Świece żarowe w 1Z. Prosze o pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lut 22, 2009 16:36

brynol pisze:sprawdzałem, fotka powyżej, chodzi o ten?
tak
mobi65 pisze:Ja bym jeszcze sprawdzil czy czasem nie brak ci napiecia na zaworku n109 :bajer:
dobra myśl



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 17:44

odpalił xD
sprawdziłem czy dochodzi napięcie to tego plastiku, dochodziło do wszystkich czterech końcówek.
świec nie sprawdzałem, w tygodniu się za to zabiorę, bo potrzebuje klucz i omomierz :P
auto odpaliło za pierwszym razem. może kilka godzin ciepłego zrobiło dobrze dla aku. no i na zewnątrz jest już plusowa temp, rano była masakra minus 15 :D

dziękuje za pomoc :)

jak coś nie będę wiedział to napisze tutaj jeszcze, ale to dopiero za 2,3 dni, jak kupie sprzęt :D więc proszę nie zamykać tematu


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
1krzy3siek6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 11:01
Lokalizacja: BełchatóVW

Post autor: 1krzy3siek6 » ndz lut 22, 2009 17:51

Posprawdzaj wszystko bo problem i tak wróci...u mnie 1Z po wymianie świec nawet przy -24 w górach odpalił od strzała.


"Lepiej żałować za grzechy niż żałować, że się nie grzeszyło;)"

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz lut 22, 2009 18:52

to jednak paliwko do bani, tankuj na orlenie, lepsze paliwo jak bp.
a i nie zaszkodzi jak na pół baku wlejesz 0.5l denaturki, taki zabieg robi sie w zimie, woda odparuje w paliwie.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz lut 22, 2009 22:29

piter_s pisze:to jednak paliwko do bani, tankuj na orlenie, lepsze paliwo jak bp.
tankuje zawsze na LOTOSie DYNAMICA i dolewam jakiś środek ON.
w grudniu byłem w Zakopcu i tam było ok 20 i odpalał odrazu... tzn troche sie podusił zanim na obroty wszedł ale ogólnie było ok... odpalał

a na LOTOSie paliwo złe?

[ Dodano: 23 Lut 2009 15:42 ]
RCMarioon pisze:Odłączasz każdą świecę od głównego przewodu (który zasila świece),bierzesz kawałek kabla ,podłączasz go bezpośrednio pod + akumulatora i dotykasz do każdej ze świec.Podczas dotykania jak będzie iskrzyło tzn.że świeca jest OK jeżeli nie to jest padnięta.
może coś źle robiłem ale nie iskrzyło mi na żadnej, podłączyłem kabel do plusa w aku i dotykałem świec ( nie wykręcałem ich). czy to realne żeby 4 padły? wtedy to chyba bym auta nie odpalił nawet przy lekkim mrozie?

piter_s pisze:-sprawdzić świece omomierzem, w pełni sprawne mają od 1-3 Ohm, po wyżej 3 już słabo grzeją,a brak oporu to spalona.
jutro będę sprawdzał, możesz napisać jak to dokładnie zrobić? bo szczerze to pojęcia nie mam.

wykręcam świece i sprawdzam czy zostawiam wkręcone i wtedy sprawdzam?
miernik uniwersalny może być?
no i najważniejsze co gdzie przykładam?
proszę o jakiś opis, bo chce to dobrze zrobić


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 23, 2009 18:56

brynol pisze:
piter_s napisał/a:
-sprawdzić świece omomierzem, w pełni sprawne mają od 1-3 Ohm, po wyżej 3 już słabo grzeją,a brak oporu to spalona.


jutro będę sprawdzał, możesz napisać jak to dokładnie zrobić? bo szczerze to pojęcia nie mam.

wykręcam świece i sprawdzam czy zostawiam wkręcone i wtedy sprawdzam?
miernik uniwersalny może być?
no i najważniejsze co gdzie przykładam?
proszę o jakiś opis, bo chce to dobrze zrobić
zwykły miernik ustawiasz na opór, jeden kabelek do bolca na świecy tam gdzie zapinasz fajkę, a drugi kabelek do obudowy świecy, świec nie musisz wykręcać do pomiaru.

dokładając plus do świecy może iskrzyć ale to jest błędne sprawdzenie, teorytycznie może grzać, ale słbo, najlepiej to pomiar rezystancji.

filtr paliwa był zmieniany przed zima??.
nie zaszkodzi pół litra denaturki wlać, tak na połowę baku odparuje woda.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 18:59 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » pn lut 23, 2009 21:01

piter_s pisze:dokładając plus do świecy może iskrzyć ale to jest błędne sprawdzenie, teorytycznie może grzać, ale słbo, najlepiej to pomiar rezystancji.
zgadzam się z Tobą kolego,ale wten sposób sprawdził,że świece są w pełni spalone!"nie iskrzyło mi na żadnej"a nie tylko po części.Dlatego uważam ,że nie ma ich nawet sensu sprawdzać miernikiem.Jeżeli chodzi czy mogły się wszystkie naraz spalić?Otóż tak.Ja tak miałem.Albo u Brynola wcześniej się spaliła jedna,dwie,a nawet trzy sztuki o których wcześniej nawet nie wiedział ,ponieważ auto mu paliło jak nie było zimno.Ja bym radził przed podłączeniem nowych świec sprawdzic czy przekażnik po czasie(przeznaczonym na grzanie)odłącza napięcie,bo jak nie to historia się powtórzy i szkoda pracy i kasy wydanej na nowe świeczki.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 21:07 przez RCMarioon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 23, 2009 21:21

