Krzywia sie tarcze hamulcowe, szarpie po zdjeciu nogi z gazu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Krzywia sie tarcze hamulcowe, szarpie po zdjeciu nogi z gazu
Witam,
Moj samochód to VW Golf 3 Cabrio, silnik 2.0E. Mam problem z krzywieniem sie przednich tarcz. Po założeniu tarcz samochodzik hamuje idealnie, jednak po przejechaniu ok 2 tys.km drzy mi kierownica jak sku....n. Przedwczoraj załozyłem trzeci nowy komplet przednich tarcz oraz klocków, wentylowane średnica 256mm TRW, klocki również TRW, za komplet zapłaciłem 366zł. Gdzies wyczytałem, ze przyczyna krzywinia sie tarcz moga byc słabe tylne hamulce ale z tyłu mam idealne(nowe łozyska, szczeki i przetoczone bebny), a ta teoria tez mnie zbytnio nie przekonuje. Rozumiem jesli bym duzo hamował i np ze 150-0 km\h, ale ja uzywam bardzo mało hamulca, a predkosci to maks 120 i to od swieta, miesiecznie robie niecały 1000 km i jezdze naprawde spokojnie(to dla tych co by mogli napisac zebym kupil sobie ceramiczne a nie palił klockow i tarcz). Nie mam juz siły do tego wszystkiego, nie moge zmieniac tarcz co 2 miesiace, trzeba poszukac przyczyny ich krzywienia sie. Piasty sa proste, to wiem napewno. Czy przyczyna krzywienia moga byc łożyska? nie mam co prawda na nich zadnych luzów, wymieniałem w lecie. Lub przeguby? choc tez nic nie gruchocze. Inny problem to szarpanie po zdjeciu nogi z gazu i przy szybkim dodaniu gazu, to napewno nie jest problem z silnikiem tylko cos z napedem, Czasem przy dodawaniu przyspieszaniu szarpie leko samochodem. Jak auto jest na podnosniku i krece kołami to jest dosc duzy luz zanim zaskoczy. Co to moze być, przeguby wewnetrzne, skrzynia, mechanizm różnicowy, czy to moze powodować wichrowanie tarcz??? Jeśli ktos ma cos sensownego do napisania prosze o pomoc
P.S. Przebieg silnika to ok 130tys a skrzyni oryginalny, 240 tys
Moj samochód to VW Golf 3 Cabrio, silnik 2.0E. Mam problem z krzywieniem sie przednich tarcz. Po założeniu tarcz samochodzik hamuje idealnie, jednak po przejechaniu ok 2 tys.km drzy mi kierownica jak sku....n. Przedwczoraj załozyłem trzeci nowy komplet przednich tarcz oraz klocków, wentylowane średnica 256mm TRW, klocki również TRW, za komplet zapłaciłem 366zł. Gdzies wyczytałem, ze przyczyna krzywinia sie tarcz moga byc słabe tylne hamulce ale z tyłu mam idealne(nowe łozyska, szczeki i przetoczone bebny), a ta teoria tez mnie zbytnio nie przekonuje. Rozumiem jesli bym duzo hamował i np ze 150-0 km\h, ale ja uzywam bardzo mało hamulca, a predkosci to maks 120 i to od swieta, miesiecznie robie niecały 1000 km i jezdze naprawde spokojnie(to dla tych co by mogli napisac zebym kupil sobie ceramiczne a nie palił klockow i tarcz). Nie mam juz siły do tego wszystkiego, nie moge zmieniac tarcz co 2 miesiace, trzeba poszukac przyczyny ich krzywienia sie. Piasty sa proste, to wiem napewno. Czy przyczyna krzywienia moga byc łożyska? nie mam co prawda na nich zadnych luzów, wymieniałem w lecie. Lub przeguby? choc tez nic nie gruchocze. Inny problem to szarpanie po zdjeciu nogi z gazu i przy szybkim dodaniu gazu, to napewno nie jest problem z silnikiem tylko cos z napedem, Czasem przy dodawaniu przyspieszaniu szarpie leko samochodem. Jak auto jest na podnosniku i krece kołami to jest dosc duzy luz zanim zaskoczy. Co to moze być, przeguby wewnetrzne, skrzynia, mechanizm różnicowy, czy to moze powodować wichrowanie tarcz??? Jeśli ktos ma cos sensownego do napisania prosze o pomoc
P.S. Przebieg silnika to ok 130tys a skrzyni oryginalny, 240 tys
eee przerabiałem klocki TRW i jak dla mnie straszna lipa, także miałem pulsowanie pedała , zmieniłem klocki na ori vw-jurid i problem "dziwnie" zniknął , to tego klocki TRW strasznie mi dzwoniły na wybojach- niby wina blaszek tylko ale one były OK. Kup sobie klocki EBC GREEN Staf (chyba tak to sie pisze) i do tego poszukaj gościa na forum który sprzedaje nawiercane tarcze, kolega (marcinoGTI) ma taki zestaw w swoim GTI i jest bardzo zachwycony a nie raz z nim hamowałem ze 180 do 40 i tarcze sa OK. Osobiście przerabialem tarcze ATE , BREMBO i jakies wynalazki z allegro, wsio padało po ok 2tys km. Jak jesteś zainteresowany tymi tarczami to pogadaj z marcinoGTI- grupa dolny śląsk lub zagadaj na pw do mnie to podesle Ci link.crash50 pisze:klocki również TRW
[ Dodano: 28 Lut 2009 10:58 ]
sprzwdx sobie poduszki pod silnikiem ja tak miałem w swoim VW JETTA - tam padła mi łapa i tak sobie powoli pekała, podobnie tez miałem w vento tylko że tu zdechła mi poduszka i też szarpałocrash50 pisze:Inny problem to szarpanie po zdjeciu nogi z gazu i przy szybkim dodaniu gazu
www.jettaclub.pl
kolega maverick widze zna sie na rzeczy;) coz, wczoraj podniosłem samochód i postawiłem na klockach, odpaliłem i włączyłem bieg...szkoda gadac.. juz wiem od czego szrpanie(drganie) przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu...krzywe półosie, niech to i znowu kasa...jak wmieniałem w lecie tarcze i klocki wymieniłem również łozyska i piasty i oczywiscie wszystko sprawdzałem, bicie itp. Było idealnie. Niestety półosi nie sprawdziłem. Teraz nie dosc ,ze musze zobic z półosiami, to jeszcze piaste wymienić bo sie zwichrowała. Prawdopodobnie od tego krzywia sie tarcze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 201 gości