błedy w golfie mk2 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » ndz lut 22, 2009 16:59

Dokładnie, niewskazane jest odpinanie wtyczki od ECU przy podłączonym aku, bo wtyczki nie odpinasz od wszystkich pinów równocześnie i przy jakimś nieszczęśliwym zbiegu okoliczności (np. jakieś zwarcie w wiązce) prąd może popłynąć nie tędy co trzeba, i można uwalić ECU.
Prawdą jest też że odpinanie do resetu wtyczki od ECU przy odłączonym aku jest bez sensu :)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 17:12

To_mas pisze:pisałem tylko o kolejności jesli ktoś chce odpiąć sterownik(np w celu wyciągnięcia go)
a ty rozuzmiesz o czym jest mowa ? o resecie a nie o wyciaganiu sterownika !!!
przy wiciaganiu tez nie trzeba odpinac akumulatora !


To_mas pisze:nie powinno sie odpinać wtyczki ECU przy podłączonym AKU !!!!
dlaczego nie powinno sie ? bo czytałes tak ? pokaz mi gdzie , z checia przeczytam.
To_mas pisze:w sęsie
To_mas pisze:co za analfabeta :panna:
:)
To_mas pisze:zeby nie odpinać wtyczki przy podłączonym aku TYLE . kropka koniec.
dlaczego ? prosto i madrze napisz dlaczego nie wolno odpinac :)
a moze znasz inny sposób na reseta w RPku :)
To_mas pisze:poza tym uważam ze tą wtyczkę od ECU sie powinno jak najmniej razy ruszać.
jak trzeba to nie ma wyjsca, taki jest RPek.
To_mas pisze:a moze za którymś razem coś jebnie a moze poprostu ktoś kto to pisał a ja przeczytałem nie miał racji !!
no to zobacz jak wyglada najpierw wtyczka , jak gniazdo a pozniej madruj sie ze nalezy odpinac aku, ktos cos napisał, ty slepo zawierzyles i nie przyjmujesz do tego łba, ze nie jest przymusem odpinac kleme zeby odpiac wtyczke, to tak samo jakbys musial odpinał kleme , odlaczajac jakies czujniki , zeby zwarcia w kosct nie było i zeby ch... nie strzelil ECU , głupota i tyle, zarowke jak wymieniasz to tez sie powinno kleme zdjac ? bo moze bedzie zwarcie w instalacji i popali kable ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 17:50

krzemyk99 pisze:Dokładnie, niewskazane jest odpinanie wtyczki od ECU przy podłączonym aku, bo wtyczki nie odpinasz od wszystkich pinów równocześnie i przy jakimś nieszczęśliwym zbiegu okoliczności (np. jakieś zwarcie w wiązce) prąd może popłynąć nie tędy co trzeba, i można uwalić ECU.

a kolega jakoś rozumie od razu :))
krzemyk99 pisze:Prawdą jest też że odpinanie do resetu wtyczki od ECU przy odłączonym aku jest bez sensu
to wymyślił kolega który nie umie czytać
JA TAKIEGO CZEGOS NIE NAPISAŁEM tylko on wymyśla ze to niby ja pisze.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 17:59

To_mas pisze:a kolega jakoś rozumie od razu :) )
tylko ty jakos madralo nie potrafiles odpowiedziec czemu sie nie odpina wtyczki na klemie podłączonej , zaczales sie zaslaniac tym ze to tylko przeczytales gdzies, moze tamten sie myli

To_mas pisze:JA TAKIEGO CZEGOS NIE NAPISAŁEM tylko on wymyśla ze to niby ja pisze
człowieku , jak ja pisalem zeby majek odpiał wtyczke od ECU a ty napisales ze przed odpinaniem wtyczki nalezy odpiac aku , to jak ty to rozumiesz ? ze chcac zrobi reset za pomoca odpieca wtyczki nalezy odpiac aku , zeby nic sie nie spaliło ?!! po co wogole odpinac do resetu wtyczke jak zeby bezpiecznie ja mozna było odpiac to trzeba odpiac aku , ktore to jest juz samym w sobie resetem ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 18:05

guti pisze:a ty rozuzmiesz o czym jest mowa ? o resecie a nie o wyciaganiu sterownika !!!
przy wiciaganiu tez nie trzeba odpinac akumulatora !
napisałem np
i miało to na celu przestrzec kolege by nie robił tak jak TY !!! czyli po prostu odpinał wtyczke od sterownika. a jak juz chce to zrobić to by najpierw odłączył akumulator :green_fuck:
i napisałem tez ze to jedno i to samo czy odłączy tu czy tam ale wtyczki ECU sie nie powinno odpinać przy podłączonym akumulatorze.
guti pisze:pokaz mi gdzie , z checia przeczytam.
ostatnij post na 1 stronie :green_fuck:
a to gdzie czytałem wcześniej nie moge znaleźć niestety.

