1.8 jednopunkt i problem z obrotami silnik krokowy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
A zastanawiam się czy za te objawy może byc odpowiedzialna guma pod wtryskiemiem bo ona też może byc zużyta albo jakiś przewodzik podciśnienia
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Gdyby zasysał gdzieś lewe powietrze to problem byłby raczej na całej rozpiętości temperatury silnika a nie tylko na zimnym.
Osobiście obroty zawieszały mi się na 2 tys gdy silnik był ciepły, odpalanie katastrofalne, bez wciśnięcia gazu nie odpalał. Winny był krokowiec.
Oczywiście w takich przypadkach najpierw warto:
1. Reset ECU
2. Sprawdzenie czujnika niebieskiego
3. Ewentualnie sprawdzenie czerwonego
4. Rozglądnięcie się za ewentualnymi nieszczelnościami, próba poruszania wtryskiem czy obroty nie będą wtedy falować, lub użycie dezodoranta
5. Sprawdzenie krokowca
6. Podstawowe sprawdzenie sondy lambda czy działa (normalnym miernikiem nie sprawdzimy dokładnie działania sondy, potrzebny jest oscylometr)
7. Sprawdzenie ustawień TPS-u
O tym wszystkim jest masa tematów na forum, chyba każdy posiadacz RP-ka z czasem musi przebrnąć przez podobny problem.
Osobiście obroty zawieszały mi się na 2 tys gdy silnik był ciepły, odpalanie katastrofalne, bez wciśnięcia gazu nie odpalał. Winny był krokowiec.
Oczywiście w takich przypadkach najpierw warto:
1. Reset ECU
2. Sprawdzenie czujnika niebieskiego
3. Ewentualnie sprawdzenie czerwonego
4. Rozglądnięcie się za ewentualnymi nieszczelnościami, próba poruszania wtryskiem czy obroty nie będą wtedy falować, lub użycie dezodoranta
5. Sprawdzenie krokowca
6. Podstawowe sprawdzenie sondy lambda czy działa (normalnym miernikiem nie sprawdzimy dokładnie działania sondy, potrzebny jest oscylometr)
7. Sprawdzenie ustawień TPS-u
O tym wszystkim jest masa tematów na forum, chyba każdy posiadacz RP-ka z czasem musi przebrnąć przez podobny problem.
Kosztuje trochę ponad 200zł nówka Boscha, nowe zamienniki koło 100zł ale bym nie polecał. Używany Boscha da się kupić koło 50-80zł ale to jest dosyć proste urządzenie więc radziłbym próbę przeczyszczenia swojego.darekwalcz pisze:krokowy kosztuje z 3-4 stówki
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 00:49 przez muzykant, łącznie zmieniany 2 razy.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
muzykant,fajnie wyjaśnłeś.
Może jak się tu rozwinęła taka rozmowa o RPku to może mi ktoś coś poradzi na mój drugi problem, możliwe że związany z tym ssaniem. mianowicie mój RPek słabo ciągnie na wysokich obr. . Jak jezdze spokojnie i chce go pokrecic troche to przewaznie jest wsio ok,ale jak jezdze dynamicznie i chce go mocno pokrecic to tak przewaznie ok 4,5 tys. obr/min dostaje takiego jakby doła ze dalej nie chce isc chyba ze upuszcze troche gazu to idzie dalej. Na kazdym biegu zachowuje sie podobnie. Mam ok 14s do sety , osiągi takie same a nieraz gorsze jak aam w mkIII
Może jak się tu rozwinęła taka rozmowa o RPku to może mi ktoś coś poradzi na mój drugi problem, możliwe że związany z tym ssaniem. mianowicie mój RPek słabo ciągnie na wysokich obr. . Jak jezdze spokojnie i chce go pokrecic troche to przewaznie jest wsio ok,ale jak jezdze dynamicznie i chce go mocno pokrecic to tak przewaznie ok 4,5 tys. obr/min dostaje takiego jakby doła ze dalej nie chce isc chyba ze upuszcze troche gazu to idzie dalej. Na kazdym biegu zachowuje sie podobnie. Mam ok 14s do sety , osiągi takie same a nieraz gorsze jak aam w mkIII
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
kwadrat, w takiej sytuacji również wiele do sprawdzenia.
Filtr paliwa, filtr powietrza, może zapchany już katalizator (jeśli jest). Może sonda lambda nie pracuje dobrze w całym zakresie, warto sprawdzić czy świece, kable, kopułka w dobrym stanie. Tak szczerze patrząc to wiele czynników może wpływać na mulenie silnika na wysokich obrotach.
Filtr paliwa, filtr powietrza, może zapchany już katalizator (jeśli jest). Może sonda lambda nie pracuje dobrze w całym zakresie, warto sprawdzić czy świece, kable, kopułka w dobrym stanie. Tak szczerze patrząc to wiele czynników może wpływać na mulenie silnika na wysokich obrotach.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1483
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
muzykant, no wiem ze jest duzo do sprawdzenia ale filtry powietza, paliwa są praktycznie nowe, a kata od jakiegos czasu nie ma. Moze to sonda, albo uklad zaplonowy. Bede musial sprawdzic. Dzieki
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
muzykant pisze:Filtr paliwa, filtr powietrza, może zapchany już katalizator (jeśli jest). Może sonda lambda nie pracuje dobrze w całym zakresie, warto sprawdzić czy świece, kable, kopułka w dobrym stanie
jesli o to chodzi to powymienialem te wszytkie rzeczy i dalej to samo bo sonda na gazie nie ma nic do zeczy
u mnie do dzis nie moge rozwiazac tego mam to samoo na gazie od 3 wzwyz muł no chyba ze bede delikatnie wciskałkrzysio1985 pisze:przewaznie ok 4,5 tys. obr/min dostaje takiego jakby doła ze dalej nie chce isc chyba ze upuszcze troche gazu to idzie dalej.
rano sprawdzilem ta opornosc wiec niebieski chyba raczej jest ok wyni 6.2 ohma
co to jest ten TPS?
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 12:48 przez kaper-kp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pt wrz 19, 2008 10:37
- Lokalizacja: wałcz
- sieno26
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: sob lis 01, 2008 01:04
- Lokalizacja: Harta / Rzeszów / Racibórz
Dziwna sprawa bo dzisiaj zerkałem na to wszystko i przy ściągnięciu wężyka od podciśnienia zaznaczonego na obrazku na czerwono autko zapala bez dodawania gazu ale z tego wężyka zasysa powietrze strasznie i jak łącze je spowrotem to autko od razu gaśnie. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie no ale po podłączeniu wężyka by zapalić autko trzeba nadal wcisnąć gaz i trzymać wysokie obroty żeby się zagrzał a przy ściągniętym pali bez dodawania gazu i obroty trzymają na ok 700/800.
I jeszcze takie pytanie, od czego jest ta kostka zaznaczona na żółto?? bo jak ja ściągam to jest cała zalana benzyną
I jeszcze takie pytanie, od czego jest ta kostka zaznaczona na żółto?? bo jak ja ściągam to jest cała zalana benzyną
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 14:13 przez sieno26, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 67
- Rejestracja: pt wrz 19, 2008 10:37
- Lokalizacja: wałcz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 64 gości