wymiana paska klinowego ze wspomaganiem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wymiana paska klinowego ze wspomaganiem
Witam
Mała awaria Golfika , zerwał sie pasek klinowy, stąd moje pytanie , czy wymiana takiego paska jest trudna Dodam ze jest wspomaganie i wydaje mi sie ze bedzie trzeba zdjąc jeden pasek żeby załozyc drugi. Moze ktos bedzie wstanie napisać jak to sie robi , moze ma ktoś jakąś fotoporade, szczerze mówiac lubie samemu trosze w nim porobić ale obawiam sie że moge niepodołac na swoim poziomie zaawansowania
PS Jakieś szczególne uwagi przy wymianie paska , naciaganiu
Dzieki za wszelkie sugestie
Mała awaria Golfika , zerwał sie pasek klinowy, stąd moje pytanie , czy wymiana takiego paska jest trudna Dodam ze jest wspomaganie i wydaje mi sie ze bedzie trzeba zdjąc jeden pasek żeby załozyc drugi. Moze ktos bedzie wstanie napisać jak to sie robi , moze ma ktoś jakąś fotoporade, szczerze mówiac lubie samemu trosze w nim porobić ale obawiam sie że moge niepodołac na swoim poziomie zaawansowania
PS Jakieś szczególne uwagi przy wymianie paska , naciaganiu
Dzieki za wszelkie sugestie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
mówisz o śrubach regulacyjnych jestes w stanie mi powiedziec w którym sa one miejscuPaweł Marek pisze:Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
WybaczPaweł Marek pisze:http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
Mógłbys zerknąc czy dobrze zrozumiałem
Wydaje mi sie ze zle zrozumiałem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ok dzieki mysle ze damy rade jak co to bede pisałPaweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
[ Dodano: 20 Lis 2008 15:34 ]
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada tak
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś
[ Dodano: 20 Lis 2008 17:05 ]
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada takPaweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jasne jutro pstrynke sesje i wtedy na pewno sie dogadamy DziekiPaweł Marek pisze:możesz dać fotkę? Nie wiem jaki układ pasków ma MK2 z klmą i wspomaganiaem.
[ Dodano: 21 Lis 2008 15:51 ]
Witam ponownie poniżej fotki , na jednym ze zdjec przedstawiołem wyciek oleju czy jest on grozny Kolega mówił że to normalne że tak sie "poci" i lepiej nie ruszać
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
co do wspomy, luzuzujesz dwie śróby u dołu w podłużnych otworach, potem regulacujną. O Altku już napisałem, ale jak zluzować spręzarkę klimy dokładnie nie wiem,zasada będzie podobna
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
może to pomoże
Z tego co wyczytałem, żeby zdjąć pasek klimy to musisz rozebrać kółko na sprężarce, bo tu naciąg reguluje się tak jak w maluchu na altku podkładkami.a żeby zdjąć pasek ze wspomy to musisz ruszyć tensioning bolt czyli ta śrube wkręconą w drugą śrube.
Zresztą masz opis procedury w oryginale:
Power steering pump
10 Loosen the power steering pump unit
retaining nuts and bolts and the adjuster bolt
locknut on the pump bracket.
11 Turn the tensioning bolt until the belt can
be depressed approximately 10.0 mm under
firm finger pressure midway between the
crankshaft and pump pulleys.
12 When tension is correct, tighten the
adjusting bolt locknut and the pump retaining
nuts and bolts.
Air conditioner compressor
13 Drivebelt tension is adjusted by adding or
subtracting shims from between the halves of
the compressor pulley.
14 When correctly adjusted, the belt should
give a deflection of 5 to 10 mm on its longest
run.
Z tego co wyczytałem, żeby zdjąć pasek klimy to musisz rozebrać kółko na sprężarce, bo tu naciąg reguluje się tak jak w maluchu na altku podkładkami.a żeby zdjąć pasek ze wspomy to musisz ruszyć tensioning bolt czyli ta śrube wkręconą w drugą śrube.
Zresztą masz opis procedury w oryginale:
Power steering pump
10 Loosen the power steering pump unit
retaining nuts and bolts and the adjuster bolt
locknut on the pump bracket.
11 Turn the tensioning bolt until the belt can
be depressed approximately 10.0 mm under
firm finger pressure midway between the
crankshaft and pump pulleys.
12 When tension is correct, tighten the
adjusting bolt locknut and the pump retaining
nuts and bolts.
Air conditioner compressor
13 Drivebelt tension is adjusted by adding or
subtracting shims from between the halves of
the compressor pulley.
14 When correctly adjusted, the belt should
give a deflection of 5 to 10 mm on its longest
run.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Problem z paskiem klinowym
Jestem szczęsliwym posiadaczem od półtora roku golfa 2 GTD 1.6. I od samego początku mam problem z paskiem klnowym wspomagania. Mam już pokaźną kolekcję pasków. Jest problem polegający na braku możliwości naciągnięcia paska do końca ponieważ regulacja skręcona jest już do oporu, a pasek nie jest wystarczająco naciągnięty. Paski kupuje zgodnie z wymaganiami tego silnika (różnych firm według katalogowych danych). Do pewnego momentu po założniu mogłem przejechać 2-3 tyiące kilometrów. W tej chwili nie moge przejechać nawet kilku kilometrów i zaczyna sie ślizgać. Wyczerpałem wszystkie możliwości. Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc w tej kwestii to bedę wdzieczny.Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości