blad chlodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

majkitdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 06, 2009 09:37
Lokalizacja: ddz
Kontakt:

blad chlodzenia

Post autor: majkitdi » pn lut 23, 2009 16:08

witam wszystkich
mam pytanie dotyczace bledu jaki pojawia mi sie w golfie tdi silnik arl. auto kiedy dluzej postoi w zimnej temperaturze ( okolice zera i mniej ) zaraz po odpaleniu sygnalizuje blad plynu chlodniczego. wowczas miga kontrolka wody i na kompie pojawia sie napis STOP. nastepnie gasze auto i odpalam je ponownie - problemu nie ma. dodam ze plyn chlodniczy wymieniony. po podlaczeniu vag pojawil sie blad czujnika wody. mechanik mowi, ze do wymiany jest sam czujnik ( jest on dostepny jako zamiennik ).
i tutaj moje pytanie - czy bedzie to czujnik czy moze tez byc to co innego? czy spotkal sie ktos z takim bledem ??
dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam


vw > all

kameh1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:50
Lokalizacja: Gruszów
Kontakt:

Re: blad chlodzenia

Post autor: kameh1 » pn lut 23, 2009 16:27

Miałem dokładnie taki sam problem jak ty. W moim przypadku winny był czujnik temperatury płynu chłodzącego. PozdrVWiam :okej:



majkitdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 06, 2009 09:37
Lokalizacja: ddz
Kontakt:

Post autor: majkitdi » pn lut 23, 2009 16:30

dzieki ziomus :pub: napisz jeszcze gdzie kupiles czujnik ( czy aso czy zamiennik ) i ile CIe kosztowal


vw > all

kameh1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: czw sty 17, 2008 11:50
Lokalizacja: Gruszów
Kontakt:

Post autor: kameh1 » pn lut 23, 2009 17:15

majkitdi pisze:dzieki ziomus :pub: napisz jeszcze gdzie kupiles czujnik ( czy aso czy zamiennik ) i ile CIe kosztowal
Czujnik mam zastępczy ponieważ nie mieli oryginalnego na stanie i kosztował 70 zeta ale z tego co wiem to przepłaciłem bo kupowałem w sklepie a nie w aso ale lepiej jest dołożyć i kupić oryginał.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt lut 24, 2009 01:16

majkitdi pisze:napisz jeszcze gdzie kupiles czujnik ( czy aso czy zamiennik ) i ile CIe kosztowal
059 919 501A nr czujnika..4-pinowy, najczęściej zielony, może być też czarny.. cena w przybliżeniu 50, 60 zł



majkitdi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lut 06, 2009 09:37
Lokalizacja: ddz
Kontakt:

Post autor: majkitdi » śr mar 04, 2009 14:54

niestety jestem zmuszony odkopac temat.
wymienilem czujnik o ktorym pisali koledzy wyzej i blad nie ustapil.
dzisiaj podjechalem ponownie do mechanika i on postawil na czujnik znajdujacy sie przy zbiorniczku. i chyba ma racje, bo odlaczajac czujnik od zbiorniczka wyrownaczego blad pokazuje sie za kazdym razem ( identycznie tak jak jest rano zaraz po odpaleniu ). i tutaj prosba o sugestie - co wymienic? mechanior zasugerowal kupno calego zbiorniczka i wymiana go. czy rozwiaze to problem?


vw > all

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr mar 04, 2009 16:07

majkitdi pisze:on postawil na czujnik znajdujacy sie przy zbiorniczku
ten czujnik odpowiada wyłącznie za sygnalizowanie niskiego poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli masz mało płynu to dolej, a jeśli jest go wystarczająco dużo to warto przeczyścić styki na czujniku i te dwa druciki które wchodzą do wnętrza zbiorniczka..
dopiero później bawić się w ewentualną wymianę



Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » śr mar 04, 2009 16:09

majkitdi,
Widzisz i ktoś ci źle powiedział bo wymiana czujnika temperatury nic nie daje bo nie ma z tym nic wspólnego :grin:
Błąd ten powoduje czujnik poziomu płynu w zbiorniczku (dwa pręciki w środku zbiorniczka wyrównawczego)


Wiesz ja zrobiłem sobie to sam nie jestem pewien czy dostaniesz taki czujnim i za jakie pieniądze ale najp[ierw spróbuj zrobic to co ja ( od tamtej pory mam spokój)]


Mianowicie:
1-spuść płyn ze zbiorniczka- powinien być korek spustowy przy dolnej części chłodnicy zleci jakieś 2do 3 litrów

2-zdemontuj zbiorniczek i wymyj go nawet możesz użyć bęzyny ekstrakcyjnej lub czegoś podobnego, następnie wypłukaj gorącą wodą dokładnie z całego syfu

3-zamontuj zbiorniczek

4-uzupełnij płyn do stanu

5-odpal autko niech pochodzi kilka minut później sprawdź jeszcze raz poziom płynu i ewentualnie uzupełnij :bigok:

W taki sposób ja się pozbyłem problemu już mi sie to nie pojawia.
Może zaoszczędzisz kilka ładnych pln'ów a wykonanie tego jest banalnie proste i trwa 20 minut z wypiciem browara :grin:

[ Dodano: 04 Mar 2009 15:10 ]
ten czujnik odpowiada wyłącznie za sygnalizowanie niskiego poziom płynu w zbiorniczku. Jeśli masz mało płynu to dolej, a jeśli jest go wystarczająco dużo to warto przeczyścić styki na czujniku i te dwa druciki które wchodzą do wnętrza zbiorniczka..
dopiero później bawić się w ewentualną wymianę
Kolega mnie uprzedził o 2 minutki :grin: ale ma zupełną rację


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 114 gości