Szarpie przy zmianie biegu na wyższy-AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpie przy zmianie biegu na wyższy-AJM
Witam, auto szarpie przez chwile gdy zmieniam bieg na wyższy, dzieje się to w granicy 2000 obrotów i jak auto jest już rozgrzane, na zimnym tego niema. Czytałem o czyszczeniu nastawnika, ale moje auto to PD . Co może być przyczyną tego szarpania(czkawki)
Zrób małą próbę przyspieszania na 4- lub 5-biegu , od 1500 do 2500 obrotów , raz przyspieszaj z pedałem do dechy , a drugi raz leciutko dotykaj pedał gazu tak zeby spokojnie tylko sie rozpędzał , zwróć uwage kiedy te drgania (szarpania) występują.trefil pisze:Jak sprawdzić czy to dwumas bo nie chcę kupować nowego jeżeli nie mam 100% pewności.
Sprawdż tez czy podczas próby przyspieszania z pedałem do dechy na jakich biegach najbardziej odczuwalne jest te drganie.
P.S. Swoją drogą to bardzo ciężko oceniać takie objawy jak u ciebie przez forum , najlepiej byłoby osobiście to sprawdzić ........ no ale nie mamy takiej możliwości
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 12:16 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
trefil pisze:szarpanie występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy,
Jesteś w stanie okreslić jednoznacznie czy to jest szarpanie czy może bardziej pasuje do tego słowo drgania/wibracje ???trefil pisze:Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
dokładnie tak jak piszesz drganie/wibracjehomsky pisze:trefil pisze:szarpanie występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy,Jesteś w stanie okreslić jednoznacznie czy to jest szarpanie czy może bardziej pasuje do tego słowo drgania/wibracje ???trefil pisze:Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
trefil pisze:dokładnie tak jak piszesz drganie/wibracje
Wibracje przy pełnym obciążeniu silnika, najczęściej wystepujace w zakresie 1500-2200rpm, zanikające ze wzrostem obrotów , najbardziej odczuwalne na wyższych biegach ( 4,5,6) , mi to śmierdzi dwumasem który tak akurat sie zachowujetrefil pisze:występuje kiedy wcisnę od razu gaz do dechy, na zimnym tego nie ma. Najbardziej odczuwalne na 6 jak wcisne gaz tak od 100 km/h do 120 km/h potem przechodzi.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
To że to jest dwumas nie jest to 100% pewne , żeby miec pewnośc trzeba by było go wyciagnąć , wszelkie objawy jakie opisujesz wskazują na ten element , ale to tylko bardzo prawdopodobne ale nie pewniktrefil pisze:a czy można tak jeździć i auto nie stanie mi kiedyś w trasie,
Hmm , narazie pozostaje ci jeździc ale z głową i obserwować czy objawy nie nasilają się. Delikatnie z pedałem gazu w zakresie do 2200obr , wyżej mozesz deptac do dechy , obserwuj czasami czy objawy nie sa coraz mocniejsze i czy nie występuja w coraz szerszym zakresie obrotów, do tego czy drżenia nie pojawiaja sie tez na biegu jałowym oraz czy nie wystepuje podszarpywanie przy ruszaniu z miejsca autem.trefil pisze:bo na dwumas to mnie teraz nie stać
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 134 gości