Długi czas osiągania przez silnik 90 stopni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw gru 18, 2008 17:53

TomeQTomeQ pisze:ja mam TD i ma ciąglke temperature 70 troche powyzej i zeby mi sie zagrzał do 90 to trzeba naprawde katowac i pali normalne tzn po miescie przy piłowaniu pali nawet ponad 10 ale mam duze koła moze przez to na normalnych pali normalnie w granicach 6 litrów
z deka dużo nawet jak na duże koła; wymień termostat (problem: niedogrzany silnik)


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Re: pytanie o wskazania temperatury na liczniku

Post autor: gregor112233 » pt gru 19, 2008 11:07

eldorado84 pisze: na 100% czujnik ten co jest przy głowicy w krućcu (radze kupić markowy za jeakieś 75-100zł wiem że drogo ale jak ja miałem podobne objawy to wymieniłem aż 3szt po 25-35zł i każde z tych badziewi pokazywało to samo dobiero elektryk znalazł jakiś stary od seata td (ori) i jak ręką odją - wskazania OK
Już jestem prawie pewien, że to na 100% to wina termostatu. otwiera się on za wcześnie.
dzwoniłem do ASO VW i pracownik serwisu podał mi banalny sposób na sprawdzenie.
trzeba rozgrzać silnik i dotykając ręką chłodniczy sprawdzić kiedy element chłodnicy się zagrzeje (ten porowaty, odpowiadający za odprowadzenie ciepła) i faktycznie przy temperaturze 70 stopni na wskaźniku ten element zrobił się gorący.
stwierdziłem, że nie ma co bawić się w podróby czy zamienniki i kupiłem w tym samym ASO za 86 zł nowy termostat z oringiem. Wszystko orginały.
Dziś będę pewnie juz po wymianie i napiszę czy zmieniło się wskazanie na wskaźniku w środku. Jeżeli nadal coś będzie świrować to pewnie wymienię też czujniki.
Pozdrawiam kolegów.

[ Dodano: 19 Gru 2008 10:15 ]
TomeQTomeQ pisze:ja mam TD i ma ciąglke temperature 70 troche powyzej i zeby mi sie zagrzał do 90 to trzeba naprawde katowac i pali normalne tzn po miescie przy piłowaniu pali nawet ponad 10 ale mam duze koła moze przez to na normalnych pali normalnie w granicach 6 litrów
ja mam taką samą sytuację a nie mam dużych kół. podobno jak silnik jest niedogrzany to pali więcej.
miałem tak, że momentami palił mi nawet 12 l/100 km ale to była dodatkowo wina pompy paliwa.
po wymianie termostatu napiszę czy zmieniło mi się spalanie.



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pt gru 19, 2008 11:46

Widze ze teraz jest sezon na zmienianie termostatów i czujników temperatury :helm: Ja sam po wymianie termostatu myślałem ze problem jest rozwiązany ale jednak przy włączeniu ogrzewania temperatura nadal spadała o 20-30 stopni (u mechanika było ok) i podjechalem do innego mechanika i ywminił mi czujnik temepratury u niego cos kostował 60 zł i temperatura jest 90 stopni po około 7-8 km przy jeżdzie do 2500 obrotów.Mechanik mówił ze nie powinna spadac przy ogrzewaniu ma max ale ostatnio nim stałem 10 minut na luzie z ogrzewaniem na max i dmuchawa na 4 i spadła do 80 ale to juz chyba normalne bo sciągło coś z silnika ale jak tylko ruszyłem to momentalnie podniosła się na 90.Zobacze dopiero jak przyjdą duże mrozy z - 10 co bedzie sie wtedy działo
Ostatnio zmieniony pt gru 19, 2008 11:57 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



TomeQTomeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: TomeQTomeQ » pt gru 19, 2008 15:22

tylko ze ja zapomnaięłm dodać ze ja na ssaniu jeżdze zeby buta miał :D

[ Dodano: 19 Gru 2008 14:23 ]
mi to tam nie przeszkadza do dychy spalanie da sie przezyć po miescie hehe kolega ma S6 92 rok 2.2T Quattrto to mu ponizej 23/25 srednie nie schodzi bezyny przy butowaniu :D

[ Dodano: 19 Gru 2008 14:25 ]
ja ma thermotronica i trzyma mi ładne temperaturkę wewnątrz auta :D


my ride ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3203306&sid=50d56bba1eecfd954973b856e92bf403#3203306

gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Post autor: gregor112233 » sob gru 20, 2008 09:33

TomeQTomeQ pisze:tylko ze ja zapomnaięłm dodać ze ja na ssaniu jeżdze zeby buta miał :D
na ssaniu ?
z opisu kolegi wynika, że kolega ma TD...

[ Dodano: 20 Gru 2008 08:42 ]
udało mi się wczoraj wymienić termostat.
jako, że robiłem to pierwszy raz zajęło mi to ponad 4 h.
bardzo pomocna okazała się porada kolegi BruceLee30
link -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
było trochę zabawy, musiałem jeszcze biec do sklepu po klucz 16 do grzechotki i przy okazji kupić nowy pasek do pompy do wspomagania (za 11 zł rozmiar 11,5x170)
ale po złożeniu wszystkiego i przefiltrowaniu płynu chłodniczego (polecam pończochy damskie 4 zł za komplet :helm:, było już późno i zamknęli sklepy gdzie można było kupić sączek), małej dolewce płynu (ok. 1 l) samochód rozgrzał się ładnie do 90 stopni.
dziś jeszcze zrobię testy na trasie i sprawdzę ile pali.



Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » pn gru 29, 2008 16:28

Witam latem wymienialem pompe wody i termostat przy okazji i wszystko bylo oki....
ale od jjakiegos czasu temp w aucie na liczniku ma 70-75'C dodam ze jezdze juz jakis czas z taka temperatura i auto chodzi i ciepelko w srodku.. tylko rano jak pale to swieczki dluzej sie grzeja czy to normalne bo latem tak nie bylo i dymem bialymm kopci..mozliwe jest zeby ten termostat utrudnial rano rozruch???
na vagu nie bylem jeszcze i njie sprawdzalem autka jak jest ktos z okolicy i mialby ochote sie podpiac to jestem otwarty na wiecej info about my car



wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » pn gru 29, 2008 22:44

witam ja dzisiaj wymienilem w moim 1Z termostat oraz czujnik temp wody bo niby oszukiwal na blacie a komputerem jest 10 st C róznicy i na nowym czujniku i na starym? co myslicie o tym moze tak byc? i jeszcze jedno termostatu wahlera nie bylo ale gosc polecil mi jakis francuski Vareta czy jakos tak- dobre sa? a faktycznie stary termos mial uszkodzona gumke i nie zamykal sie calkiem.

[ Dodano: 29 Gru 2008 21:52 ]
TeDIk sprawdz czy plynu ci nie ubywa bo biale dymienie moze byc skutkiem dostawania sie plynu do cylindra,ale w zime raczej normalne ze dymi na bialo a termostat z tym akurat nie ma powiazania.Co nie zmienia faktu ze powinien trzymac 90st C caly czas. Swiece w tdi grzeja zaleznie od temp im nizsza tym dłuzej grzeja.



gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Post autor: gregor112233 » wt gru 30, 2008 10:43

wawrzon pisze:witam ja dzisiaj wymienilem w moim 1Z termostat oraz czujnik temp wody bo niby oszukiwal na blacie a komputerem jest 10 st C róznicy i na nowym czujniku i na starym? co myslicie o tym moze tak byc? i jeszcze jedno termostatu wahlera nie bylo ale gosc polecil mi jakis francuski Vareta czy jakos tak- dobre sa? a faktycznie stary termos mial uszkodzona gumke i nie zamykal sie calkiem.
z opinii na forum wynika, że inne niż niemieckie termostaty (wahler) są o kant d#### potłuc.
ja osobiście wolałem nie ryzykować i zakupiłem oryginał w ASO.
sprawdzałem spalanie w trybie mieszanym wyszło mi 5,56l/100.
nie wiem czy to dobry czy zły wynik.
jak wygląda spalanie w waszych TD?



