Czujnik ciśnienia oleju w podstawce filtra w RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Czujnik ciśnienia oleju w podstawce filtra w RP

Post autor: Xabingo » czw lut 19, 2009 16:01

Witam!
Jaki powinien być czujnik ciśnienia oleju w podstawce filtra w MKII silnik 1.8 (RP) ?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » czw lut 19, 2009 16:09

kolor biały


the mechanic

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw lut 19, 2009 16:57

No tak, ale na ile barów on jest?
Oryginalnie był biały, a zamiennik też ma być biały?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » czw lut 19, 2009 17:26

w tych czujnikach vag określa jedynie kolorami, odpowiedni kolor ma odpowiednią ilość barow i jak byl biały to i musi byc biały, wiec zachodzisz do sklepu mowisz ze chcesz biały i ma pasować, powodzenia


the mechanic

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw lut 19, 2009 17:37

adamgti pisze:w tych czujnikach vag określa jedynie kolorami, odpowiedni kolor ma odpowiednią ilość barow i jak byl biały to i musi byc biały, wiec zachodzisz do sklepu mowisz ze chcesz biały i ma pasować, powodzenia
A w głowicy miałem oryginalnie czarny, a zamiennik był niebieski.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » czw lut 19, 2009 17:38

to ktos zły zamiennik dobrał, wiesz one pasowac to bedą ale może oszukiwać na wskaźnikach... kolory są ważne


the mechanic

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw lut 19, 2009 19:28

A to biały czujnik ile ma barów?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Sławek DWR
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 16, 2009 23:14
Lokalizacja: Sobótka
Kontakt:

Post autor: Sławek DWR » pt lut 20, 2009 09:53

Jak będziesz miał dwa wskaźniki w tym samym kolorze to będzie świecić lampka kontrolna więc jeden ten niżej ma być biały a ten wyżęj chyba czarny albo brązowy.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pt lut 20, 2009 11:11

Sławek DWR pisze:Jak będziesz miał dwa wskaźniki w tym samym kolorze to będzie świecić lampka kontrolna więc jeden ten niżej ma być biały a ten wyżęj chyba czarny albo brązowy.
Najlepiej by było jak by ktoś powiedział na ile ten barów przy podstawce ma być. Czyżby 1,8bara.

O cholera.... ja mam założony niebieski w głowicy i jest ok, a oryginalnie miałem czarny to powinien być czarny? Na pewno?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt lut 20, 2009 11:23

biały - 0,18 MPa
brązowy - 0,015 do 0,045 MPa
niebieski - 0,025 MPa
czarny - 0,14 MPa
szary - 0,09 MPa

tylko pamiętaj że jeden czujnik jest zwierny , a drugi rozwierny , bo masz dynamiczną kontrole ciśnienia



Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1479
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » wt lip 28, 2009 01:24

Odkopę tamat trochę. Poszedł mi czujnik ciśnienia oleju wczoraj tzn. zaczął przeciekać. Poszedłem do kumpla mechanika i miał czujnik z golfa bo powiedział, żebym się nie fatygował do sklepu. Przed założeniem tego jego czujnika sprawdziłem oznaczenia i nie pamiętam dokładnie co na nim pisało, ale na pewno coś 0,45 bara. Na tym moim starym pisze 1,8 bara +/- 0,2 bara. Wyleciało mi wcześniej trochę oleju, że było poniżej min. na bagnecie. Założył mi czujnik i od razu kupiłem olej, wlałem ponad 1l i (chyba, albo od razu) zaczęły mi stukac zawory i załanczał się brzęczek i kontrolka tak po przekroczeniu 2-2,5tys. obr. Dojechałem tak do domu (niecały km) i postawiłem Golfa, bo bałem się nim jeździć. Po paru godzinach odpaliłem i zaworki przestały grać po kilku sekundach, więc się ucieszyłem, ale nadal załącza się brzęczek. Teraz się trochę boję jeździć, bo nie wiem czy jak tego oleju tak ubyło to nie stało mi się coś ze smarowaniem (pompą oleju?), Ale chyba to będzie przez czujnik, bo wydaje mi się, że na tym założonym co innego pisało niż na moim ori. Mój czujnik był chyba biały, bo jest taki brązowawy, ale to chyba przez olej. Podpowie ktoś?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt lip 28, 2009 15:31

kwadrat, no i co ty sie dziwisz ze Ci brzeczy jak załozyles nie ten czujnik?
człowieku , sam piszesz ze poprzedni mial 0,45 Bara, a ten ma 1,2 bara no to chyba roznice widzsz sam nie ? jezeli sadzisz ze to jest niewiele , to Ci powiem, ze spusc jednego Bara z opony to zobaczysz czy nie ma roznicy.
co do szklanek ze halasowały to norma jak sie nie ma oleju, a ty go nie miales skoro dolales litro oleju, tym sie nie przejmuj , jak zassie oleju to sie wszystko uciszy, a co do czujnika to wymien na taki jaki ma byc i po kłopocie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » wt lip 28, 2009 20:25

guti, dobrze gada. Wystarczy dobry czujnik - nowy kosztuje z 15zł. Tylko kup jakiś dobry, nie tandetę typu HansPries (Topran). Dolej oleju na odpowiedni poziom i wymień czujnik. Ja miałem ten sam problem - czujnik zaczął przeciekać.
kwadrat pisze:ale na pewno coś 0,45 bara
To chyba ten w podstawce filtra oleju Ci padł? Jeśli tak to w podstawkę do RP-ka idzie biały czujnik, ale może to nie reguła. A w głowicę idzie czarny lub niebieski. Ale przy kupnie nie patrz tylko na kolor, tylko też na Bary.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1479
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » śr sie 12, 2009 22:47

Znowu odkopuję tamat, bo bylem na wakacjach, ale nie Golfem i dzisiaj przyjechałem i musze kupic nowy czujnik. ten stary jest na bank koloru białego i jest na nim napisane 1,8 +/- 0,2 bara. Więc jakby to komuś pomogło to do RPka idzie na bank biały 1,8 bara. Myśle że w intercarsie powinni mieć coś lepszego niż jakiś szajsowny zamiennik. Jak nie to udaję się na szrot


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 452 gości