[MK3] Stacyjka (wymiana)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] Stacyjka (wymiana)
Szwagier miał włamanie do golfa3, w zamku stacyjki pozostał przyrzad zastepujący kluczyki ( nieszczęsliwie złamany ), a sama obudowa stacyjki cala rozsypana.Zakupiliśmy nowa obudowe z zamkiem , ale mamy problem z jej zamontowaniem gdyz po starej obudowie zostalo łozysko usztywnione stabilnie grubą spręzyną.
Jak je ściagnąc by nie naruszyc całej kolumny , moze miał ktos podobny problem prosze o odp .
*#cenzura#* złodziejstwo , na szczęscie amatorszczyzna .
[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 11:50 pm ]
Nie ma nikt chociaz jakiegos opisu albo zdjec calej stacyjki.
Moze jakis schemat z Etki ?
Jak je ściagnąc by nie naruszyc całej kolumny , moze miał ktos podobny problem prosze o odp .
*#cenzura#* złodziejstwo , na szczęscie amatorszczyzna .
[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 11:50 pm ]
Nie ma nikt chociaz jakiegos opisu albo zdjec calej stacyjki.
Moze jakis schemat z Etki ?
Ostatnio zmieniony ndz sie 27, 2006 08:20 przez SulecK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Czytales to pozniej przejrze Etke
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 11:47 am ]
Screen z Etki (dotyczy rocznika 94, ale chyba sie tak nie roznia, jak co to podaj rocznik, zrobie drugi obraz)
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 11:47 am ]
Screen z Etki (dotyczy rocznika 94, ale chyba sie tak nie roznia, jak co to podaj rocznik, zrobie drugi obraz)
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Już o tym kiedyś pisałem na forum. Sprężyna od góry jest zabezpieczona taką blaszką. Jak ściągniesz ta blaszkę stacyjka zejdzie. Aby to ściągnąc wystarczy ścisnąc blaszkę jakąś żabką czy jakimś innym narzędziem. Tylko musisz uważać, żeby spręzyną po oczach nie dostać. I po zdjęciu tego i odkręceniu imbusa wszystko ładnie schodzi.
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 12:57 ]
Aaaaa. no i może na wierzchu być jeszcze tuleja z wieloklinem zwiększająca średnicę. Z tym to rzeczywiście może być problem z ściągnieciem. A w tym wypadku ci nie pomoge bo ja mam do tego specjalny ściągacz i nie wiem jak to zrobić domowym sposobem.
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 12:57 ]
Aaaaa. no i może na wierzchu być jeszcze tuleja z wieloklinem zwiększająca średnicę. Z tym to rzeczywiście może być problem z ściągnieciem. A w tym wypadku ci nie pomoge bo ja mam do tego specjalny ściągacz i nie wiem jak to zrobić domowym sposobem.
Mialem identyczny problem. Jeżeli masz wieloklin o małej średnicy (stosowany w Seacie Ibiza i niektórych wersjach Golfa) to wyciągasz najlepiej żabką wspomnianą blaszkę, uważając przy tym na oczy . Jeżeli masz tuleję zwiększającą średnicę wieloklinu to radzę od razu jechać do speca od stacyjek.Bez specjalnego ściągacza nie da rady.Odwiedziłem wszystkie okoliczne warsztaty i stosując powszechnie dostępne ściągacze i najróżniejsze metody efekt był mierny. Za taką wizytę w punkcie zajmującym się ogólnie stacyjkami, dorabianiem kluczyków i awaryjnym otwieraniem zapłacilem 50 zl. Potem pozostaje zdjęcie sprężyny i urwanie śruby zrywalnej.
[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]
Witam
Odświerzę ten temat, bo znalazłem chyba rewolucyjną metodę sciągniecia tuleii ze zwiększającą średnicą z drążka. Próbowałęm ściągaczem 3-ramiennym, ale się nie udało, więc w akcie desperacji odkręciłem imadło z warsztatu (takie średniej wielkości, pospolicie sprzedawane w supermarketach), założyłem na tuleję w samochodzie, delikatnie skręciłem, ale tylko tak żeby nie ześlizgneło się z rantu, i w szczelinę między końcówką drążka a imadłem wsunołem płaską, metalową łapkę. Przy minimalnym wysiłku podważyłem knstrukcję, i po problemie.
Słyszałem, że w warsztatach bawią się w nacinanie tuleii brzeszczotami itp. Biorą za to do 100 zł. Wystarczy dobre imadło
Odświerzę ten temat, bo znalazłem chyba rewolucyjną metodę sciągniecia tuleii ze zwiększającą średnicą z drążka. Próbowałęm ściągaczem 3-ramiennym, ale się nie udało, więc w akcie desperacji odkręciłem imadło z warsztatu (takie średniej wielkości, pospolicie sprzedawane w supermarketach), założyłem na tuleję w samochodzie, delikatnie skręciłem, ale tylko tak żeby nie ześlizgneło się z rantu, i w szczelinę między końcówką drążka a imadłem wsunołem płaską, metalową łapkę. Przy minimalnym wysiłku podważyłem knstrukcję, i po problemie.
Słyszałem, że w warsztatach bawią się w nacinanie tuleii brzeszczotami itp. Biorą za to do 100 zł. Wystarczy dobre imadło
Pomagałem kumplowi wymieniać kostkę. Kilka ściągaczy - nawet nie drgnęła. Okazało się, że o wiele łatwiej jest odkręciś kolumnę i wyjąć całość. Czas - ok 5 min. Wymiana kostki - 5 minut. Założenie kolumny ( było ciut kłopotu bo kiera regulowana w dwóch płaszczyznach) -10 minut. A ze ściąganiem tuleji męczarnia ok 2h.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 351 gości