nowy posiadacz golfa wita i pyta

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mark_89
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: śr lut 18, 2009 20:46
Lokalizacja: krosno/podkarpacie

nowy posiadacz golfa wita i pyta

Post autor: mark_89 » śr lut 18, 2009 22:11

witam na początku sie przywitam. Mam na imie Marcin i od 2 tyg posiadam papierek zwany prawo jazdy :grin: od razu zakupiłem swój pierwszy samochód jest to kultowy vw Golf II rocznik 88 z przebiegiem 219 tys dałem za niego 1500zł.
samochód prezentuje sie bardzo dobrze ma znakomicie utrzymane blachy w jednym miejscu koło przedniej prawej lampy był lekko bity ale wszystko profesjonalnie zrobione

teraz do sedna wymieniłem juz wszystkie filtry i paski a teraz kolej na hamulce bo dość kiepski plus brak ręcznego z powodu urwanej linki

co mi proponujecie na przód tarcze i reszte plus tył bębny

chodzi mi części w najlepszych stosunkach ceny do osiągów bo wiadomo najtańsze nie są za dobre a czasem najdroższe nie są warte swoich cen,prosił bym o jakies linki itp z góry pozdrawiam i szerokości życze :pub:



Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » śr lut 18, 2009 22:30

napewno zostaw jak jest przod tarcze tyl bebny,zobacz czt cylinderki z tylu sa dobre szczelne i takie tam,przod klocki to moga byc zamienniki to nie drogi koszt a jakies markowe nie sa warte,obczaj czy tarcze proste bez rantow,klocki tioc hyba 50 do 80 zlotych dokladnie nie pamietam ,tarcze kolo 200 tak mi sie wydaje ja jakis czas temu zmienialem to moglo sie cos pozmienac,ale wszytsko ok.jak na Twoj samochodzik wystarczy bez urazy 1,3 to nie demon szybkosci :bigok:


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr lut 18, 2009 22:59

warto troszkę dołożyć i kupić części z półki średniej wyższej, a nie te najtańsze... o części pytaj lokalnie w twojej okolicy albo zakup przez internet, ceny bardzo zbliżone... niedawno oglądałem tarcze przednie to jest koszt około 35 zł/szt... warto tez kupić droższe klocki, żeby nie piszczały kiedy zrobi się cieplej...(tak mają najtańsze). Warto żebyś sprawdził też tylne bębny czy nie mają rantów, ewentualnie jeśli będzie Jeszce dobra grubość to podtoczyć rant. Hamulce to Twoje bezpieczeństwo więc NIE oszczędzaj...


vwlifestyle.pl
Obrazek

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr lut 18, 2009 23:22

ja podepne sie pod temat z małym pytankiem - Moje tylne hamulce zjechały sie na amen... Mam możliwość kupienia za 250zł belki z tarczami... Pakować tam tarcze czy lepiej dobre bebny kupić i szczeki?



Awatar użytkownika
cinekban87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: czw lut 05, 2009 19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: cinekban87 » śr lut 18, 2009 23:29

ja bym wzial bebny ale to bylby moj wybor


Passat B3 1.8 Rp 90 Rip
Polo II 1.4 92 Rip
Golf III 1.6 94 Sprzedany :[
Scirocco II 1.8 88 Rip
Scirocco II 1.8 90

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » śr lut 18, 2009 23:29

djmatys pisze:ja podepne sie pod temat z małym pytankiem - Moje tylne hamulce zjechały sie na amen... Mam możliwość kupienia za 250zł belki z tarczami... Pakować tam tarcze czy lepiej dobre bebny kupić i szczeki?
Przede wszystkim zastanow sie co chcesz osiagnac... jak kupisz nowe bebny i szczeki bedziesz mial pewne hamulce, trzeba wziac pod uwage w jakim stanie sa tuleje Twojej belki i tej z tarczami, w jakim stanie sa tarcze, korektor sily hamowania....
Jesli masz mozliwosc kupienia za ta kase dobrej belki z dobrymi tarczami to mozna sie pobawic, ale bez pewnosci to nie ma sie co rwac z motyka na slonce :P
Chociaz ja jestem zwolennikiem tarcz :P


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lut 18, 2009 23:43

djmatys pisze:ja podepne sie pod temat z małym pytankiem - Moje tylne hamulce zjechały sie na amen... Mam możliwość kupienia za 250zł belki z tarczami... Pakować tam tarcze czy lepiej dobre bebny kupić i szczeki?
Za te cenę to na 90% zaciski do regeneracji, tarcze prawdopodobnie do wymiany, do tego musisz wymienić linki bo są inne, przewody itd, korektor sprawny czy nie dowiesz się jak założysz.


