niedogrzany silnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

niedogrzany silnik

Post autor: jimmy87 » wt lut 17, 2009 23:42

Witam,

wymienilem czujnik temp, termostat i dolalem plynu ale dalej tak jest( nawet jak nawiew na zimny i 0) ze nagrzewa sie dosc wolno(tak wiem zima ;) ) ale wd wskazowki niedochodzi na 90 tylko zatrzymuje sie kawalek przed. na jakis 80-85. Wkurza mnie to strasznie :smoke: sprawdzalem waz od chlodnicy niby jest zimny i dop przy tych temp powoli termostat puszcza. Wentylatory sie nie wlaczaja,


Wina czujnika? Jezeli nie to gdzie jeszcze moze byc przyczyna tego ze wskazowka nie jest na 90st?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
nnooxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: nnooxx » śr lut 18, 2009 00:05

Jak ja śmigam po mieście i raczej jest wiecej spokojnej jazdy niz stania to nie rozgrzewa mi sie do 90stopni :P nie wiem czy to źle ;P ? Mi sie wydawało ze nie jest to problemem, ale przyłacze sie do tematu.. ;)


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » śr lut 18, 2009 00:17

hmmm no wlasnie poprzednio temp spadala w trakcie jazdy ale to wina termostatu bo puszczal na chlodziare za szybko a teraz to nie wiem :( a czo to zle? no pewnie cos tam wiecej pali skoro jest niedogrzany, ale pytanie czemu :P



Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Re: niedogrzany silnik

Post autor: Bronco » śr lut 18, 2009 00:45

jimmy87 pisze:Witam,

wymienilem czujnik temp, termostat i dolalem plynu ale dalej tak jest( nawet jak nawiew na zimny i 0) ze nagrzewa sie dosc wolno(tak wiem zima ;) ) ale wd wskazowki niedochodzi na 90 tylko zatrzymuje sie kawalek przed. na jakis 80-85. Wkurza mnie to strasznie :smoke: sprawdzalem waz od chlodnicy niby jest zimny i dop przy tych temp powoli termostat puszcza. Wentylatory sie nie wlaczaja,


Wina czujnika? Jezeli nie to gdzie jeszcze moze byc przyczyna tego ze wskazowka nie jest na 90st?

pozdrawiam
U mnie po ok 10 min grzecznej jazdy (obr do 2200) jest temp 90 st. i tak już trzyma. Może podepnij kompa z VAG-iem i zobacz jaką temperaturę ci pokaże. Może wskazówka poprostu dalej nie idzie


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Scarab
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 218
Rejestracja: czw lut 17, 2005 14:01
Lokalizacja: J-no

Post autor: Scarab » śr lut 18, 2009 01:02

przy wyłączonym ogrzewaniu też tak się dzieje?



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr lut 18, 2009 01:06

jimmy87 pisze:no pewnie cos tam wiecej pali skoro jest niedogrzany, ale pytanie czemu :P
Czemu to nie wiem, ale spróbuj jazdy na włączonym obiegu wewnętrznym. Minionej zimy mając podobny problem odkryłem przypadkiem że na obiegu wewnętrzym nagrzewa się do 90 i to całkiem szybko. Zawsze jakaś oszczędność na paliwie :)



jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » śr lut 18, 2009 01:35

Bronco, podpialem po vag i stad wiem jaka jest temp ale z drugiej strony obydwa odczyty sa z czujnika tego samego :)

Scarab, tak przy wylaczonym rowniez


mojama, hmmm to sprobuje :) a powiedz mi obieg wew i 1 i powietrze zimno/cieple wrzucic?
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 01:48 przez jimmy87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wladek78
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 324
Rejestracja: pt lis 23, 2007 22:32
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Post autor: wladek78 » śr lut 18, 2009 11:08

witam

dołaczam sie do tematu

wymieniłęm czujnik temp i termostat i dopiero po 20 km mam 90 stopni

wolno idzie to nagrzewanie-moze tak ma byc poi prostu

latem wszystko oki-parew minut i cieplutki



jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » śr lut 18, 2009 11:46

mam dokładnie tak samo. Dzisiaj przejechałem rano ok 20 a i jeszcze wskazówka nie leżała równo na 90. Nie chce mi się wierzyć że tak ma być. Płyn mam dedykowany g012 może tutaj coś nie tak? Trik z obiegiem wew nic nie pomógł. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Pozdrawiam



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » śr lut 18, 2009 13:18

jimmy87, jak się ma auto trzeba trzeba wiedzieć co nieco -przecież na postoju benz osiągnie niecałe 90 stopni bo do pełnych 90 nie pozwoli termostat jeśli jest dobry -diesel też nie dochodzi do pełnych 90 .To że długo się nagrzewa to przy tych temperaturach jakie są uważam za normal w moim po przejechaniu 10-15 kilometrów mam 85-87 stopni na piecu na postoju idzie to cholernie wolno.Benz na postoju zagrzeje się szybciej za to w czasie jazdy 90 na piecu nie do osiągnięcia.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

jimmy87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:39
Lokalizacja: stad ;)

Post autor: jimmy87 » śr lut 18, 2009 20:32

wielblad2 pisze:jimmy87, jak się ma auto trzeba trzeba wiedzieć co nieco -przecież na postoju benz osiągnie niecałe 90 stopni bo do pełnych 90 nie pozwoli termostat jeśli jest dobry -diesel też nie dochodzi do pełnych 90 .To że długo się nagrzewa to przy tych temperaturach jakie są uważam za normal w moim po przejechaniu 10-15 kilometrów mam 85-87 stopni na piecu na postoju idzie to cholernie wolno.Benz na postoju zagrzeje się szybciej za to w czasie jazdy 90 na piecu nie do osiągnięcia.
widze ze sie nie zrozumielismy do konca :pub: wiem to co nieco akurat :) mam termostat gdzie temp otwarcia wynosi dokladnie 87st chodzi o to, ze kiedys wskazowka dochodzila bezproblemowo do 90'(mowie tylko o wskazniku) natomiast teraz max jest jedna kreska mniej. Moze jest to spowodowane tym ze wymienilem czujnik na nowy, nie wiem, mam subiektwyne wrazenie ze gorzej sie grzeje :)

aczkolwiek przy nowym spalaniu po wymianie sondy wszystko to jest niewazne bo autko znowu pali tak jak powinno :okej:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 311 gości