Ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyruwnawczym.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyruwnawczym.

Post autor: jawirax » czw lut 19, 2009 14:22

Witam zakupiłem autko, i wszystko jest ok , po za ubywającym płynem w zbiorniczku wyrównawczym. Po zakupie auta długo jeździłem po mechanikach i każdy od razu mówił ze to uszczelka pod głowicą , oczywiście jak dla mnie to wielki kit naciąganie na kasę , wymieniłem korek od zbiorniczka i płyn już w takim dużym tempie nie ubywa - czyli 1 Litr na 50 km , teraz nadal ubywa ale gdzie 200 Mll, na 250 km. Czy to na fotkach może być przyczyna mojego problemu ?

- Nie kopci na biało, w ogóle nie kopci.
- Nie ma wody w oleju , nie ma oleju w wodzie.
- Auto się nie grzeje.
- Termostat działa poprawnie.
- Silnik pracuje dobrze.
- Chodniczki suche w środku pod kokpitem.
- Wycieków nie widać, ale po tygodniu jeżdżenia wczoraj zaobserwowałem na wężu coś takiego co widać na fotkach : czy może to być tego przyczyna ze płyn ucieka w szybkim tempie, dodam z rena początku waz ten sprawdzałem setki razy i był suchutki a teraz cos takiego.


Obrazek


Po demontażu węza wygląda on tak jak poniżej , są rozerwania chociaż nie zauważyłem ja zginałem zęby były rozerwane aż do środka węza.



Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 14:31 przez jawirax, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » czw lut 19, 2009 15:11

jezeli to byłaby uszczelka pod gł. to płyn szedłby do ojelu i jednoczesnie powiekszalby sie stan oleju a jezeli nie zauwazyles wyciekow spod uszczelki to jest to wykluczone. ten przewód który masz na zdjęciu jest jakoś dziwnie przetarty, przynajmniej tak wygląda i skoro mówisz ze ubywa płyn w małych ilościach to na początek wymien ten przewod i sie przekonasz


the mechanic

Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » czw lut 19, 2009 15:21

Ja bym zainteresowął sie stanem chłodnicy. dobrze posprawdzaj newralgiczne miejsca,np przy czujniku temperatury. Jesli masz mozliwosc wstawienia auta do garazu to podłóż na noc karton pod silnik. Zobaczysz czy kapie



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw lut 19, 2009 15:25

prawdopodobnie jest to ten wąż. Po nagrzaniu silnika i wzroście temp. wąż ten się rozszerza, pęcznieje i leci powoli aczkolwiek systematycznie. Uszczelki też bym nie obstawiał, to nie te objawy.


Dziki

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » czw lut 19, 2009 15:58

adamgti pisze:jezeli to byłaby uszczelka pod gł. to płyn szedłby do ojelu i jednoczesnie powiekszalby sie stan oleju a jezeli nie zauwazyles wyciekow spod uszczelki to jest to wykluczone. ten przewód który masz na zdjęciu jest jakoś dziwnie przetarty, przynajmniej tak wygląda i skoro mówisz ze ubywa płyn w małych ilościach to na początek wymien ten przewod i sie przekonasz
Wymienię waż dzisiaj i dam znać. po paru dniach.

Danijel pisze:Ja bym zainteresowął sie stanem chłodnicy. dobrze posprawdzaj newralgiczne miejsca,np przy czujniku temperatury. Jesli masz mozliwosc wstawienia auta do garazu to podłóż na noc karton pod silnik. Zobaczysz czy kapie
Sprawdzałem dwa tygodnie na suchych podłożach , podkładałem kartony itp i nic suchutko, chłodnicę tez sprawdzałem i suchutko.

maryjan pisze:prawdopodobnie jest to ten wąż. Po nagrzaniu silnika i wzroście temp. wąż ten się rozszerza, pęcznieje i leci powoli aczkolwiek systematycznie. Uszczelki też bym nie obstawiał, to nie te objawy.

Właśnie mnie tez to zaciekawiło , ze to objawy uszczelki to nie te, aczkolwiek przy uszczelce tez ubywa płynu bo przepala, ale był by widocznym płyn w oleju i kopcił by.Wczoraj byłem w salonie WOlks-Merca, i powiedzieli ze uszczelka i trza wymieniać, pytam się a co będzie jak dalej będzie ubywać, odpowiedz :SILNIK DO WYMIANY.I coś mnie tak podkusiło aby wczoraj jeszcze raz zobaczyć węże i zobaczyłem to co na fotkach, miejmy nadziej ze jak wymienię waz wszytko będzie oki.

[ Dodano: 20 Lut 2009 22:04 ]

[ Dodano: 20 Lut 2009 22:08 ]
Odgrzewam znowu temat , ubytek jest dalej, dziś znalazłem coś takiego co widać na fotkach na dole.Widać już zielona ciecz czyli Pertygo , na fotkach tak nie widać ale widziałem dziś na żywo.Czy może to tez być przyczyna ubytku ? i co to jest za czujnik ? jak sie nazywa dokładnie ? i jak zniwelować ten wyciek ? wymiana całego czy może uszczelki pod nim ? czy czymś uszczelnić ?


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 23:07 przez jawirax, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » sob lut 21, 2009 18:44

A czy Tobie ubywa niezalenie od tego jak jezdzisz czy tylko i wylacznie jak mocno butujesz auto?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
jawirax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lut 19, 2009 13:56
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: jawirax » sob lut 21, 2009 20:03

Kri$ pisze:A czy Tobie ubywa niezalenie od tego jak jezdzisz czy tylko i wylacznie jak mocno butujesz auto?
Niezależnie po prostu jak jeżdżę z każdym kursem coś ubywa. Dziś przy czyszczeniu tego czujnika w koło niego z brudu smaru w celu ustalenia czy nie wyrypał się miedziany orring uszczelka zauważyłem , ze czujnik się okręca luźniutko, oczom nie wierzyłem , czujnik nie był przykręcony do końca i wyciekał z pod niego płyn , dokręciłem dziś czujnik pojeżdżę parę dni , i chyba to była tego przyczyna ubywającego płynu.Musze pojeździć parę dni i zobaczyć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 374 gości