uszczelka głowicy?!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
uszczelka głowicy?!
witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
a załącza się wentylator??, może czujnik w chłodnicy i nie załącza wentylatora.
może być podejrzany termostat, a jak nic z tych rzeczy to uszczelka.
może być podejrzany termostat, a jak nic z tych rzeczy to uszczelka.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 18:41 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: uszczelka głowicy?!
wymień korek w zbiorniku wyrównawczym21Golfista21 pisze:witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, ucieka przez niego, bo jest za duże ciśnienie, węże robią się twarde czy to będzie uszczelka pod głowicą? czy gdzie zacząć szukać?
najsampierw
Jeśli węże twardnieją zanim silnik nabierze temperatury roboczej, najprawdopodobniej uszczelka. Nie muszą pojawiać się ani bańki, ani spaliny w zbiorniczku. Odkręć korek i przygazuj jeśli wodę zassie a następnie wybije (temp. silnika ok 90 stopni), to już na 100% uszczelka. Z reguły taka awaria pojawia się po przegrzaniu silnika / zagotowaniu wody.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Na początku zaczął bym od wymiany korka na zbiorniczku wyrównawczym, tak jak napisał kolega powyżej, później sprawdził termostat i termo-włączniki, następnie chłodnicę, bo może zapchana i na końcu pompę wody, jak wszystko OK, to prawdopodobnie uszczelka
A kiedy dokładnie wywala ci płyn, podczas butowania czy także podczas zwykłej, emeryckiej jazdy ?? Ślad wycieku widać tylko na zbiorniczku ??A jak tam okolice głowicy, sucho ??
A kiedy dokładnie wywala ci płyn, podczas butowania czy także podczas zwykłej, emeryckiej jazdy ?? Ślad wycieku widać tylko na zbiorniczku ??A jak tam okolice głowicy, sucho ??
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
nigdy auto mi się nie zagotowało, wentylator mi się nie włącza, ale czujniki są chyba ok bo w vag'u by mi chyba pokazało ze czujniki są padnięte? wyciek tylko przy zbiorniczku pod tym czarnym plastikiem gdzie pisze G12, reszta sucho, oleju w płynie nie ma i odwrotnie. jutro kupie korek i zobaczymy:) no i przy emeryckiej jeździe tez ubywa
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 20:23 przez 21Golfista21, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
W samochodach do 95roku, do tego objawu jaki występuje u Ciebie dochodził wzrost wskazań temperatury ale u Ciebie zegary są inaczej zrobione więc pewnie nic nie pokażą. Jak będziesz kupował korek pamiętaj by był w tym samym kolorze, i sprawdź kiedy twardnieją węże jeśli twardnieją zanim temperatura na wskaźniku zacznie się podnosić oznacza że kompresja / spaliny idą do wody. Jak założysz nowy korek cały czas sprawdzaj płyn i pilnuj by nie przegrzać silnika.
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
mam nadzieje, że to nie uszczelka i że na koreczku się skończy a swoją drogą zauważyłem jak wyciągałem kata, że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Też miałem urwaną jedną śrubę przy downpipe i tak jeździłem około 3 lat aż w końcu wydmuchało tam uszczelkę i zaczęło fajnie gwizdać Z tego co się orientuję to te szpilki są wykręcane i w zakładzie regeneracyjnym turbosprężarki z łatwością ci wstawią nową szpilkę21Golfista21 pisze:że jedna szpilka od turbo jest urwana ta co trzyma turbo przy kolektorze pewnie w serwisie im się urwała jak wymieniali, nie kopci tamtędy więc chyba nie ma sensu ruszać tego?
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
więc tak kupiłem korek i zauważyłem
na starym korku po jeździe około 2km(silnik zimny) wąż twardy
na nowym korku ta sama trasa 2km też zimny silnik wąż normalny
trasa 100km silnik zagrzany 90 stopni wąż twardy jak h... i przy jeździe normalnej i przy szybkiej. więc chyba wezmę się za pompę wody, a jak to nie pomoże to głowica
na starym korku po jeździe około 2km(silnik zimny) wąż twardy
na nowym korku ta sama trasa 2km też zimny silnik wąż normalny
trasa 100km silnik zagrzany 90 stopni wąż twardy jak h... i przy jeździe normalnej i przy szybkiej. więc chyba wezmę się za pompę wody, a jak to nie pomoże to głowica
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Węże będą twarde, bo to układ ciśnieniowy (w takim układzie płyn gotuje się w wyższej temperaturze niż 100st). Węże będą twardnieć przy przegazówce i szybkiej jeździe, bo pompa wody adekwatnie do zwiększania się obrotów silnika, zwiększa swoje obroty i tym samym wydajność i dlatego węże są twarde. Jak mocno są twarde węże ?? Jak kamień czy można je lekko zgiąć ??
Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...
Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...
pewnie, że nadal będzie wywalać płyn, wymiana korka nic nie da bo nie w nim tkwi przyczyna, przy sprawnym korku (a raczej zaworze ciśnieniowym w nim) ma wybijać tylko para (jak ciśnienie wzrośnie ponad graniczną wartość otwarcia zaworu w korku) a nie płyn.Lukas-182 pisze:Płyn nadal wywala poprzez korek ?? Jeśli nie to jest OK...
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Kolego miałem te same objawy, zero bąbelków w zbiorniczku, nic nie wskazywało na uszczelke ale jednak była to ona:P miała mały przedmuch na jednym kanaliku i kompresja szła do płynu i własnie wywalało płyn przy zbiorniczku, także myśle nie cuduj z pompami i termostatami ( jeżeli silnik trzyma dobrą temperature tzn90 stopni) tym bardziej ze pewnie pompe miałeś przy rozrządzie wymienianą... odrazu ściągaj głowice tak tylko koszta sobie większe robisz...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 146 gości