RCMarioon pisze:ale wten sposób sprawdził,że świece są w pełni spalone!"nie iskrzyło mi na żadnej
dokłądnie, nie doczytałem, jak nie ma obciążenia czyli nie iskrzy to upalone.
przekaźnik też można sprawdzić.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pn lut 23, 2009 21:33

piter_s pisze:filtr paliwa był zmieniany przed zima??
tak, jak kupiłem auto, w listopadzie, filtr paliwa,oleju, powietrza i płyny
RCMarioon pisze:Ja bym radził przed podłączeniem nowych świec sprawdzic czy przekażnik po czasie(przeznaczonym na grzanie)odłącza napięcie,bo jak nie to historia się powtórzy i szkoda pracy i kasy wydanej na nowe świeczki.
podłaczałem plus z żaroweczki 12 v do tej plastikowej obudowy w ktorej ida swiece, fajka to sie chyba nazywa. wlaczylem na grzanie, zaroweczka palila moze ze 3,4 sek po zgasnieciu kontrolki swiec na desce rozdziel~ wiec chyba ok z nim jest
jesli mialem na mysle takie sprawdzanie?

[ Dodano: 23 Lut 2009 20:36 ]
RCMarioon pisze:wcześniej nawet nie wiedział ,ponieważ auto mu paliło jak nie było zimno
w grudniu auto juz nagle zaczelo dziwnie palic... mial problem zeby na obroty wejsc.... wiec to moze wina juz swiec byla

[ Dodano: 23 Lut 2009 20:39 ]
piter_s pisze:zwykły miernik ustawiasz na opór, jeden kabelek do bolca na świecy tam gdzie zapinasz fajkę, a drugi kabelek do obudowy świecy, świec nie musisz wykręcać do pomiaru.
czy nakrętke można traktowac jako obudowe? bo tego własnie nie rozumiem
obojetnie jakie uklad kabelkow?
czy czerwony na koncowke, czarny na obudowe?
wybaczcie za pytanie jesli sa dziwne ale na elektryce sie zupelnie nie znam, a wole sie spytac niz narobic wiekszego zamieszania w aucie ;d


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 23, 2009 21:45

brynol pisze: czy nakrętke można traktowac jako obudowe? bo tego własnie nie rozumiem
obojetnie jakie uklad kabelkow?
czy czerwony na koncowke, czarny na obudowe?
wybaczcie za pytanie jesli sa dziwne ale na elektryce sie zupelnie nie znam, a wole sie spytac niz narobic wiekszego zamieszania w aucie ;d
obudowa to cała świeca, a zasilanie czyli +12v idzie tylko do końca tam gdzie zapinasz fajkę.

obojętne jakie kabelki od miernika, omomierz nie ma biegunowości.



RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » pn lut 23, 2009 21:49

Dokładnie"jak nie iskrzy nic to spalona"i nie ma co robic jakies pomiary.Pomiary miałyby sens jakby chociaż trochę iskrzyło.Najpierw bym sprawdził czy napięcie jest odcinane po czasie.Najprościej na żaróweczke.Jeszcze raz ci napiszę.Podłączasz jeden przewód do masy a drugi do tej fajki (dowolnej z 4 dostępnych)którą zakładasz na świece.Przękręcasz stacyjkę żaróweczka się zapali,ale po czasie MA ZGASNĄĆ!!!Jak zgaśnie to jest wszystko OK zakładaj nowe świeczki (kup takie same)i wio.Gorzej jak żaróweczka nie będzie gasła :crazy: to wtedy napisz bo przyczyn może być kilka.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » pn lut 23, 2009 21:53

kolega pisał ze odcina prąd :bajer:



RCMarioon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt lut 17, 2009 11:57
Lokalizacja: Słup

Post autor: RCMarioon » pn lut 23, 2009 22:38

piter_s spoko nie doczytałem :bajer: Brynol zakładaj świeczki i wio(kup takie same)jak wczesniej było OK i nie kombinuj z innymi bo wiem że są różne(różny czas grzania)



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 24, 2009 00:06

RCMarioon pisze:Brynol zakładaj świeczki i wio(kup takie same)jak wczesniej było OK i nie kombinuj z innymi bo wiem że są różne(różny czas grzania)
ja mam teraz tam BOSCH, chciałem kupić NGK lub BERU. czytałem na forum ze BOSCH się popsuł. a mam jakoś przekonanie do NGK, BERU

dzis wykręciłem wszystkie świeczki...
1 upalona
2 upalona
3 upalona
4 upalona, ale za to mniej niż pozostałe :D :bigok:

zastanawia mnie jedna rzecz, a nawet martwi... wczoraj odcinało prąd jak pisaliście i ok wszystko było
dziś sprawdzałem metoda żaróweczki i wogóle się nie zapalała :/
czy kiepsko... choć podejrzewam, bo gdzieś czytałem na forum ze świece powyżej jakiejś tam temp się wogóle nie włączają, czy jakoś tak...
ja sprawdzałem to po ok 2,3 h od momentu jak wyłączyłem silnik po 30 km trasy (90*C było) wiec może za ten czas nie ostygł na tyle żeby się świece włączały...
zapomniałem odpiąć czujnik temp i sprawdzić.
jutro po pracy kupie świeczki i zobaczę czy dochodzi prąd, na zimnym silniku i się wyłącza jak ostatnio.

[ Dodano: 24 Lut 2009 17:42 ]
już świece wymienione :D
silnik odpalił normalnie, ale dokładnie porównam jak przyjdzie mróz :D
dzięki wszystkim za pomoc :)


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości