Jak rozebrać pompę od SB.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Jak rozebrać pompę od SB.

Post autor: karol26 » ndz lut 22, 2009 22:18

Witam,chciałbym troszkę poprawić moja pompę w AAZ (pompa eko :crazy: ) Mam pomę od SB z boost pinem (uszkodzoną) i chciałbym przełożyć górę tej pompy do tej w aaz i mam kilka pytań:
1.Czy przełożenie samej górnej części pompy wystarczy żeby pompa pracowała jak typowa pompa od SB?
2.Jak zdjąć te sprężyny od dzwigni gazu?Odkręciłem 3 z 4 śrub niestety jedna jest pod tymi sprężynami.
Dodam że odkręcenie tej śruby u góry daje możliwość zdjęcia jednej sprężyny,druga nie chce zejść.Dodaję zdjęcie żeby było jaśniejsze :)
Obrazek



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn lut 23, 2009 00:38

karol26 pisze:1.Czy przełożenie samej górnej części pompy wystarczy żeby pompa pracowała jak typowa pompa od SB?
wystarczy, do pompy z aaz powinna pasować góra z sb
karol26 pisze:2.Jak zdjąć te sprężyny od dzwigni gazu?Odkręciłem 3 z 4 śrub niestety jedna jest pod tymi sprężynami.
Dodam że odkręcenie tej śruby u góry daje możliwość zdjęcia jednej sprężyny,druga nie chce zejść.Dodaję zdjęcie żeby było jaśniejsze
na górze sprężyn masz śrube na klucz 10mm, odkręcasz i wyciągasz sprężyny, i zostaje sama ośka.

do ściągnięcia góry musisz jeszcze zdjąć dzignie z tyłu pompy od reg obrotów, albo odpiąć zatrzask[taki plastikowy, drut ze sprężyną"]

zaznacz sobie jeszcze położenie dzwigni gazu wzgl ośki


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn lut 23, 2009 08:53

Dzieki ale odkręcenie tej śrubki od góry pozwala na zdjęcie tej pierwszej sprężyny, druga za nic nie chce zejść,a nie chcę nic urwać :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn lut 23, 2009 08:59

Jak dobrze pamiętam dzwigienka od gazu jest dwuczęściowa, po wyciągnięciu pierwszej sprężyny wyciągasz 1-szą część, potem 2g-a sprężyne.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 09:00 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » pn lut 23, 2009 10:27

andrew.zbyrko pisze:wystarczy, do pompy z aaz powinna pasować góra z sb
nie wystarczy bo trzeba jeszcze skrócić jeden bolec który ogranicza ruch dozownika

jest ten zaznaczony na czerwono:

Obrazek

[ Dodano: 23 Lut 2009 09:30 ]
karol26, co w tej pompie od SB było nie tak?
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 11:55 przez arwam, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » pn lut 23, 2009 11:18

Pompiarz mówił że jakaś głowiczka do wymiany , a ogolnie na rozgrzanym silniku nie chciała palić.
A dużo ten bolec trzeba skrócić?
Jakies specjalne narzędzia są do tego potrzebne?
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 11:22 przez karol26, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pn lut 23, 2009 12:08

arwam pisze:nie wystarczy bo trzeba jeszcze skrócić jeden bolec który ogranicza ruch dozownika

jest ten zaznaczony na czerwono:
hmm, u mnie w aaz nie było tego bolca, w tym miejscu miałem dzwignie do ograniczenia dawki po obciążeniem[którą później też wyciołem]


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 11:56

arwam pisze:A dużo ten bolec trzeba skrócić?
naj lepiej tak aby w całym zakresie pracy dozownika nie przeszkadzał w jego ruchu

[ Dodano: 25 Lut 2009 10:58 ]
andrew.zbyrko pisze:
arwam pisze:nie wystarczy bo trzeba jeszcze skrócić jeden bolec który ogranicza ruch dozownika

jest ten zaznaczony na czerwono:
hmm, u mnie w aaz nie było tego bolca, w tym miejscu miałem dzwignie do ograniczenia dawki po obciążeniem[którą później też wyciołem]
ale miałeś pompę chyba już z LDA?
nie mylę się?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr lut 25, 2009 12:03

arwam pisze:ale miałeś pompę chyba już z LDA?
nie mylę się?
tak,


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 12:05

karol26 pisze:Pompiarz mówił że jakaś głowiczka do wymiany , a ogolnie na rozgrzanym silniku nie chciała palić.
coś by się u mnie znalazło na stanie.
nie chcesz wtryskiwaczy dwusprężynowych do AAZ'a?



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » śr lut 25, 2009 15:37

A co by sie na stanie znalazło? głowiczka do pompy? Raczej nie bedę sie gbawił aż tak z tą pompą,mam nadzieje że udami sie górę przełożyć do aaz .A i mam do sprzedania drugą pompę do SB oczywiście sprawną.
A co dają te wtryski dwusprężynkowe? No i ile za nie?
Dzisiaj spróbuje tę góre z pompy ściągnąć.
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 15:38 przez karol26, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » śr lut 25, 2009 17:41

atryski już nie aktualne chwilę temu zdecydował się na nie kolega MROOZO.
A głowiczka by się znalazła jak masz całą pompę od SB to zakładaj do siebie!!!
ewentualnie załóż głowiczkę do tej uszkodzonej a tą od AAZ możesz sprzedać za niezłe pieniądze i będziesz do przodu trochę $$



Awatar użytkownika
karol26
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr paź 17, 2007 20:50
Lokalizacja: kielce
Kontakt:

Post autor: karol26 » śr lut 25, 2009 20:11

Czyli bardziej opłaca się sprzedać pompę od AAZ niż od SB,nawet jeśli jest to pompa EKO :crazy: ?
Też myślałem nad założeniem całej pompy od SB ale niestety sam nie dam sobie z tym rady a płacić mechanikowi za założenie a później za ustawienie rozrządu nie bardzo mi się uśmiecha. :(


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Jak rozebrać pompę od SB.

Post autor: Alex360 » ndz lis 07, 2010 22:05

Temat bardzo stary ale bardzo przydatny.
Mam pytanie odnośnie tego bolca jak go wyciąć bez demontażu pompy (ustawianie konta wtrysku jest płatne) i żeby nie zasyfić pompy opiłkami ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości