klocki hamulcowe

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Are_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 21:09

klocki hamulcowe

Post autor: Are_k » śr lut 25, 2009 14:01

mam takie pytanie.. zaświeciła się kontrolka od układu hamulcowego, dotyczy to pewnie klocków, czy to oznacza natychmiastowa wymiane, bo z tego co widze to klocków jeszcze toche został, czy kontrole?

kontrolka odpowiada układowi ham przedniemu, prawda?



Awatar użytkownika
kiss
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2884
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 13:23
Lokalizacja: Płock

Post autor: kiss » śr lut 25, 2009 14:09

Are_k pisze:kontrolka odpowiada układowi ham przedniemu, prawda?
tak, z tylu nie ma czujnika



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 25, 2009 17:04

zależnie od wieku są kontrolki ręcznego, zużycia przednich okładzin i wogóle stanu układu.
Kontrolka zużycia ma charakterystyczny rysunek proponuję sprawdzić instrukcję.
Jest podana minimalna grubość klocków, czujnik świeci po jej osiągnięciu a nie po dojechaniu do metalu :)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Are_k
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 21:09

Post autor: Are_k » śr lut 25, 2009 17:38

Rok to 11/2000
Czyli mam rozumiec skoro bede wymieniał klocki z przodu , trzeba skontrolowac tył..

To przy okazji kolejne pytanie:
Klocki jakiej firmy sa godne zainteresowania?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lut 26, 2009 17:38

Tak to kontrolka zużycia. Na pewno ATE, ale nie każdego stać. Popularne dobre: Bosch, Ferrodo i Brembo, choć jakość tych ostatnich ponoć się pogorszyła. Zwrócić uwagę bo są z czujnikiem i bez. Z tyłu przy wymianie warto dokupić i wymienić takie blaszki przy klockach. Polecam uzycie pasty ATE Plastilube do prowadnic i punktów podparcia klocka na zacisku jak również smarowania pomiędzy tłok a klocek - na pewno się nie zatrze i nie będzie piszczeć. W układach z ABS nie powinno się stosować pasty miedziowej, przy daniu dużych ilości może się załapać na czujnik prędkości koła lub przewody czujnika zużycia i w przypadku uszkodzonej izolacji zwierać - ona przewodzi prąd.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 341 gości