Popsuty przegub.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn lut 16, 2009 12:14

Jakie łożyska?

:blush: :blush: :blush:

Nie ruszasz łożysk odkręca się piastę zbija przegub zakłada nowy i tyle


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Ponki1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 21:39
Lokalizacja: Wojnowice / Opolskie

Post autor: Ponki1986 » pn lut 16, 2009 14:04

Przed chwilą wróciłem z warsztatu. Mechanicy chwile powozili się moim Golfikiem, podnieśli go w górę, postukali, posprawdzali i.......... wymienili przednią poduszkę na której spoczywa silnik. 190zł w plecy ale stukanie przestało. Sam już nie wiem jaki z tego morał.


Perfekcjonizm potrafi być zabójczy...

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn lut 16, 2009 14:58

poczekaj tydzień i dopiero napisz......
:chytry:
ja też wymieniłem przegub i dalej stukało...pogrzebałem i wydawało mi się ,że to poduszka z przodu silnika bo ruszając silnikiem było stukanie.....tylko tyle,że to był stukający przegub z drugiej strony.

Oby to była poduszka,ale jeśli dalej będzie stukac to podnieś auto,podbuduj jakimiś klockami lub kobyłkami ,zdejmij obydwa koła i odpal silnik wrzuc 1 bieg i *#cenzura#*,pokręc kierownicą w lewo i prawo,wrzuc 2 bieg i tak dalej ....ja swój stukający przegub "znalazłem" przy 5 biegu .Wyszedłem z auta,ręką obróciłem zwrotnicę z kołem(właściwie z tarczą...trzymaj ręce za drążki kierownicze a nie za tarcze :grin: )....przy skręconych kołach w prawo przegub wewnetrzy naparzał i to zdrowo.....a poduszka pod silnikiem jak miała luz tak ma ,a już nic nie trzaska.....

Pozdrawiam i byle to była poduszka.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lut 16, 2009 15:51

Ponki1986 pisze:wymienili przednią poduszkę na której spoczywa silnik.
to może pomóc bo usztywni silni ze skrzynia w jednej pozycji i nie będziesz słyszał pukania przegubów przy hamowaniu , puszczaniu gazu i p rzyspieszaniu.. generalnie przy gwałtownych zszarpnięciach motorem...

a podobno przeguby najlepiej sprawdza się przy maksymalnym skręcie kół w dana stronę i przyspieszaniu "gwałtowny" wtedy słychac który "tryka" to wtedy należy go wymienić...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn lut 16, 2009 16:17

-=ren=-, dlatego opisywałem jak sprawdzic czy poduszki czy przegub.
Poza tym nie wiedziec czemu po podniesieniu golfa nawet na lewarku i ponownie opuszczeniu powodowało ustanie stukania,nie wiem może jakos się niwelowały naprężenia w przegubie albo inaczej kulku w koszu sie ustawialy ale po jakimś czasie jeżdżenia i tak powracały stuki......więc Ponki1986, poczekaj tydzień i .... *#cenzura#*
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 16:18 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lut 16, 2009 16:36

Leon_Wechtel pisze:kulku w koszu
Brzmi świetnie... :helm: tak jest zobaczymy za pewien czas


vwlifestyle.pl
Obrazek

Ponki1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 21:39
Lokalizacja: Wojnowice / Opolskie

Post autor: Ponki1986 » pt lut 20, 2009 17:49

Witam wszystkich ponownie i ożywiam post. Przegub znowu rozpoczął swą stukającą serenadę. A tych panów co mi auto sprawdzali, którzy uważają się za mechaników to :green_fuck: ..... a nie ważne, szkoda słów. Teraz jestem pewny że to jest przegub wewnętrzny. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim.


Perfekcjonizm potrafi być zabójczy...

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt lut 20, 2009 19:14

Leon_Wechtel pisze:przy skręconych kołach w prawo przegub wewnetrzy naparzał i to zdrowo
Ponki1986 pisze:Teraz jestem pewny że to jest przegub wewnętrzny
A dlaczego wewnętrzny?? ja bym obstawiał zewnętrzny, bo one są bardziej nadwyrężane, bo mają większy zakres działania...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt lut 20, 2009 21:43

a na pytanie
A dlaczego wewnętrzny??
bo podniesieniu auta tak jak opisywałem na 1 stronie i uruchomieniu silnika i wrzucaniu kolejnych biegów ,przy skręconych kołach naparzaie było słychac z wewnętrznego przegubu a nie z zewnętrznego :chytry:

Ponki1986 pisze:Witam wszystkich ponownie i ożywiam post. Przegub znowu rozpoczął swą stukającą serenadę. A tych panów co mi auto sprawdzali, którzy uważają się za mechaników to ..... a nie ważne, szkoda słów. Teraz jestem pewny że to jest przegub wewnętrzny. Pozdrawiam i dziękuje wszystkim.
przykro mi ,że miałem rację...poznałem to doświadczalnie na swoim aucie.Albo wymien obydwa ,któryś wcześniej czy później zacznie stukac a po co rozbierac wszystko od nowa skoro można wymontowac półoś i zmienic za jednym razem wszystko

[ Dodano: 20 Lut 2009 20:46 ]
Ponki1986 pisze:Teraz jestem pewny że to jest przegub wewnętrzny
nie mówiłem ,że to wewnętrzny....może być zewnętrzny,ja nie ryzykowałem zgadywanki i wymieniłem obydwa....weź pod uwagę poza tym ,że siedząc w aucie możesz się pomylic ,która to strona puka.Ja obstawiałem lewą ,a stukała prawa
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 21:47 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt lut 20, 2009 21:47

Leon_Wechtel pisze:najlepiej wymienic komplet zew i wew
co do tego nie ma żadnych wątpliwości... tylko koszty, części i robocizny są wtedy większe.
Leon_Wechtel pisze:bo podniesieniu auta tak jak opisywałem na 1 stronie i uruchomieniu silnika i wrzucaniu kolejnych biegów ,przy skręconych kołach naparzaie było słychac z wewnętrznego przegubu a nie z zewnętrznego
to tak było u Ciebie, ale kolegaPonki1986, powinien sprawdzić który, albo dla pewności wymienić obydwa...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pt lut 20, 2009 22:03

-=ren=- pisze:tylko koszty, części i robocizny są wtedy większe.
dlatego zrobic samemu....ja też to pierwszy raz robiłem i dałem radę


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pt lut 20, 2009 23:00

Leon_Wechtel pisze:dlatego zrobic samemu....ja też to pierwszy raz robiłem i dałem radę
dla mnie to też dobra zabawy i takich rzeczy się nie boje, warunki do prac też się znajdą... ale nie wszyscy są tacy jak my.

Ponki1986, koniecznie napisz czy po wymianie przegubu w końcu problem zniknął...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Ponki1986
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lut 15, 2009 21:39
Lokalizacja: Wojnowice / Opolskie

Post autor: Ponki1986 » sob lut 21, 2009 15:34

Stukanie objawia się na prostej jeździe, bez skręcania kół. Tylko gdy ostro skręcam w prawo, to stukanie nasila się z lewej strony.


Perfekcjonizm potrafi być zabójczy...

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » sob lut 21, 2009 22:13

podnieś auto jak opisywałem a dowiesz sie dokładnie który i która strona.
Podnieś auto i zdjąc koła przecież potrafisz nie trzeba być mechanikiem


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 258 gości