reszta twojej wypowiedzi to próba dogryzania i debilizmy których komentować nie będę
guti pisze:tylko ty jakos madralo nie potrafiles odpowiedziec czemu sie nie odpina wtyczki na klemie podłączonej , zaczales sie zaslaniac tym ze to tylko przeczytales gdzies, moze tamten sie myli
po co skro pytasz o coś na co wcześniej sobie sam odpowiedzialeś :panna:
co za .... :panna:
guti pisze:dlaczego ? prosto i madrze napisz dlaczego nie wolno odpinac :)
i odpowiedź
guti pisze:pomysl sam, jaki cel ma odpinanie aku ,przed sciagnieciem wtyczki , byc moze z jakis wzgledów bezpieczenstwa , zeby tam sie nic nie zwarło , nie dotkneło itd
poza tym 2 sprawa wyciągając tyle razy wytczek i wkładając te piny sie mogą wyrobić czy coś i po którymś tam raze moze coś nie zwierać to jest kolejny powód dlaczego wole tej wtyczki nie ruszać a resetować odpinając tylko akumulator.
Ale są inni mądrzejsi którzy nie myślą o tym a reguly takiemu który nie wie o tym to sie to nie stanie. glupi ma szczęście jak to mówią i znam wiele takich przypadków.

Chyba dyskusja skonczona (jeśli znowu nie wymyslisz czegoś ze niby napisałem ........... itd bo źle czytasz)

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 17:09 ]
guti pisze:człowieku , jak ja pisalem zeby majek odpiał wtyczke od ECU a ty napisales ze przed odpinaniem wtyczki nalezy odpiac aku , to jak ty to rozumiesz ? ze chcac zrobi reset za pomoca odpieca wtyczki nalezy odpiac aku , zeby nic sie nie spaliło ?!! po co wogole odpinac do resetu wtyczke jak zeby bezpiecznie ja mozna było odpiac to trzeba odpiac aku , ktore to jest juz samym w sobie resetem ?
czytanie ze zrozumieniem sie kłania :green_fuck:
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 18:08 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 18:27

To_mas pisze:nie moge znaleźć niestety.

no szkoda, ja czytalem ze mozna odpinac ECU bez odpinania aku , ale tez nie moge tego znalezc.
To_mas pisze:reszta twojej wypowiedzi to próba dogryzania i debilizmy których komentować nie będę
moja proba /? ojej , mialem nadzieje, ze mi sie udalo jednak, w odpowiedzi na Twoje jakze inteligentne wypowiedzi typu analfabeta,( twoje sęsu np :) ) czytanie ze zrozumieniem, emotki mowiace same za siebie co myslisz i co chciales napisac.
pytalem Ci sie co moze sie stac jak nie odepne klemy , nie potrafiles odpowiedziec, a moja wypowiedz była czysto teoretyczna na co wskazuja słow "byc moze"
a ty skoro pisales ze nie nalezy , poparte jakims tekstm zrodlowym powienienes wiedziec dlaczego sie nie powinno tego robic, wiesz ze dzwonia, ale nie wiesz w ktorym kosciele., czytałes ale nie doczytałeś , nie powinno sie i koniec tak? a wiesz ze w niektorych modelach odpiecie aku moze sie skonczyc adaptacja przepustnicy ? ktorej to adaptacja troszke kosztuje ? pewnie nie , pewnie nawet nie wiesz co to za silnik RP , nie wiesz jakie ma bolaczki i nie wiesz ze samo odpiecie klemy nie zawsze pomaga, a odpiecie wtyczki jeszcze mnie nigdy nie zawiodło.
To_mas pisze:czytanie ze zrozumieniem sie kłania :green_fuck:
tylko tyle potrafisz powiedziec ? tylko analfabeta, tylko czytanie ze zrozumieniem, fuckery ? no to naprawde masz pojecie o dyskusji , widac nie umiesz przedstawic jakis sensownych argumentów, bo to ze sie piny wycieraja to akurat bzdura, bo nie robisz tego co chwile , tylko jak potrzeba, to nie jest sposób na naprawe samochodu , tylko na umozliwienie jazdy , a pozniej znowu szukac przyczyn błedów, to nie jest tak ze codziennie rano sobie wyciagasz zeby posmigac dzien i znowu reset.
a ja znam apropos głupic ludzi takie cos : nie dyskutuj z debilem, bo z nim nie wygrasz, zrówna Cie ze swoim poziomem , a pozniej pokona , doswiadczeniem...
pozdro


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz lut 22, 2009 18:53

guti, masz 100% racji. Można odpinać wtyk sterownika na podłączonym aku. Można, a nawet taki sposób resetu w RP i w starszych sterownikach w mk3 jest zalecany aby klientowi nie wprowadzić radia w tryb SAFE. To_mas, poczytaj o tym trochę, a jak nie masz co to Ci podrzucę parę zrzutów ekranowych lub coś innego


JaroW

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 22:34

guti pisze:tylko tyle potrafisz powiedziec ? tylko analfabeta, tylko czytanie ze zrozumieniem, fuckery ? no to naprawde masz pojecie o dyskusji ,
no to co Ci mam napisać jak Ty ciągle jedno i to samo czepiasz sie czegoś czego ja NIE napisałem !!
zwróc na to uwagę moze co.

guti, płytki gościu z ciebie no niestety ale jak juz wyjdzie ze sie pomyliłeś to zamiast sie przyznać to czepiasz sie czegoś innego ...... to jest na prawde na poziomie.
i taka właśnie dyskusje nie ma sensu bo sie kleisz jak mokre majtki dupy czego sie da zeby sie tylko nie przyznać ze ŹLE ZROZUMIALES i nie bylo o co zaczynać.

Jarowo, jeśli jesteś pewny swoich wypowiedzi to ok ja jednak wole tego nie robić tak na żywca i w ogole tej wtyczki nie ruszać. W końcu nie często sie to robi w sprawnych autach !! bo nie wyobrazam sobie zebym co jakiś czas musiał restować ECU
materialy mozesz podrzucić nauka zawsze to jakas nauka



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 23:19

To_mas pisze:no to co Ci mam napisać jak Ty ciągle jedno i to samo czepiasz sie czegoś czego ja NIE napisałem !!
to po kiego grzyba ciagle powtarzasz to jakbys był pewien tego co moiwsz , nawet jezeli nie jest to Twoja wersja , pytanie dotyczy RPka i jego resetowania, mowei ze siue odpina wtyczke , ty ze przed odpieciem wtyczki powinno sie odpiac aku ( powiedzmy ze dla bezpieczenstwa) tymczasem jestem pewien ze RPka resetuje sie wlasnie odpieciem wtyczki , ewentualnie jak ktos woli odpieciem samej klemy, efekt taki sam - reset miekkich błedów.
To_mas pisze:zwróc na to uwagę moze co.
wyobraz sobie ze zwracam , najpierw piszesz w stylu : odpina sie kleme, a pozniej juz piszesz ze CZYTAŁES ze sie odpina, zaraz powiesz ze słyszales gdzies ze komus sie cos stało jak zdjal wtyczke na podpietej klemie.
To_mas pisze:guti, płytki gościu z ciebie no niestety
płytkeigo to ty sobie znajdz w rodzinie kolego, ja CIe nie obrazam i nie zycze sobie takze tego pod moim adresem.
To_mas pisze:i nie bylo o co zaczynać.
no kto zaczał to zaczał , napisalem koledze jak sie RPka resetuje bo problem dotyczy wlasnie tego silnika, ty wtracasz sie , ze powinien sobie kleme odpiac, bo Ty gdzies tak przeczytałes ( niestety nie wiesz gdzie ) , według mnie samo juz wtrącenie zeby przed odpieciem wtyczki odpinac kleme , co jest tozsame sobie. Bo odpinajac kleme juz nie trzeba ECU.skoncz temat bo jestes załosny , nie potrafisz przedstawic ZADNYCH argumentów rzeczowych , potrafisz tylko krzyczec i wysmiewac sie z literówek i dochodzic do sobie tylko znanych wniosków.Potrafisz tylko powtarzac moje przypuszczenia , jako swoja odpowiedz , dorzucajac domniemanie ze styki sie wytra .
To_mas pisze:W końcu nie często sie to robi w sprawnych autach !!
jakas aluzja ? jakbys nie wiedzial albo jakos by Cie to omineło, to resetowanie pomaga wykasowac bład , aby szukac dalej jego przyczyny, jakbys nie wiedizal to bardzo czesto owe błedy pojawiaja sie przy emulacji do ecu z instalacji gazowej i Rpek musi byc czasem temat dotyczy RPka , o ktorym kolega Jarowo, napisał Ci jak krowie na rowie , ze RPka , sie tak wlasnie resetuje i nawet to jest zalecane. Skoncz uz temat, nie wyciagaj wtyczki jak wolisz, ja bede wyciagał wtyczke i koniec. a jak znajdziesz ten temat o odpinaniu akumulatora, to z miłą checia poczytam, bo tak jak pisalem, ja czytalem ze aby zresetowac RPka wystarczy wyciagnac wtyczke z ECU nie ruszajac wogole klemy. No ale niestety tez zapomnialem gdzie to przeczytałem...


