akumulator 92Ah zamiast 72Ah

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » sob lut 14, 2009 00:27

Jednego nie rozumiem.... większego (pojemniejszego) akumulatora nie doładuje alternator... a mniejszy doładuje?

Powiedzmy ze do jednego autka wrzucę raz aku 36Ah a raz 100Ah (niech to będzie polo 1.0) Jeśli przykładowo rozruch samochodu pożera 1Ah to po 10 odpaleniach autka zostanie odpowiednio 26Ah i 90Ah. To teraz może mi ktoś wytłumaczyć jakim cudem ten sam alternator doładuje bez problemu 10Ah z 26 do 36 a już nie będzie potrafił doładować dokładnie tyle samo bo 10Ah z 90 na 100?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 14, 2009 01:13

GoF pisze:Jednego nie rozumiem.... większego (pojemniejszego) akumulatora nie doładuje alternator... a mniejszy doładuje?

Powiedzmy ze do jednego autka wrzucę raz aku 36Ah a raz 100Ah (niech to będzie polo 1.0) Jeśli przykładowo rozruch samochodu pożera 1Ah to po 10 odpaleniach autka zostanie odpowiednio 26Ah i 90Ah. To teraz może mi ktoś wytłumaczyć jakim cudem ten sam alternator doładuje bez problemu 10Ah z 26 do 36 a już nie będzie potrafił doładować dokładnie tyle samo bo 10Ah z 90 na 100?
Pomysl ze problemy z doładowaniem aku sa tylko zimą, przy 0st aku ma tylko 60-70 % swojej pojemnosci, przy 100ah brakuje 40ah, a przy aku 60Ah brakuje 24ah. Wiec alternator szybciej doładuje ten 60ah. Wiadomo przy 100ah sa to niewielkie straty w porównaniu ile jeszcze zostało ale z dnia na dzien jest bardziej niedoładowany a aku które jest niedoałdowywane do swojej pojemności szybko sie zasiarcza i traci swoja pojemnosc i trwałosc i o to tu chodzi. Przeciez zima nie pokonujesz tylko długich tras- jezeli tak to wal smiało duży.



Awatar użytkownika
chechel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw lut 05, 2009 00:04
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: chechel » sob lut 14, 2009 09:19

arwam pisze:
chechel pisze:Witam. Alternator w Mk3 Dieslu moze sobie nie poradzić z baterią 92Ah. Do diesla jest przewidziany 65Ah i taki ma chodzić. Uśrednia się i daje 72Ah, też nie powinno się nic dziać.
Bateria 92Ah nawet nie zdąży się zasiarczyć, ponieważ szybciej posypią się płyty, bo dojdzie do opadu mas czynnych. Każdą baterię raz na jakiś czas warto podładować, szczególnie na krótkich odcinkach.
ja już normalnie nie wiem jak z takimi bredniami walczyć
Ludzie przecież alternator ma wystarczający zapas mocy żeby nawet naładować 180Ah
ja w 1,6TD jeździłem 6lat z VARTĄ 100Ah 1000A
i do końca akumulator nie wiedźiał co to prostownik na klemy
Arwam masz rację, tylko powiedz mi dlaczego od razu na pierwsze wyposażenie nie dają 180Ah przy silniku 1,9 D? Pewnie że doładuje, tylko za ile czasu? Na codzień przez osiem godzin robię przy bateriach i widzę co mi klienci przynoszą, bo ktoś im doradził żeby dać większy akumulator, bo tak lepiej. w większości przypadków baterie są wykończone nim gwarancja upłynie.

[ Dodano: 14 Lut 2009 08:40 ]
ranczer56 pisze:Arwam masz racje ja tez prubowalem to podac ze wielkosc aku nie ma wiekszego znaczenia, oby nie byl za maly i do jakiego stopnia jest rozladowan jak ktos dba ostan aku to bez problemu bedzie smigal nawet i 8lat a spotkalem juz potwierdzone akumulatory ktore pracowly 10lat.Akum niepowinien byc rozladowany ponizej okolo10V nastepuje zasiarczenie ideformacja plyt.I tu wlasnie jak duzy jest alternator i akumulator ? Aby te wartosci mozliwie szybko sie rownaly nie powodujac grzania sie akumulatora wewnetrznie.Ale przy 100Ah aku miales 840lub1000W altrnator tzn70lub90 A.

