1,6TD bierze olej... turbina?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,6TD bierze olej... turbina?
witam, od niedawna mam Golfa II 1,6 TD (1V), przejechal u mnie ponad 1000km na liczniku 222tys. i jezdzila nim ciotka gdyż ja dopiero zdałem prawko... Problem tkwi w tym ze bierze dosc duzo oleju, na 1000 ponad 1litr... Mam tydzień wolnego (ferie) i zamierzam sie uporac ze synchronizatorem i z tym braniem oleju.
W wężu od odmy jest olej ( w filtrze powietrza go nie ma) w turbo i wężu idacym z turba do kolektora tez jest olej. Po zagrzaniu silnika (gdyż spuszczalem olej) i odkręceniu korka wlewu oleju unosił się biały dymek, po wyjeciu bagnetu raczej nie bylo czuć przedmuchów. Auto raczej kopci na biało/szaro. Chodzi dobrze tzn jest mocne jak na 1,6 ;], caly czas klekocze nawet po zagrzaniu. Podobno był niedawno robiony rozrząd i była ruszana pompa wiec moze być zly kąt wtrysku.
Dodam ze na turbo jest luz (gora- dol) ale wzdużnego raczej nie wyczuwam (trudno powiedzieć). silnik jest wilgotny ale to chyba spod uszczelki pokrywy zaworow sie sączyło.
teraz pytanie czy to turbo czy pierscienie- raczej nie zauwazylem dymienia na niebiesko...
PS: wiem ze wszystko znajde na forum ale nie mam czasu siedzieć w tej chwili i prosze o odpowiedz. Z góry dziękuje
W wężu od odmy jest olej ( w filtrze powietrza go nie ma) w turbo i wężu idacym z turba do kolektora tez jest olej. Po zagrzaniu silnika (gdyż spuszczalem olej) i odkręceniu korka wlewu oleju unosił się biały dymek, po wyjeciu bagnetu raczej nie bylo czuć przedmuchów. Auto raczej kopci na biało/szaro. Chodzi dobrze tzn jest mocne jak na 1,6 ;], caly czas klekocze nawet po zagrzaniu. Podobno był niedawno robiony rozrząd i była ruszana pompa wiec moze być zly kąt wtrysku.
Dodam ze na turbo jest luz (gora- dol) ale wzdużnego raczej nie wyczuwam (trudno powiedzieć). silnik jest wilgotny ale to chyba spod uszczelki pokrywy zaworow sie sączyło.
teraz pytanie czy to turbo czy pierscienie- raczej nie zauwazylem dymienia na niebiesko...
PS: wiem ze wszystko znajde na forum ale nie mam czasu siedzieć w tej chwili i prosze o odpowiedz. Z góry dziękuje
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ja miałem uszczelniacze wymianiane przy 250 tys i już nie bierze oleju turbo suche w środku
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
W turbo był olej i pociło się sporo z tej grubej rury z turbo (kolanko) po wymianie uszczelniaczy zrobiłem 20 tys wymieniałem opaski na turbo wyczyściłem kolanko na muszli a teraz suchutko , luzu na wirniku brak
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
aha, myśle jeszcze czy nie rozebrać silnika: sprawdzic pierscienie jak trzeba to wymienić, uszczelniacze, metalowa uszczelka od 1,9, ile lacznie mnie wyjdzie za pierscienie i uszczelki? planowanie gdzies kolo 60zl chyba. wolał bym to zrobić jak regenerowac turbine bo duzo wieksze koszty, jak myslicie? moze jednak to nie turbo siada ;] tylko jeszcze oprucz tego jest blacharka do roboty
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 01:18 przez socpaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 01:22 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Regeneracja turbiny to max 800zł, za same materiały (jeśli chcesz mieć porządnie silnik zrobiony) zapłaciesz z 1500zł.... Silnik nie powinien być rozbierany, pojawi się pełno nowych luzów, gdyż nie dasz rady tak dokładnie wszystkiego spasować jak było fabrycznie. Dlatego własnie po remoncie silniki nie wracają do pełnej sprawności.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości