napęd na jedno koło?! jak to możliwe ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pzyhotom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2008 09:14
Lokalizacja: Opole

napęd na jedno koło?! jak to możliwe ?

Post autor: pzyhotom » sob lut 21, 2009 12:56

Witam.

Problem z moim Golfem III 1,8 93r polega na tym ze przy ruszaniu z większą mocą, coś niemiłosiernie strzela i stuka. Byłem na szarpakach - całe zawieszenie ok., wszystko gra. Wymienione są również wszystkie przeguby wew. i zew i nawet półośki. Układ wydechowy się nie obija. Poduszki na silniku też wymienione.
Jednak udało mi się zauważyć coś dziwnego. Mianowicie chodzi o to ze mam wrażenie ze mam napęd na jedno tylko koło. Na prawe koło. Wiem ze jest mechanizm różnicowy który dzieli moc na koła. Ale zauważyłem ze ciągle pracuje tylko jedno koło. Nie ma znaczenia w którą stronę skręcam oraz czy jadę do tyłu czy do przodu.
Ktoś miał podobny przypadek ?
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 13:09 przez pzyhotom, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 21, 2009 13:16

Sprawdź napęd stawiając auto na lewarku tak, aby twoje prawe koło napędowe stało twardo na ziemi, a lewe w górze, zabezpiecz auto klinami pod koła, aby nie spadło z lewarka, włącz 1 bieg i spokojnie puszczaj sprzęgło. Jeżeli lewe koło będzie się obracać to mechanizm różnicowy jest ok, a jeżeli nie to coś jest nie tak z przekładnią.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob lut 21, 2009 13:46

pzyhotom, a jak Ci samochod pojedzie do przodu znaczy ze masz szpere :helm:
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 13:48 przez chosen, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 21, 2009 13:53

Co ma??


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » sob lut 21, 2009 14:19

Szpera to taki mechanizm (blokada), który sprawia, że dyfer rozkłada napęd na oba koła jednocześnie bez względu na obciążenie i przyczepność...

A dyfer to inaczej dyferencjał czyli mechanizm róznicowy,który przenosi napęd na koło które ma "lżej ciągnąć" tzn jeśli stoisz jednym kołem na asfalcie, a drugim na lodzie to przy zerwaniu kół zawsze kręci się to co jest na lodzie. Przy szperze oba koła by śię kręciły.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
pzyhotom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 22, 2008 09:14
Lokalizacja: Opole

Post autor: pzyhotom » sob lut 21, 2009 14:37

Pogoglowałem o tej szperze i widzę ze to mechanizm stosowany w rajdówkach.
Ja mam zwykłą golfinę…
Tylko skoro działanie szpery polega na przełożeniu mocy 50 na 50 na koła to dlaczego ja mam 0 na 100 nie zależnie które koło stoi na lodzie, zawsze miesza prawe
Jak sprawdzić czy mam tą szpere, czy mogę ja wywalić ?



magbet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 17:11
Lokalizacja: kraków

Post autor: magbet » sob lut 21, 2009 15:23

szpery nie masz na pewno bo przeważnie jest tylko na tylny napęd (raczej bmw itp)
Jak byś miał szpere na przód to rozłączasz ją lekkim ruchem kierownicy.
Bez wahania możesz sprawdzić na lewarku.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 21, 2009 16:31

Aaa! ... to już wiem o co loto, tylko nie wiedziałem że tak to się nazywa.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob lut 21, 2009 19:37

no ja se tak zartowalem z tą szperą.

Ale to ze masz zwyklego golfa to nie znaczy ze ktos nie mogl w nim zrobic szpery :)


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » ndz lut 22, 2009 17:08

ja mam dokładnie taki sam objaw jak jest ślisko czy mokro zawsze kręci tylko prawe koło


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » pn lut 23, 2009 15:29

teraz puki jest śnieg i lód to poszukać takiego gdzie jest pół drogi w śniegu, lodzie a drugie pół goły asfalt. Lewe koło na lodzie, prawe-asfalt. i ostro ruszasz. Jeżeli w miejscu prawie będziesz (mielenie) to wszystko Ok. Jeżeli auto ma przyczepność i normalnie pojedziesz to mechanizm masz rozwalony. Sposób z lewarkiem dobry ale chyba mniej bezpieczny.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn lut 23, 2009 16:07

ja mam podobny objaw, ale z tym że podczas ruszania sciąga mnie na prawo, tak jakby napęd był przekazywany 40/60 bo dwa koła mielą na lodzie ;) Podczas ruszania na wstecznym pod górke słychac tez stuki...



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lut 24, 2009 07:50

djmatys pisze:ja mam podobny objaw, ale z tym że podczas ruszania sciąga mnie na prawo, tak jakby napęd był przekazywany 40/60 bo dwa koła mielą na lodzie ;) Podczas ruszania na wstecznym pod górke słychac tez stuki...
Panie kolego, tobie to może siedzą przeguby (stukanie przy ruszaniu), tuleje gumowo-stalowe na wahaczach lub luzy na końcówkach skrętnych, albo trzyma hamulec na jednym kole (ściąganie przy ruszaniu)... Nie nagrzewa ci się mocniej jedna tarcza hamulcowa po przejechaniu kilku kilometrów?

A nie ściąga przy hamowaniu???

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Re: napęd na jedno koło?! jak to możliwe ?

Post autor: zodiak » wt lut 24, 2009 08:16

pzyhotom pisze:Witam.

Problem z moim Golfem III 1,8 93r polega na tym ze przy ruszaniu z większą mocą, coś niemiłosiernie strzela i stuka.
Może masz EDS i dlatego "strzela", co do tego że zawsze mieli jedno koło to może być np. różny stan opon, różne ciśnienie itp. (i EDS hamuje zawsze to samo koło).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 359 gości