[ Dodano: 13 Lut 2009 21:46 ]
Jezdze tle czasu sprawdzam tylko elektrolit[nie wszystkie bo sa samoob.]o doladowaniu nigdy nie myslalem nie bylo potrzeby
ranczer56. Baterie potrafią wytrzymać 10 lat, ale to są te które daje się fabrycznie, jak auto opuszcza salon. I wcale nie są lepsze niż te które mamy na półkach w sklepach (porównuje do baterii typu Varta, Exide czy Centra. Kupujesz nowe auto, a więc nowa bateria, nowa instalacja, nowy rozrusznik bez oporów i nowy alternator. Następna bateria już przeważnie będzie krócej żyła. Spróbuj trzymać akumulator koło 10V, to po trzech, czterech miesiącach wywalisz go w śmieci. Akumulator nie może mieć niżej niz 12V przez dłuższy czas. Większość reklamacji na baterie są nie uznawane, bo akumulatory były nie doładowane, albo się zasiarczyły, albo posypały się płyty, a i czasem wystarczy tylko podładować i dalej śmigają (w szczególności Centra Futura, Bosch Silver S5 lub Varta Silver, te baterie dłużej wytrzymują skrajne sytuacje) Reszta najczęściej idzie w kibel.


ten golf jest nadal biedny :-(

arwam

Post autor: arwam » sob lut 14, 2009 12:40

PinkFloyd pisze:
arwam pisze:
ja już normalnie nie wiem jak z takimi bredniami walczyć
Ludzie przecież alternator ma wystarczający zapas mocy żeby nawet naładować 180Ah
ja w 1,6TD jeździłem 6lat z VARTĄ 100Ah 1000A
i do końca akumulator nie wiedźiał co to prostownik na klemy
Trochę prawdy a troche fałszu jest w twojej wypowiedzi, kazdy altek naładuje akumulator nawet 100A ale ile to bedzie trwało :chytry: przecież nawet prostownik 3A nałąduje aku 70Ah tylko trwa to dłużej niż prostownik 7A. Aletranor i aku powinno być takie, żeby alternator potrafił doładowac akumulator w ok 20 min czyli odpowiada to typowej jeździe miejskiej. Jezeli ja na aku 100Ah bede codziennie jeździł tylko 20 min autem to po kilku tygodniach juz nie odpalena nim bo stopniowo z dnia na dzien bedzie coraz bardziej niedołądowany. Jak pokonywałes wiekrze odległosci to nie miałęs z tym problemu, chyba ze masz zabójczo duzy altek - alte taki tez stawia duże wenetrzne opory i jest wiekrze spalanie- wiec cos za coś.

tylkov o jednym zapomniałeś
że alternator ma rególator nie natężenia tylko napięcia i ingeruje wtedy gdy napięcie osiągnie napięcie 14,5V
i dopiero wtedy obcina ładowanie.
ja nie użwam akumulatorów które już raz mnie zawiodł.
jak raz zawiedzie to wymiana ocziwiście wtedy sprawdzam czy nie jest to spowodowane nie domagamiem alternatora.
A wierz mi że wiem co mówiębo jestem z zawodu mechanikiem



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » ndz lut 15, 2009 17:30

To jest prawdziwa,prawda ilosc pradu z alternator jest uzalezniona od poboru czyli jakie jest zapotrzebowanie w granicach mozliwosci technicznych,Przyznaje ci racje bo oile akumulator straci moc a alternator jest dobry akumulator idzie w odstawke u mnie tez uwazam ze jest zlom.



