Kąt poczatku wtrysku
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Jak mialem wartosci 18-20 to przy temperaturach rzedu -5, 0C musialem odpalac na 2-3razy krecac rozrusznikiem po ok 6 sekund a jak juz zapalil to puszczal piekny szarosiwy obłok.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- bartos 2008
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 16:25
- Lokalizacja: jarosłaVWiec
ja ostatnio ustawiłem kąt wtrysku na wartość 4,3...! wartość zależy od programu vag. teraz widzę znaczną różnice w odpalaniu zimnego silnika, dodam że przed ustawieniem miałem wartość 0,3!!! i zimny silnik aby odpalić musiałem trochę go przytrzymać, miał problemy nic dziwnego.
teraz goferek jest dopieszczony i ustawiony tak jak powinno być!!!!
teraz goferek jest dopieszczony i ustawiony tak jak powinno być!!!!
[img]http://images48.fotosik.pl/34/7a8361a264f9111a.jpg[/img]
pozdrowionka
pozdrowionka
- research1
- Użytkownik
- Posty: 375
- Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Mam taki problem: gdy silnik jest zupełnie zimny tzn postoi przez minumum 4-5 godzin to gdy odpalę samochód i zostawię silnik na wolnych obrotach to po ok 40-50 sek (ale nie zawsze to nastepuje) auto zaczyna się dławić (tak jakby następowało odcięcie paliwa) i po następnych około 15 sekundach gaśnie. Gdy auto zgaśnie zapala się napis stop na FIS i lampka kontrolna ciśnienia oleju albo/i zapala się kontrolka airbagu i napisa airbag fault. Próbując ponownie uruchmic samochód trzeba parokrotnie pokręcić rozrusznikiem nawet po 40-50 sekund. Czasami aby ponownie odpalić samochód trzeba poświęcić 5-10 min. Natomiast gdy rano odpalę auto i ruszam od razu wszystko jest ok. Silnik prawidłowo chodzi nic szczególnego się nie dzieje. Dodam że w aucie jest zamontowany tzw MULTIBLOK który odcina zapłon. Zamontowany jest od niedawna tj 2-3 miesiecy. Wcześniej auto miałem tylko 1 miesiąc, ale na dworze było dość ciepło jeszcze i raczej ten objaw nie występował. Gdy auto chodzi na wolnych obrotach ale silnik jest rozgrzany to objaw ten w ogóle nie występuje. Auto tankowane jest tylko na stacjach STATOIL oraz NESTE. I jeszcze jedna rzecz: gdy auto na zimnym silniku i wolnych obratach zaczyna pracować nierówno i powoli gasnąc to wartości w bloku dla korekecji pompowtryskiwaczy są w normie, odchylenie są praktycznie takie same jak w rozgrzanym silniku, a nawet bym rzekł, że odchylenia są mniejsze. Wszystkie filtry (paliwa, powietrza, oleju, kab.) i olej został wymienione 5000km temu ale objaw ten wystąpił też jakieś 1000km po wymianie. W sterowniku silnika nie ma pojawiają się żadne błędy, jak i w całym samochodzie.
Drugą sprawą jest to że auto dość ciężko odpala na zimnym silniku gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach od +5 do -5 stopni, a najgorzej jak jest koło 0. Trzeba pokręcić rozrusznkiem czasami z 5-6 sekund zanim zapali. Akumulator sprawy - Centra Futura 75AH, wszystkie świece żarowe sprawne - grzeją prawidłowo bo były wyjmowane i sprawdzane. Kąt synchronizacji wałka rozrządu w granicach 0,0 - 0,6 (ale zrobiony na ciepłym silniku). Dodam że przy mrozach -10 i wiekszych auto pali od sztychu (od razu).
I jeszcze logi które zrobiłem na rozgrzanym silnikuna postoju:
Temperatura cieczy chłodzącej - 82,8 stopnia, 903 obr/min.
Grupa 000:
043 131 000 017 095 197 075 159 151 076
#1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 # 7 # 8 # 9 # 10
Grupa chyba 019 - chodzi o korekcję dla pompowtrysków: podane wartości to zakres wahań w jakich zmieniały się wartości.
cyl.1
026 - 0,31
cyl2.
-0,35 - -0,45
cyl3.
0,28-0,40
cyl.4
-0,24 - -0,31
W załącznikach wszystkie logi dla poszczególnych bloków - robione na rozgrzanym silniku.
Jeśli ktoś z Was wie co może być przyczyną tego złego zachowania, to proszę napiszcie. Czy warto coś dolewać do układu paliwowego żeby zlikwidować ten objaw?
Czy wahania wartości dla pompowtrysków są w normie? Za niedługo tzn na wiosnę planuje robić chiptunig i chciałbym wiedzieć czy wszystko jest ok, czy nie trzeba przypadkiem czegoś wymieniać lub też zaniechać chiptunigu ze względu na stan motoru lub innych elementów itd. Logi dynamiczne zrobię jak tylko śnieg ustąpi z dróg i będzie można bezpiecznie zrobić pomiary.
Z góry dziękuje.