Ja bym na twoim miejscu kupił za te 250 zeta szczęki,i bembny i ewentualnie jeśli trzeba zregenerował tłoczki.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw lut 19, 2009 18:13

dzisiaj pytałem po sklepach i mniej więcej komplet (szczęki, bębny, łożyska, cylinderki) to koszt ok 350zł.... W niedziele jade zobaczyć tą belke wiec sie dowiem :)



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 19, 2009 19:26

ja zastanowiłbym sie a propos siły hamowania tarcz a siły hamowania bębnów... jak założysz z tyłu tarcze to będziesz je miał prawie, dopiszę prawie takie same jak z przodu(Średnica)... więc jeśli twoje przednie hamulce nie zdołają auta mocniej wyhamować niż te które masz obecnie, to tył się zablokuje i wtedy piruet... moje zdanie takie... jak zmieniać hamulce na sprawniejsze i większe to jakiś sensowny komplet, ale taki który jeździł w golfach. czyli jak chcesz z tyłu tarcze to z przodu też większa tarcza...
mate64 pisze:Za te cenę to na 90% zaciski do regeneracji, tarcze prawdopodobnie do wymiany, do tego musisz wymienić linki bo są inne, przewody itd, korektor sprawny czy nie dowiesz się jak założysz.
No być może że do regenreracji, nie koniecznie ale wszystko do zrobienia, ale koszty dodatkowe cię nie ominą... jak linki do ręcznego no i jeśli uda Ci się odkręcić przewody hamulcowe bez ukręcania.

osobiście przekładałem hamulce i robiłem to bez wymiany całej belki... przewody hamulcowe pasują, bo do bębnów są dłuższe... niż do tarcz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lut 19, 2009 22:22

djmatys pisze:dzisiaj pytałem po sklepach i mniej więcej komplet (szczęki, bębny, łożyska, cylinderki) to koszt ok 350zł.... W niedziele jade zobaczyć tą belke wiec sie dowiem :)
No to patrz, 250 płacisz za belkę, 32 zeta na stronę za zestawy gumek regeneracyjnych do zacisków, i po 25 za przewody giętkie na stronę, (jak już wymieniać to przewody musisz zmienić) + do tego klocki jakaś 100 to wariant podstawowy:460 zeta.

wariant najgorszy: 460 + 100 na nowe tłoczki zacisków (bo stare np są uszkodzone) + 300 na nowy korektor siły hamowania (bo cieknie a nie chcesz go wywalać ze względów bezpieczeństwa) + 250 na nowe tarcze (bo są zjechane)


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw lut 19, 2009 22:31

mate64, a wydaje Ci się że wszystkie golfy miały Korektor siły hamowania?? bo tak o małą skrzyneczkę bym się założył że u mnie nie ma... masz jakieś informacje czy to zależało od wersji, albo rocznika czy tez mocy motoru??


vwlifestyle.pl
Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lut 19, 2009 22:55

Z tego co mi wiadomo to wszystkie (chyba poza 1.3) inny był dla wersji z tarczami inny dla bembnów. Pokutuje opinia że można go wywalić i zastąpić wężami, jednakże już lepszym wyjściem jest zablokowanie go na sztywno w pozycji częściowego obciążenia. To są hamulce i skoro mądrzy ludzie z wolfsburga go założyli to ma być.

Edit

Napewno wszystkie wersje z tarczami na tyle miały.
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 22:57 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw lut 19, 2009 22:59

od razu chce wywalić korektor, bo teraz mam odpięty też ze względu na pękniętą sprężynke... Różnicy praktycznie ZERO przy normalnej jezdzie, a przy glebie w poprzednim golfiku, przy sprawnym korektorze wcześniej hamował mi tył niż przód więc było to bez sensu... Tu planuje (mam juz w sumie kupiony :P) KiT 60/40 więc korektor idzie OUT!. W niedziele zobacze jak wygląda to cudo, a wężyki i przewody mam w sumie nowe bo oglądałem ostatnio i widać że są prawie nowe :)



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lut 19, 2009 23:03

djmatys pisze:przy sprawnym korektorze wcześniej hamował mi tył niż przód więc było to bez sensu...
Bo po obniżeniu auta nie wyregulowałeś naciągu sprężyny korektora i dla tego przestał pełnić swoja funkcje jak należy.

Twój wybór, pamiętaj że przy obciążeniu tyłu na glebie będziesz hamował w zasadzie tylko przodem.

Tak czy siak wymiana belki będzie cie kosztowała minimum 4 i pół stówy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 447 gości