Awatar użytkownika
PiotrTDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: śr lis 14, 2007 12:32
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: PiotrTDI » śr sie 26, 2009 09:22

dzięki koledzy teraz wyjaśnilliście mi wszystko bardzo dokładnie :grin:
wiem że wiele osób ma z tym problem szczególnie przed zimą i mam do was proźbe jak już wczęśniej bylo opisane, żeby ktos opisał to wszystko dokładnie krok po kroku całą wiedze która została tu opisana i wrzucił do FAQ bo to naprawde przydatna rzecz.

a z mojej strony proszę moderatora o + dla arwam, PinkFloyd, AndrzejP4, tomch, wesol, bradley, munior,(kolejność nie ma znaczenia) ponieważ bardzo przysłużyli się do powiększenie mojej błednej opini o akumulatorach i zapewne gdy ten temat trafi do FAQ przysłuży się wielu forumowiczą którzy żyją w błędnej opini jak ja dopóki nie przeczytałem tego tematu :grin:



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sie 26, 2009 19:53

arwam pisze:ja już normalnie nie wiem jak z takimi bredniami walczyć
Ludzie przecież alternator ma wystarczający zapas mocy żeby nawet naładować 180Ah
ja w 1,6TD jeździłem 6lat z VARTĄ 100Ah 1000A
i do końca akumulator nie wiedźiał co to prostownik na klemy
zupełnie się nie zgadzam.
czyli twierdzisz że alternator o prądzie ładowania 70Ah poradzi sobie z baterią 180Ah???, mi sie wydaje że długo nie pożyje, doładuje go oczywiście, ale jak nie będzie już żadnego odbiornika prądu, a już nie wspomnę o krótkich przejazdach, no i altek się zagotuje jak mu przyjdzie załadować taką baterię, brednie kolego jak cholera.

rozumie jak aku ma o 10Ah więcej jak altek to spoko, ale nie 100Ah.

mogę ci zakupić nowy aku 180Ah i założymy go w dieslu przy altku 70Ah i daję głowę że przeżyje jeden sezon.
ja akurat się cieszę bo mam altek 120Ah.

[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 20:03 ]
paweloli007 pisze:poczytałem trochę na forum na temat akumulatora, prawie każdy mówi że większy będzie niedoładowany i szybko padnie jednak widzę że parę osób i tak pakowało większe. Sprawa wygląda tak dostałem prawie za free aku 92ah prawie nowy i wstawiłem go zamiast standardowego 72Ah. Moje pytanie UWAGA tylko do osób które też wykonały taki zabieg. Czy sprawdziło sie teoria o niedoładowaniu?? Czy mieliście jakieś problemy przez za duzy akumulator?? Ile potrzymał?? Z góry dzięki nie interesują mnie odpowiedzi typu na pewno będzie niedoładowany, prosze o wypowiadanie sie tych co wiedzą tylko z autopsji:)
kolego jak masz alternator 120Ah to powinno być wszstko ok z aku 92Ah.

ale pamiętaj że pojemność aku nie do końca świadczy o np rozruchu, jeśli chodzi o rozruch ro ważny jest jego prąd rozruchowy a nie pojemność.
pojemność to jest to np 72Ah - przez 72 godziny jest zdolny zapewnić odbiornikowi prąd 1 amper, bez dodatkowego źródła doładowania.
pozdro.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr sie 26, 2009 20:53

piter_s pisze:czyli twierdzisz że alternator o prądzie ładowania 70Ah poradzi sobie z baterią 180Ah???,
70Ah to nie jest prąd ładowania. Każdy altek ładuje prądem z przedziału 2-7 A w zależności od obrotów. Różnica polega na tym że takiemu alternatorowi zajmie więcej czasu naładowanie aku 180Ah niż 70Ah w przypadku gdy oba będą "puste"/rozładowane - wynika to z pojemości. Natomiast gdy oba będą pełne to każdy pobór będzie tak samo szybko uzupełniany. Najlepszy przykład był na początku z wiadrami wody.
piter_s pisze:a już nie wspomnę o krótkich przejazdach
no właśnie te 180Ah to magazyn, z któego na krótkich przejazdach będziesz mógł odpalić szczęśliwie. Szybciej wyczerpiesz mniejszy magazyn na krótkich przejazdach i co wtedy?
piter_s pisze:pojemność to jest to np 72Ah - przez 72 godziny jest zdolny zapewnić odbiornikowi prąd 1 amper
albo 72 ampery w godzine :)


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sie 26, 2009 21:31

sHpAaKu pisze:no właśnie te 180Ah to magazyn, z któego na krótkich przejazdach będziesz mógł odpalić szczęśliwie. Szybciej wyczerpiesz mniejszy magazyn na krótkich przejazdach i co wtedy?
to jak ten magazyn uzupełnisz na krótkich przejazdach???.

może i masz rację z tym prądem łądowania, po coś jest regulator.
a co oznacza parametr alternatora 70A ??.



arwam

Post autor: arwam » śr sie 26, 2009 21:51

a co oznacza parametr alternatora 70A ??.
że to jest maksymalne natężenie prądu jakie może oddawać alternator.


to jak ten magazyn uzupełnisz na krótkich przejazdach???.
Jakoś ja w MK2 z alternatorem 70A w 1.6TD i akumulatorem 100Ah i 1000A prądy rozruchowego przez 6lat nie miałem problemu żadnego więc nie wiem jaki Ty masz z tym problem jeśli altek masz dobry.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » śr sie 26, 2009 21:58

nie ja nie mam problemu, tylko nie polecam komuś aku 100Ah jak powinien być 72Ah i to w zależności od altka.



arwam

Post autor: arwam » śr sie 26, 2009 21:58

piter_s pisze:mogę ci zakupić nowy aku 180Ah i założymy go w dieslu przy altku 70Ah i daję głowę że przeżyje jeden sezon.
ja akurat się cieszę bo mam altek 120Ah.
no to zakup i zobaczymy czy tylko sezon dla niego jest przeznaczony

Jak byś uruchamiając wyczerpywał całkowicie aku to wtedy by było jak mówisz ale jak silnik pali Ci na dotyk to tyle samo mniej więcej zabierzesz małemu aku co dużemu, i uzupełnienie takiego ubytku prądu trwa w przybliżeniu tyle samo



ranczer56
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 03, 2008 22:32
Lokalizacja: Zach.Pomorskie Ch-no
Kontakt:

Post autor: ranczer56 » śr sie 26, 2009 22:04

Stan ładowania akumulatora nia zależ od jego pojemności tylko na ile został rozładowany.Może mieć nawet 120 Ah przy zapotrzebowaniu 70 Ah.Przecież nowoczesne silniki nie rozładują dobrego akumulatora przy 1 rozruchu.Dopiero jak akumulator zostanie rozładoany w znacznym procencie no powiedzmy 60-70% ma znaczenie wielkość alternatora.Akumulator w fazie1 jest ładowany prądem pod napięciem 15.6 V po ładowniu iosiągnięci przez akumulator napięcia 14.4 regulator przestawia wzbudzenie alternatora i ładuje napięciem roboczym,ale prąd ładowania czyli ilość amper jest ściśle uzależnione od stanu akumulatora.Regolator nie reguluje ilości Amper tylko wysokość napięci wytworzonego przez Prądnię.Wielkości prądowe <ilość amper> jest uzależnina od podłączonych odbiorników i tu są granice ale to już inny temat.Ciekawych zapraszam do dyskusji.pozdrawiam czytających.



arwam

Post autor: arwam » śr sie 26, 2009 22:06

piter_s pisze:nie ja nie mam problemu, tylko nie polecam komuś aku 100Ah jak powinien być 72Ah i to w zależności od altka.
jak ma sprawny altek to można śmiało zakładać większy alternator.
chyba przy każdo-razowym rozruchu nie wyczerpujesz akumulatora do dna?
jak zabierasz powiedzmy prąd około 350A przez 2s to chyba logiczne jest że tyle samo pobierzesz z małego co z dużego.
Większy nie będzie tak wysilony jak mały więc będzie trwalszy pod warunkiem że alternator jest w stanie utrzymać napięcie w zakresie 14-14,5V.

Więc uzupełnienie takiego samego ubytku w małym i dużym aku zabierze mniej więcej tyle samo czasu.


jak bierzesz z cysterny o pojemności 1000l powiedzmy 50l i bierzesz z beczki 200l również 50l to w którym zbiorniku uzupełnisz szybciej ubytek żródłem o tej samej wydajności?

[ Dodano: 26 Sie 2009 22:09 ]
ranczer56, piter_s,


rozróżniacie pojęcia Ah (ampero-godzina) i A ( amper) ??
pierwsze oznacza pojemność a drugie natężenie.
To dwie całkowicie odrębne i różne sprawy choć ze sobą powiązane



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości