błedy w golfie mk2 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

błedy w golfie mk2 RP

Post autor: majekMK2 » sob lut 21, 2009 18:07

Witam dzis z mechanikiem sprawdziłem bledy w swoim golfie w RP i wyskoczyły takie
-2342 sonda lambda
-2312 czujnik temperatury cieczy
-1111 uszkodzone ECU
i tu mam pytanie czy mogło to odrazu pasc za jednym razem tyle rzeczy ???
Mam taki objaw ze z rana jak odpale to obroty ledwie sie unosza i go zalewa bo kopci na czarno na gazie jest ok jak odrazu przelacze
i dzis tez zauwrzyłem ze jak daje mu po gazie to na benzynie tylko przerywa przy zmianie biegu
aha i sprawdziłem odrazu czujnik niebieski i wyszło ze jest ok sonda tylko szwankowała miala takie napiecie 0.70-025v tak spadało i wtedy obroty tez delikatnie
pomozcie mi bo sam teraz niewiem co mam wymienic jak na bledach wyskoczyły takie rzeczy


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » sob lut 21, 2009 18:59

Spróbuj odłaczyc sonde lambde i zobacz jak sie zachowuje bez ja mialem podobne objawy tylko ze jak silnik sie rozgrzał to go zalewało odłaczylem sonde i jest w pozadku narazie jezdze bez i powiem ze nawet mi mniej pali bez sondy


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » sob lut 21, 2009 20:01

Dyziu14021991 pisze:Spróbuj odłaczyc sonde lambde i zobacz jak sie zachowuje bez ja mialem podobne objawy tylko ze jak silnik sie rozgrzał to go zalewało odłaczylem sonde i jest w pozadku narazie jezdze bez i powiem ze nawet mi mniej pali bez sondy
aha a jak zobaczyc czy sonda dobra ??
jak odepne to obroty maja byc ok rowne czy ma zgasnac silnik??


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » sob lut 21, 2009 23:35

Maja byc rowne nie powinien zgasnac


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

muzykant

Post autor: muzykant » sob lut 21, 2009 23:49

Dyziu14021991 pisze:odłaczylem sonde i jest w pozadku narazie jezdze bez i powiem ze nawet mi mniej pali bez sondy
A ECU nie wchodzi w tryb awaryjny jak sonda jest odłączona?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob lut 21, 2009 23:57

majekMK2 pisze:-2342 sonda lambda

jezeli jezdzisz na gazie to ten kod bedzie Ci wyrzucał
-2312 czujnik temperatury cieczy
nie sadze ze to az tak skrupulatnie sprawdza :) wymien czujnik najwyzej.
majekMK2 pisze:-1111 uszkodzone ECU
pewnie pomyliles to z kodem 0 0 0 0
czyli koniec zczytywania błedów.
majekMK2 pisze:pomozcie mi bo sam teraz niewiem co mam wymienic jak na bledach wyskoczyły takie rzeczy
na poczatek zrób reset, odepnij kleme od aku na 15 min , albo ( zawsze u mnie dziala ) odepnij szeroka wtyczke od ECU . Komp Ci nałapał błędów i dlatgo na PB szaleje i przeplata :) zobaczysz ze sie poprawi po resecie :)
Pozdro

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:00 pm ]
muzykant pisze:A ECU nie wchodzi w tryb awaryjny jak sonda jest odłączona?

wchodzi , w moim przypadku zre jak smok , 15 litrow LPG na 100 km , teraz pali 9-10 , czasem nawet 8 z gorszem


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 00:42

guti pisze:albo ( zawsze u mnie dziala ) odepnij szeroka wtyczke od ECU
nigdy
zawsze przed odpięciem wtyczki od ECU najpierw odepnij kleme z aku !!!



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 00:58

To_mas pisze:zawsze przed odpięciem wtyczki od ECU najpierw odepnij kleme z aku !!!
hehehe
dobree :D
na jedno kolego wychodzi , bo jak odepniesz kleme , to pozniej nie ma po co odpinac juz wtyczki z ECU :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » ndz lut 22, 2009 01:00

Maja byc rowne nie powinien zgasnac
ok jutro sprawdze
guti pisze:majekMK2 napisał/a:
-2342 sonda lambda

jezeli jezdzisz na gazie to ten kod bedzie Ci wyrzucał
no miałem wtedy reset zrobiony i wtedy kody sprawdziłem i jezdziłem tylko 30km na benzynie bez wlanczania gazu i wtedy jeszcze raz sprawdziłem i wyskoczyły trzy te bledy ponownie
guti pisze:wymien czujnik najwyzej.
ok to w sobote nastepna sie zajme tym
guti pisze:na poczatek zrób reset, odepnij kleme od aku na 15 min , albo ( zawsze u mnie dziala ) odepnij szeroka wtyczke od ECU . Komp Ci nałapał błędów i dlatgo na PB szaleje i przeplata :) zobaczysz ze sie poprawi po resecie :)
Pozdro
przedchwilka zrobiłem drugi reset i jutro sie okaze czy wszystko gra z rana jak odpale czy nie bedzie kopcił i chodził jak traktor
dam znac jutro narazie wszystkim dziekuje za pomoc :grin:
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 01:03 przez majekMK2, łącznie zmieniany 1 raz.


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 01:19

guti pisze:dobree :D
na jedno kolego wychodzi , bo jak odepniesz kleme , to pozniej nie ma po co odpinac juz wtyczki z ECU :)
nie rozumiesz bo mi chodzi o to ze jak sie chce wypiąć wtyczkę ECU to najpierw sie powinno odpiąć aku.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 01:37

To_mas pisze:nie rozumiesz bo mi chodzi o to ze jak sie chce wypiąć wtyczkę ECU to najpierw sie powinno odpiąć aku.
i pozniwj jak ECU jest odpiete to wtedy podpiac aku ? bez sensu :)
zawsze odpinam samo ECU , na wylaczonym zaplonie oczywsicie i zawsze działało :) znaczy robie to raz na kilka miesiecy w sumie, ale np u kolegi w pasku b3 tez z RPkiem ktory co chwile potrzebował reseta bo mial co dwa dni problemy to odpinaluismy wtyczke ECU bez odpinania aku :)
to tak brzmi jakby wykrecac korki w domu , poznie przełacznikiem wylaczc zarowke na suficie ktora i tak juz nie swieci bo korki sa wykrecone :)
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 01:38 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 13:47

guti pisze:i pozniwj jak ECU jest odpiete to wtedy podpiac aku ? bez sensu :)
idź do podstawówki i naucz sie czytać ze zrozumieniem !!!! :panna: bo masz widze z tym wyraźne problemy. :panna:
To_mas pisze: mi chodzi o to ze jak sie chce wypiąć wtyczkę ECU to najpierw sie powinno odpiąć aku.
czy to takie trudne do zrozumienia ??

nigdzie nie napisałem ze jak ecu jest odpięte to wtedy odpinać aku... ale analfabetyzm widzę sie szerzy. Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator. NIE napisałem tez ze odpięcie tu czy tam robi różnice !! bo to jeden chu... bo i tak i tak będzie ten sam rezultat.

ale pisałem ze CZYTAŁEM ZE NIE POWINNO SIE ODPINAĆ WTYCZKI OD ECU JEŚLI SIE WCZEŚNIEJ NIE ODPIĘŁO AKUMULATORA (takie to trudne do zrozumienia ??)

:panna:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz lut 22, 2009 16:00

To_mas pisze:idź do podstawówki i naucz sie czytać ze zrozumieniem !!!! :panna: bo masz widze z tym wyraźne problemy.
to chyba ty masz cos ze zrozumieniem, mowisz ze nie powinno sie odpinac ECU kiedy klemy sa na akumulatorze tak ? zeby odpiac wtyczke nalezy odpiac aku zeby nic sie nie popsuło , no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU jak juz komp nie ma pradu! odpina sie wtyczke i tyle, klemy moga byc podpiete.

To_mas pisze:Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator.
ja sie pytam po co chcesz odpinac akumulator !!
wypinasz z ECU wtyczke i koniec, tam nie ma nic prawa sie zewrzec !
To_mas pisze:pisałem ze CZYTAŁEM ZE NIE POWINNO SIE ODPINAĆ WTYCZKI OD ECU JEŚLI SIE WCZEŚNIEJ NIE ODPIĘŁO AKUMULATORA (takie to trudne do zrozumienia ??)

no trudne do zrozumienia , w szczegolnosci jak piszesz


To_mas pisze:nigdy
zawsze przed odpięciem wtyczki od ECU najpierw odepnij kleme z aku !!!
nigdzie nie jest napisane ze CZYTAŁES o takim manewrze, a jezeli czytales to prosze mi znajdz ten tekst , bedzie wiarygodne to co mowisz, bo roznica jest w tym ze ty czytałes , a ja resetowałem, jedni maja teorie i " ktos tam mowił " w jednym palcuu , a drudzy praktykuja :)
pomysl sam, jaki cel ma odpinanie aku ,przed sciagnieciem wtyczki , byc moze z jakis wzgledów bezpieczenstwa , zeby tam sie nic nie zwarło , nie dotkneło itd
byc moze jakims cudem zwarcie sie zrobi ( predzej w totka wygram ) ale samo odpiecie aku juz jest resetem a tu jeszcze wtyczke odpinac,
mnie jest wygodniej odponac wtyczke , bo robie to jedna reka , juz mam wprawe, a nie zawsze mi sie chce szukac klucza zeby sciagac kleme, , ustawiac pozniej radio , zegarek itd. sa dwa sposoby : odpinasz kleme ,LUB sciagasz wtyczke , w zaleznosci jak komu wygodniej , mnie podpasiła wtyczka i tyle, wiec TY widze nie umiesz czytac ze zrozumieniem, nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ? lepiej sie zresetuje ? podwójny reset ? mocniejszy ? i nie pyskuj gosciu, bo to nie miejsca na Twóje twórcze wywody.
bo ani to miłe , ani madre, nie potrafisz prowadzic dyskusji to daj sobie spokój .

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 3:07 pm ]
a moze ty sobie tereaz hierarchie robisz,
najpierw kleme , a jak nie pomoze to resetowac wtedy jzu wtyczka, nie bawic sie odkrecanie :)
jezeli w tym zamierzeniu napisales to ok , w sumie jeden ch... czy odkrecasz kleme , czy sciagasz wtyczke.
ja zrozumialem ze przd sciagnieciem wtyczki odpinasz kleme, w tym sensie , ze sciagasz kleme, i odpinasz wtyczke ( bez sensu , no ale ok) tak samo jak sie zdejmuje kleme jak spawasz cos , jak sie bawisz w instalacji itd. jako takie zabezpieczenie , bo jako jeden z warunków reseta to niestey musze Cie zawiesc :) nie ma takiej procedury , klema - wtyczka, jedno wystarczy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 22, 2009 16:51

guti pisze:no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU jak juz komp nie ma pradu!
co za analfabeta :panna:
guti pisze:no to po jaka cholerre odpinac pozniej wtyczke od ECU
NIE PISAŁEM ZE PÓŹNIEJ MUSI ODPINAĆ WTYCZKE !!!
napisałem ze to jedno co zrobi ale pisałem tylko o fakcie ze nie powinno sie odpinać wtyczki ECU przy podłączonym AKU !!!! TYLE :panna:
To_mas napisał/a:
Napisałem ze jak chce odpiąć wtyczke od ECU to niech najpierw odepnie akumulator.
ja sie pytam po co chcesz odpinac akumulator !!
wypinasz z ECU wtyczke i koniec, tam nie ma nic prawa sie zewrzec !
czytać sie naucz..... !!!
jakbym pisał z 10 latkiem
chłopie poczytaj co napisałem a potem pisz swoje.
guti pisze:a moze ty sobie tereaz hierarchie robisz,
najpierw kleme , a jak nie pomoze to resetowac wtedy jzu wtyczka, nie bawic sie odkrecanie :)
:panna:

guti pisze:nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ?
chłopie bo sie przewrócę
guti pisze:nie potrafisz prowadzic dyskusji to daj sobie spokój .
nie da sie prowadzić dysksji z kimś kto nie umie czytać ze zrozumieniem i wciska jakieś domysły.

guti pisze:ja zrozumialem ze przd sciagnieciem wtyczki odpinasz kleme, w tym sensie , ze sciagasz kleme, i odpinasz wtyczke ( bez sensu , no ale ok)
no w końcu
ile to mozna razy pisać :panna: widze ze w końcu użyłeś mózgu przeczytałeś jeszcze raz i zrozumiałeś co wyraźnie jest napisane bez zadnych tekstów które ty wymysliłeś w sęsie zeby odpinać 2 razy itd....

chłopie czytaj uważnie co piszę bo wyskakujesz z takimi domysłami tekstami ze mało z krzesła nie spadłem.

nie wiem gdzie cztałem i pisze juz któregoś posta ze chodzi o to: zeby nie odpinać wtyczki przy podłączonym aku TYLE . kropka koniec.
nie wiem co sie moze stać jak sie odpina tak jak Ty moze nic a moze za którymś razem coś jebnie a moze poprostu ktoś kto to pisał a ja przeczytałem nie miał racji !!
Więc juz nie wymyślaj czegoś czego nie napisałem.
typu:
guti pisze:nie zastanowiło Cie jaki sens ma odpinanie wtyczki jezeli uprzednio juz zdjales kleme ? co to ma byc ? lepiej sie zresetuje ? podwójny reset ? mocniejszy ? i nie pyskuj gosciu, bo to nie miejsca na Twóje twórcze wywody.
NIGDZIE NIE PISAŁEM ZE BY ODPINAĆ 2 RZECZY pisałem tylko o kolejności jesli ktoś chce odpiąć sterownik(np w celu wyciągnięcia go)
poza tym uważam ze tą wtyczkę od ECU sie powinno jak najmniej razy ruszać.

guti pisze:pomysl sam, jaki cel ma odpinanie aku ,przed sciagnieciem wtyczki , byc moze z jakis wzgledów bezpieczenstwa ,
pewno tak.

ale Ty praktykujesz inaczej i powodzenia.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 16:54 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 416 gości