Drugą sprawą jest to że auto dość ciężko odpala na zimnym silniku gdy temperatura na zewnątrz oscyluje w granicach od +5 do -5 stopni, a najgorzej jak jest koło 0. Trzeba pokręcić rozrusznkiem czasami z 5-6 sekund zanim zapali. Akumulator sprawy - Centra Futura 75AH, wszystkie świece żarowe sprawne - grzeją prawidłowo bo były wyjmowane i sprawdzane. Kąt synchronizacji wałka rozrządu w granicach 0,0 - 0,6 (ale zrobiony na ciepłym silniku). Dodam że przy mrozach -10 i wiekszych auto pali od sztychu (od razu).
I jeszcze logi które zrobiłem na rozgrzanym silnikuna postoju:
Temperatura cieczy chłodzącej - 82,8 stopnia, 903 obr/min.
Grupa 000:
043 131 000 017 095 197 075 159 151 076
#1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 # 7 # 8 # 9 # 10
Grupa chyba 019 - chodzi o korekcję dla pompowtrysków: podane wartości to zakres wahań w jakich zmieniały się wartości.
cyl.1
026 - 0,31
cyl2.
-0,35 - -0,45
cyl3.
0,28-0,40
cyl.4
-0,24 - -0,31
W załącznikach wszystkie logi dla poszczególnych bloków - robione na rozgrzanym silniku.
Jeśli ktoś z Was wie co może być przyczyną tego złego zachowania, to proszę napiszcie. Czy warto coś dolewać do układu paliwowego żeby zlikwidować ten objaw?
Czy wahania wartości dla pompowtrysków są w normie? Za niedługo tzn na wiosnę planuje robić chiptunig i chciałbym wiedzieć czy wszystko jest ok, czy nie trzeba przypadkiem czegoś wymieniać lub też zaniechać chiptunigu ze względu na stan motoru lub innych elementów itd. Logi dynamiczne zrobię jak tylko śnieg ustąpi z dróg i będzie można bezpiecznie zrobić pomiary.
Z góry dziękuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pojechałem do tego Boscha, pokazałem na VAG'u i powiedzieli, że jest w górnej granicy. No ale sprawdzili jeszcze raz zegarem i wynosi 0,75mm, sam przy tym byłem. Wartość ta mieści się w przedziale sprawdzającym 0,65-0,75mm więc musiałem zapłacić...wtct pisze:Wymieniałem w serwisie bosch rozrząd i ustawiałem kąt początku wtrysku, sprawdziłem go i jest za wczesny
Czy potraficie wytlumaczyć co jest z tym vagiem?
Pozdrawiam
Sku...syny Samemu najlepiej wszystko robic z autem, bo tak to czlowiek tylko kase traci.bradley pisze:Potem uzywa sie komputera bo oni zegarem odczytuja tak jakbys odczytywal w grupie 000 kat, a tam bedzie cycus glancuś, ale w 000BS juz nie.
Dzieki. Ustawie se to sam jak będzie pogoda.
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 12:08 przez wtct, łącznie zmieniany 1 raz.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
wtct, jesli coś (w tym przypadku kąt wtrysku) ma byc pomiedzy linia zielona a czerwona, a najlepiej pomiedzy nimi czyli na niebieskiej linii, to jak moze byc "w gornej granicy" skoro jest ponad zielona linia. Czyli jesli jeszcze pokazuje wartosc na wykresie to jest ok? Wartosc 10, tez jest ok?
Jesli obroty biegu jalowego beda wynosi 2tys obr min to jeszcze miesci sie w tolerancji bo przeciez gorna granica obrotow w TDI to 5tys?
Zegar w TDI tak, ale tylko do wstepnego ustawienia po wielkim rozlegulowaniu np. wymiana rozrzadu albo nieumiejetne krecenie pompa. Potem uzywa sie komputera bo oni zegarem odczytuja tak jakbys odczytywal w grupie 000 kat, a tam bedzie cycus glancuś, ale w 000BS juz nie.
[ Dodano: 28 Lut 2009 11:11 ]
btw. to robisz w AFN czy AHF? Bo w jednym kreci sie pompa, a w drugim kolem pompy.
Jesli obroty biegu jalowego beda wynosi 2tys obr min to jeszcze miesci sie w tolerancji bo przeciez gorna granica obrotow w TDI to 5tys?
Zegar w TDI tak, ale tylko do wstepnego ustawienia po wielkim rozlegulowaniu np. wymiana rozrzadu albo nieumiejetne krecenie pompa. Potem uzywa sie komputera bo oni zegarem odczytuja tak jakbys odczytywal w grupie 000 kat, a tam bedzie cycus glancuś, ale w 000BS juz nie.
[ Dodano: 28 Lut 2009 11:11 ]
btw. to robisz w AFN czy AHF? Bo w jednym kreci sie pompa, a w drugim kolem pompy.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Hmmm, mowiac o grupie 000 mialem na mysli odczyty po regulacji przez czujnik n108.
I jeszcze jedno pytanie. Czy odczuwasz wewnetrzna potrzebe zmiany statycznego kata wtrysku z powodu gorszego zapalania na zimnym silniku?
I jeszcze jedno pytanie. Czy odczuwasz wewnetrzna potrzebe zmiany statycznego kata wtrysku z powodu gorszego zapalania na zimnym silniku?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 182 gości