Jak podkrecić 16V małym nakładem finansowym

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

SS

Post autor: Artur Gaska » sob lut 21, 2009 16:05

marol_10 pisze:A będziesz hamował przed modami?? Powiem Ci tak na samym przelocir bedzie głosno. ja najpierw tak zrobiłem wyrzucając ten mój środkowy z kwasówki ale od razu wstawiłem z powrotem, na przelocie nie dało by sie jeżdzić, zdecydowanie za głośno. To takie moje doświadczenie.
Tak auto hamowane było, całkowita seria. Nie bedzie całkowity przelot bedzie duzy tłumik srodkowy-przelotowy. Poza tym koncowy Supersprint jest bardzo cichy:)

Kiedy bedziesz hamował auto, bo ciekawi mnie wynik jaki uzyskasz?



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » sob lut 21, 2009 17:30

A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 17:32 przez marol_10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Artur Gaska
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: wt lis 28, 2006 18:03
Lokalizacja: Nasielsk

auto

Post autor: Artur Gaska » sob lut 21, 2009 17:48

marol_10 pisze:A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???
Kolektor rowniez Supersprint, hamownia pokazała 148,2KM i 179Nm pomiar ten byl robiony przy temp. 25C. sprzegło było dosc słabe :(



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » sob lut 21, 2009 18:17

to pewnie kolektor kupiłeś taam gdzie i ja na allegro ze sklepu co mniał po promocji "Dars Tuning". U mnie temp była o połowe nizsza, ma to raczej jakiś tam wpływ na moc tak mi sie wydaje. No i sprzęgło również. A będziesz coś jeszcze robił przy silniku więcej niż ja mam. Może masz jakies pomysły i plany??



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz lut 22, 2009 14:49

Koledzy słuchajcie jak to jest z kołem zamachowym w 9A? bo razem z blokiem kupiłem sprzęgło które jeździło przy tym silniku w corrado (skrzynia jak w pasacie na wodziki) i tam jest wyraźnie większe sprzegło niż w PL co za tym idzie koło zamachowe.

Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???

Będzie się lepiej wkręcał przez to lżejsze koło zamachowe z PL'a??

czy poprostu do pl było policzone mniejsze a do 9a większe??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » ndz lut 22, 2009 15:45

Marszall pisze:Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???
tak zakładaj wszystko od PL-a i skrzynke 2Y i będzie sie lepiej wkrecał


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lut 22, 2009 16:29

Całe sprzęgło w PL waży tyle co samo koło od 9A lub ABF.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » ndz lut 22, 2009 22:29

czyli różnica napewno będzie:]

A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 23, 2009 11:04

Marszall pisze:czyli różnica napewno będzie:]

A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.
Ja mam pompę z 9A i na wysokich obrotach bije mi około 9 barów nie więcej.



kefirsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » pn lut 23, 2009 11:32

A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji? Nie pieni się olej? Bardzo wysokie to ciśnienie. Czy aby jest to niezbędne?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn lut 23, 2009 18:07

hmm to pytanie do tych co na takich modyfikacjach jeżdzą, ale u mnie silnik już nie najmłodszy więc szklankom i panewkom przyda się trochę większe ciśnienie :bigok:

tak myślę


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 23, 2009 18:36

A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji?
sprawdź może najpierw co to jest kawitacja i popraw pytanie :goof:



kefirsky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob gru 27, 2008 13:27
Lokalizacja: Kętrzyn Warm-Maz

Post autor: kefirsky » pn lut 23, 2009 18:39

No wiesz...najbardziej, to przydałby mu się zastrzyk nowych części... Skąd moje wątpliwości...
Przy silnikach budowanych na wysokie obroty zawsze pada zapytanie przy jakich obrotach jest problem z pompą oleju. Tutaj przy seryjnych obrotach mamy bardzo wysokie obroty pompy i wysokie ciśnienie oleju. Ktoś badał temat? Przy turbo...każda turbosprężarka musi mieć spełnione odpowiednie warunki smarowania. Nie liczy się tylko ciśnienie oleju ale i jego ilość. Przy danym ciśnieniu ma być określona zwężka - restrykcja. Ciśnienie w układzie wzrasta i automatycznie średnica zwężki maleje. Za wysokie ciśnienie i turbawka puszcza olej. Jak to jest z 16tkami i jak to się ma do modu z pompą z 9A? Sprawa dla mnie bardzo pilna. Mam PLkę i KRkę. I do złożenia został mi zakup pompy oleju. Silnik buduje pod turbo.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pn lut 23, 2009 21:08

Sądze ze do turbo lepsze ciśnienie sie przyda, ale jak to będzie jeśli szestnastka nie będzie miała większych modów typu turbo kompresor czt ITB??

wiem że kolega tirsone w swojej 16v taki zabieg przeprowadził ale jego silnik długo nie pociągnoł:/ więc nie moge go spytać czy były jakieś skutki uboczne


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości