest przy sprzegle wiec problemu w zasadzie nie ma bo kazdy mechanik wymienia komplet wraz z tym lozyskiem. Sprawa ma sie inaczej w 020
[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 13:12 ]
a jak ktos powiedzial "ten typ tak ma" to ja wam powiem ze ten typ tak bo ma nikt nie wymienia w skrzyniach 020 lozyska oporowego razem ze sprzeglem. Potem sie okazuje ze np auto ma juz 300 tys przejechane, drugie albo trzecie sprzeglo sie konczy a lozyska oporowe na drugim koncu skrzyni jest od nowosci jedno. Ten typ tak nie ma tylko ludzie zapominaja gdzie jest w tej skrzyni lozysko oporowe. To jest moja teoria poparta obserwacjami.
Bo kolega dostał nowiusieńkie sprzęgło i dopiero teraz mu się łożysko oporowe odezwało. No i jest tak samo zdziwiony jak wy, tzn był dopóki się nie dowiedział ze skrzynie 020 nie ma łożyska przy sprzęgle.
W skrzyniach 02A lozyska jest przy sprzegle wiec problemu w zasadzie nie ma bo kazdy mechanik wymienia komplet wraz z tym lozyskiem. Sprawa ma sie inaczej w 020
[ Dodano: Sob Lut 28, 2009 13:12 ]
a jak ktos powiedzial "ten typ tak ma" to ja wam powiem ze ten typ tak bo ma nikt nie wymienia w skrzyniach 020 lozyska oporowego razem ze sprzeglem. Potem sie okazuje ze np auto ma juz 300 tys przejechane, drugie albo trzecie sprzeglo sie konczy a lozyska oporowe na drugim koncu skrzyni jest od nowosci jedno. Ten typ tak nie ma tylko ludzie zapominaja gdzie jest w tej skrzyni lozysko oporowe. To jest moja teoria poparta obserwacjami.
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 14:17 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
wiedziałem o tym ze nie mam łozyska oporowego na wałku sprzęgłowym jest tylko tależ
są dwa typy sprzegła do AAM z łozyskiem i bez tylko po numerach silnika mozna dojsc który typ zastosowac (albo wczesniej rozebrac )
są dwa typy sprzegła do AAM z łozyskiem i bez tylko po numerach silnika mozna dojsc który typ zastosowac (albo wczesniej rozebrac )
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 19:00 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Teoretycznie nie pracuje.Jenak obracające się sprzęgło wprawia w ruch trzpień ,który lekko dociska do łożyska i zaczyna się ono także obracać.duber pisze:no ale lozysko oporowe niepracuje jak pedal sprzegla jest niewduszony.to jesli niepracuje to jakim cudem ma chalasowac??kiedy lozysko pracuje?jak wdusimy pedal przeciez.
Gdy jeszcze miałem ten problem,to nie zawsze to łożysko mi się tłukło.Wszystko zależało od tego jak puszczałem sprzęgło (powoli czy szybko)...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 328 gości