slizgajace sie sprzeglo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaceknsvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 19:12
Lokalizacja: nowy staw pomorskie

slizgajace sie sprzeglo

Post autor: jaceknsvw » sob lut 14, 2009 21:33

Witam posiadam Golfa 2 z napedem syncro.Przeszedl on swap silnika z 1.8 na 2.0 2e
Po pewnym czasie jak go kupilem zauwarzylem dziwne zjawisko.
A wiec tak wbijam;

jedynke auto ma zajebisty start
dwojka tak samo jedzie jak nalezy
trojka tu sie dopiero zaczyna.Obroty rosna a auto nie przyspiesza co jest spowodowane tak mi sie wydaje slizganiem sprzegla czworka i piatka tez sie slizga.

i tu moje pytanie dlaczego sprzeglo nie slizga mi sie na 1,2 a dopiero zaczyna na 3 a pozniej na 4 i 5.I co moze byc przyczyna tego dziwnego zjawiska
Ostatnio zmieniony sob lut 14, 2009 23:06 przez jaceknsvw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zientos40
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw maja 15, 2008 21:48
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: zientos40 » sob lut 14, 2009 22:13

Moim zdaniem tarcze masz do wymiany,spróbuj zrobić taki test-zaciągnij ręczny, zapnij 2 bieg i spróbuj ruszyć autem.Jeżeli auto zgaśnie to tarcza ok!,natomiast jak śilnik będzie nadal pracował to zmieniaj tarczę :hmm:



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » sob lut 14, 2009 23:55

jak tarcza sie ślizga to przecież byś nawet nie ruszył... 1, 2 to ślizga sie najbardziej, bo największy moment przekazywany jest... a na 5 to nawet na zjechanym do zera sprzegle da sie jechać ;)



sato0
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 18:17
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: sato0 » ndz lut 15, 2009 01:28

Lepiej nie testować z zaciągniętym ręcznym, bo sprzęgło wiskotyczne w syncro przekłada również napęd na tył.


Golf II syncro 1.8 89r
Golf IV 4motion ARL 02r

Awatar użytkownika
Maniek71
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 516
Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
Kontakt:

Post autor: Maniek71 » ndz lut 15, 2009 08:03

masz racje ja zrobilem kiedys taki test i wtedy spalilem sprzegło dziwne objawy mi ostatnio puscila blaszka linki tu przy lapie i tez dziwnie chodzi sprzegło i jak by mial mniej mocy podjedz do dobrego mechanika możesz cos miec ze skrzynią


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny

Awatar użytkownika
jaceknsvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 19:12
Lokalizacja: nowy staw pomorskie

Post autor: jaceknsvw » ndz lut 15, 2009 08:25

ze skrzyni wszystko jest ok
bo z jedynki startuje ostro i sprzzeglo sie nie slizga sopiero zaczyna na trojce


www.vwnowystaw.pl

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 08:56

Na fotce pod nr.9 masz sprzęgło lepkościowe.Zaglądnij tam
Diabeł tkwi w szczegółach... :satan:



Awatar użytkownika
jaceknsvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 19:12
Lokalizacja: nowy staw pomorskie

Post autor: jaceknsvw » ndz lut 15, 2009 09:23

co wy mi tu gadacie o jakims sprzegle lepkosciowym
mowie wam ze 1 i 2 jest normalnie
dopiero 3 zaczyna sie sprzeglo slizgac
dzis spadl snieg i auto normalnie kreci baki bez zadnego trudu a jak jakde sobie droga noramlnie bez szalenstw.to wyglada tak ruszam spod swiatel normalnie z jedynki i jedzie dwojka jedzie wbijam na prostej suchej drodze to 3 zaczyna sie slizgac


www.vwnowystaw.pl

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz lut 15, 2009 10:12

Ja Ci chłopie przedstawiłem swoją sugestie i szczerze chciałem pomóc...Poza tym skąd wiesz,że to lepkościowe się nie ślizga?Ja przyznaję się,że nigdy nie miałem do czynienia z czymś takim,jedyne co mogłem zrobić,to wrzucić Ci tą fotkę.Ale skoro nie potrzebujesz tego typu pomocy to przepraszam BARDZO...
A na śniegu to sobie możesz kręcić...
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 10:16 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » ndz lut 15, 2009 10:21

djmatys pisze:jak tarcza sie ślizga to przecież byś nawet nie ruszył... 1, 2 to ślizga sie najbardziej, bo największy moment przekazywany jest... a na 5 to nawet na zjechanym do zera sprzegle da sie jechać ;)
tu niestety sie kolego mylisz. Najbardziej bedzie slizgac na 5 dlatego ze baz wzgledu na obciazenia jakie wystepuja na pierwszym czy piatym biegu to silnik przekazuje na skrzynie ta sama moc. Jezeli na 1,2 sie nie slizgo to normalne zjawisko bo wtedy sprzeglo ma mniej wysilku. Natomiast na wyzszym biegu jest bardziej obciazane bo przy tej samej mocy ciezej sie wkrecic silnikowi. /jak wszystko jest ok to sie nie slizga. Jak by bylo tak jak piszesz to na 5 auto musialo by sie szybciej wkrecaj niz np na 2.
jaceknsvw pisze:co wy mi tu gadacie o jakims sprzegle lepkosciowym
z tym sie zgodze. to nie wina tego sprzegla dolaczajacego tyl bo chocby ono nie dzialalo to tyl jest dolanczany no ale przod ma staly naped.

ps sprawdz linke czy samoregolator ok. Jezeli masz zalozona zwykla to ja poluzuj. Pedal ci bierze wysyko czy nisko??? Jesli to nie pomoze to najprawdopodobniej trzeba bedzie tarcze wymienic, ewentualnie jeszcze docisk


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 11:41

sprzęgło się kończy,a dokładnie tarcza nic innego,ale wymienic trzeba komplet jak długo tak jeździsz.



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz lut 15, 2009 12:51

Dokładnie jak pisali koledzy sprzęgło i docisk do wymiany. Z tym że sprzęgło nie powinno się ślizgać na 4,5 biegu a na 1,2 to źle rozumujesz jaceksnvw. Może przykład z rowerem:) Kiedy większe siły działają na pedały jak próbujesz ruszyć rowerem?. Kiedy z przodu masz największą przerzutkę a z tyłu najmniejszą (odpowiednik 5 biegu na takim przełożeniu jedziesz przecież najszybciej) Oczywiscie że na takim przełozeniu nie kiedy nie mozna nawet ruszyć rowerem!! Ze sprzęgłem tak samo, największe siły działają na wyższych biegach, jak w rowerze zmienisz przerzutki na najmniejsza z przodu a z tyłu na największą (odpowiednik 1-nki) to nawet nie czujesz w nogach żadnego oporu a rower rusza. I tak samo ze sprzęgłem bardzo małe opory i jeszcze wytrzymuje i się nie slizga.


Tomek Dx

Awatar użytkownika
jaceknsvw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 19:12
Lokalizacja: nowy staw pomorskie

Post autor: jaceknsvw » ndz lut 15, 2009 13:12

no i o to mi chodzilo konkretna odpowiedz a nie pisanie o sprzegle lepkosciowym i wstawianie zdjec podziekowal


www.vwnowystaw.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 313 gości