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » ndz lut 22, 2009 23:46

Dokladnie tak jak kolega wyzej pisze nie wskazane jest odpinanie ECU przy podłaczonym aku poniewaz moze wystapic zwarcie a to nie jest korzystne dla ECU takze lepiej odłaczyc mase aku i nie narazac sie na straty. A przeciez i tak na to samo wychodzi tylko jedno ze strachem a drugie nie :)


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » ndz lut 22, 2009 23:54

witam jutro sprawdze jeszcze raz sonde odlacze jak bedzie rozgrzany i zobaczymy czy cos sie bedzie działo czujnik dzis znowu zmierzyłem i wyszło ze sa zle parametry jutro sprawdze ile volt wychodzi na czujniki i ta sonde i sie okaze co to bedzie oby tylko ten czujnik :grin:


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 23, 2009 00:00

majekMK2, na podpietym czujniku , na ciepłym silniku po resecie, jak odepniesz niebieski czujnik , obroty powinny Ci wzrosnac, jezeli nie wzrastaja to mozesz podejrzewac czujnik.

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 11:03 pm ]
we wtycze niebieskiej na zapłonie ma byc ok 5V, czerwony dziala jak auto jest zimne, podgrzewa kolektor, po 60 stoniach przerywa ( to jest termowlacznik ten czerwony , a rozlaca przekaznik w kabinie z nr 1 , lewy górny róg) w wtyczne czerwonej ma byc 12 V na zaplonie, czarnego olej bo on odpowiada za wskazania na desce.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lut 23, 2009 00:09

guti pisze:to po kiego grzyba ciagle powtarzasz to jakbys był pewien tego co moiwsz
ale Ty robisz to samo dokładnie to samo :chytry:
a jak sam widzisz zdania są podzielone !!
guti pisze:zaraz powiesz ze słyszales gdzies ze komus sie cos stało jak zdjal wtyczke na podpietej klemie.
głupie domysły gościa z mózgiem 10 latka.
guti pisze:Bo odpinajac kleme juz nie trzeba ECU
co za debil :panna: z całym szacunkiem a w zasadzie jego brakiem napisze ze: piszesz jakbym to ja napisał ze trzeba odpiąć obydwe wtyczki a ja Ci juz któryś raz powtarzam nie wymyślaj. bo tak nie pisałem tylko ty nie umiesz czytać i wymyślasz.

i kolejny raz zamiast przyznać sie do błędu to szukasz kolejnej zaczepki :
guti pisze:To_mas napisał/a:
W końcu nie często sie to robi w sprawnych autach !!

jakas aluzja ?
:panna: płytki jesteś koleś więc skończmy to bo jesli na kurs czytania ze zrozumieniem nie pójdziesz to mozemy sie tak dogadywać latami bo nie rozumiesz co czytasz a malo tego wymyslasz coś czego nie napisałem.....

jeśli masz zamiar jeszcze coś napisać lub nawymyślać to sie zastanów bo mi sie juz nie chce pisać któryś raz tego samego bo masz problemy z czytaniem.
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 00:12 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lut 23, 2009 00:16

To_mas pisze:co za debil :panna: z całym szacunkiem a w zasadzie jego brakiem
przeginasz , idz dorosnij dzieciaku.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 385 gości