Awatar użytkownika
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: PiotrTDI » wt gru 30, 2008 13:57

a powiedźcie mi specjaliści od tej temperatury jak rozgrzeje mi się do ok 80 stopni i go postawie na włączonym nawiewie to temperatura mi spada co to może być, termostat?? wymieniłem go jakiś miesiąc temu i zakładałem dobrej firmy i zalałem czystym koncentratem



Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » wt gru 30, 2008 20:29

wawrzon pisze:TeDIk sprawdz czy plynu ci nie ubywa bo biale dymienie moze byc skutkiem dostawania sie plynu do cylindra,ale w zime raczej normalne ze dymi na bialo a termostat z tym akurat nie ma powiazania.Co nie zmienia faktu ze powinien trzymac 90st C caly czas. Swiece w tdi grzeja zaleznie od temp im nizsza tym dłuzej grzeja.
pytam bo troche sie martwie zeby nie bylo ze trzeba uszczelke wymieniac badz uszczelniacze wiesz jakie to koszta sa :grin:

a plynu troszke ubywa smigam smigam smigam patrze a tu nie min..o qwa pompe zmienilem termo tez smigam smigam smigam i raz chba ze 100ml dolewalem a dodam ze 1500kilometrrow w miesiacu robie
Ostatnio zmieniony wt gru 30, 2008 20:32 przez TeDIk, łącznie zmieniany 1 raz.



wawrzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr sie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: wawrzon » wt gru 30, 2008 21:24

TeDIk zalezy jak mocno ci dymi i czy stale czy tylko przy rannym rozruchu? Ostatnio z ojcem wymienialismy uszczelke pod glowica ale w jego przypadku bylo takze stawial sciane dymu i weze byly twarde jak kamien a jak korek odkrecil dymienie ustawalo. Ja mysle ze te 100 gram ktore dolewasz to nie koniecznie uszczelka. A jak dymi ci przy rannym rozruchu ale bialo niebieskawy dym to uszczelniacze moga slabo trzymac.



Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » śr gru 31, 2008 16:17

jak silniczek bardzo ostygnie to chmurka jest a po nocy to juz standart
na razie nie bede szukal dziury w calym :grin: dzieki za info :pub:

[ Dodano: 10 Sty 2009 19:16 ]
jestem po wymianie swiec i termostatu i teraz auto pali bardzo dobrze :grin: martwi mnie jednak to ze bardzo dlugo silnik osiaga temperature 90 stopni
jaka moze byc przyczyna??? termostat ma 3 dni



gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Post autor: gregor112233 » śr lut 25, 2009 08:53

TeDIk pisze:jak silniczek bardzo ostygnie to chmurka jest a po nocy to juz standart
na razie nie bede szukal dziury w calym :grin: dzieki za info :pub:

[ Dodano: 10 Sty 2009 19:16 ]
jestem po wymianie swiec i termostatu i teraz auto pali bardzo dobrze :grin: martwi mnie jednak to ze bardzo dlugo silnik osiaga temperature 90 stopni
jaka moze byc przyczyna??? termostat ma 3 dni
A kiedy wymieniałeś olej?
W moim po wymianie termostatu tez dość długo się zbierał żeby dostać 90 st. (w zimie oczywiście) ale zauważyłem, że po wymianie oleju jest różnica w prędkości nagrzewania silnika.



pawel1985x
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 244
Rejestracja: czw paź 23, 2008 20:40
Lokalizacja: milicz

Post autor: pawel1985x » śr lut 25, 2009 15:40

witam tez sie borykam z takim problemem w mk IV silnik sie nagrzeje do 90 stopni odkrece podkrece nawiewy dodam ze mam climatronika nie wiem czy to cos zmienia bo w sumie klimy nie wlaczam tylko (econ) i po odkreceniu nawiewow silnik sie chlodzi spada pomiedzy 90 a 80 czy to wina termostatu czy czujnika temp?jesli czujnik to czy mozna go sprawdzic vagiem takim z allegro?jesli tak to gdzie trzeba wejsc aby to sprawdzic?z gory dziekuje za pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości