powiedzcie mi dlaczego to jest takim czyms pokryte
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
powiedzcie mi dlaczego to jest takim czyms pokryte
witam zalanczam zdjecia i tam na tej czerwonej strzelce co ja widac na zdjeciu z tej wtyczki saczy sie olej nie wiem dlaczego i dlaczego to jest takie brudne i tym czyms pokryte i czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna i z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi i trudno mi jest go odpalic rano musze krecic dlugo prosze o pomoc
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
mazio_leczna pisze:z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi
Z oleju dym nie jest czarny, a siwo-niebieski. Czarny to niespalone paliwo czyli się zalewa.
Jak wyżej za dużo paliwa, lub nieszczelność w ukł. paliwowym.mazio_leczna pisze:czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna
Ten syf na fotkach to olej. Nie pamiętam jak w RP rozwiązana jest sprawa odmy separatora oleju. Może ten olej to sprawka nieprawidłowo działającego separatora. Niestety taki stan rzeczy może być także powodem przedmuchów do skrzyni korbowej silnika czyli zużyte pierścienie itd.
JaroW
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
Chciałem zacząć od tego oleju na zespole wtryskowym,ale nie mogę znaleźć rysunku RP, który by pokazywał odpowietrzenie tego silnika, a po prostu nie pamiętam i stąd pytanie. Czy w pokrywie zaworów jest coś jeszcze poza korkiem wlewu. Jeżeli tak to czy z tego czegoś co nazywają zaworem regulacji ciśnienia idzie przewód gumowy do układu dolotowego.
Czy masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach? Często taki pomiar w przypadkach do twojego pomaga w znalezieniu problemu, ale równie często gó..o pomoże. Tak czy inaczej nie zaszkodzi zmierzyć.
[ Dodano: 12 Lut 2009 14:47 ]
mazio_leczna, widzę że tu nie zaglądałeś jeszcze a znalazłem chwilkę aby napisać coś o tym
Jak śmierdzi paliwo to trzeba by sprawdzić przewody, filtr, pompę (pompy) i itd. czy nie ma nieszczelności.
Co do trudności w odpalaniu to może to być powodem niewłaściwych dawek paliwa przy rozruchu np. przez uszkodzone czujniki temp cieczy chłodzącej, temp zasysanego powietrza, złego ciśnienia paliwa, stanu układu zapłonowego i jego ustawień. Wspomniane wcześniej ciśnienie w cylindrach (zbyt niskie) także może mieć swój udział.
Dymienie na czarno wg mnie zbyt bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do zassanej ilości powietrza, lub nieprawidłowo ustawiony zapłon. Generalnie przyczyny jak wyżej.
Sprawdzenie zapłonu, stanu układu zapłonowego, czujników na silniku i instalacji elektrycznej dochodzącej do sterownika, błędów w sterowniku z pomocą diody (bo to RP), ciśnienia paliwa za pomocą manometru a nie palcem, było by wskazane aby ruszyć z miejsca. Nie wiem czy ktoś tak on-line jest w stanie konkretnie wskazać co jest uszkodzone, a ty tylko wymienisz i będzie OK.
I jeszcze jedno. Możesz iść na całość i odłączyć aku. Zostaną skasowane błędy i niektóre nastawy w sterowniku (się odtworzą później). Zanim to jednak zrobisz było by wskazane odczytać błędy ze sterownika, ale jak nie to też jakoś będzie.
Czy masz możliwość sprawdzenia ciśnienia w cylindrach? Często taki pomiar w przypadkach do twojego pomaga w znalezieniu problemu, ale równie często gó..o pomoże. Tak czy inaczej nie zaszkodzi zmierzyć.
[ Dodano: 12 Lut 2009 14:47 ]
mazio_leczna, widzę że tu nie zaglądałeś jeszcze a znalazłem chwilkę aby napisać coś o tym
Niestety opisane niesprawności mogą mieć 1, 2 przyczyny wspólne lub jest ich więcej a wszystko składa się że jest jak jest.mazio_leczna pisze:czy to jest wina tego ze smierdzi w kabinie benzyna i z wydechu taki czarny dym jak by tylko na oleju chodzi i trudno mi jest go odpalic rano musze krecic dlugo
Jak śmierdzi paliwo to trzeba by sprawdzić przewody, filtr, pompę (pompy) i itd. czy nie ma nieszczelności.
Co do trudności w odpalaniu to może to być powodem niewłaściwych dawek paliwa przy rozruchu np. przez uszkodzone czujniki temp cieczy chłodzącej, temp zasysanego powietrza, złego ciśnienia paliwa, stanu układu zapłonowego i jego ustawień. Wspomniane wcześniej ciśnienie w cylindrach (zbyt niskie) także może mieć swój udział.
Dymienie na czarno wg mnie zbyt bogata mieszanka, czyli za dużo paliwa w stosunku do zassanej ilości powietrza, lub nieprawidłowo ustawiony zapłon. Generalnie przyczyny jak wyżej.
Sprawdzenie zapłonu, stanu układu zapłonowego, czujników na silniku i instalacji elektrycznej dochodzącej do sterownika, błędów w sterowniku z pomocą diody (bo to RP), ciśnienia paliwa za pomocą manometru a nie palcem, było by wskazane aby ruszyć z miejsca. Nie wiem czy ktoś tak on-line jest w stanie konkretnie wskazać co jest uszkodzone, a ty tylko wymienisz i będzie OK.
I jeszcze jedno. Możesz iść na całość i odłączyć aku. Zostaną skasowane błędy i niektóre nastawy w sterowniku (się odtworzą później). Zanim to jednak zrobisz było by wskazane odczytać błędy ze sterownika, ale jak nie to też jakoś będzie.
JaroW
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
Najpierw rysunki gdzie złącze
potem schemacik
to przykład kodu migowego
teraz opis jak to ugryźć znaczy zrobić i myślę że powinieneś wybrać drugi sposób ponieważ ja osobiście nie spotkałem mk2 z lampką MIL choć może akurat ty ją masz na desce, może być w tym języku
i na koniec opis znaczenia kodów, także po angielsku
potem schemacik
to przykład kodu migowego
teraz opis jak to ugryźć znaczy zrobić i myślę że powinieneś wybrać drugi sposób ponieważ ja osobiście nie spotkałem mk2 z lampką MIL choć może akurat ty ją masz na desce, może być w tym języku
i na koniec opis znaczenia kodów, także po angielsku
JaroW
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
czyli z jaka dioda? bo nie rozumiem chyba czaje gdzie ta kostak jest juz ona jest taka zolta? poczekaj a jak je odczytac mam go podlaczyc do kompa czy co? chodzi o diode w liczniku taka pomaranczowa?
[ Dodano: 13 Lut 2009 16:11 ]
wytlumacz mi jak mam zrobic znaczy odczytac te kody bo wiem ktora juz to jest wtyczka tylko jak to podlaczyc i sprawdzic jak co i gdzie najlepiej wytlumacz
[ Dodano: 13 Lut 2009 16:11 ]
wytlumacz mi jak mam zrobic znaczy odczytac te kody bo wiem ktora juz to jest wtyczka tylko jak to podlaczyc i sprawdzic jak co i gdzie najlepiej wytlumacz
elementy przydatne do całej procedury to:mazio_leczna pisze:czyli z jaka dioda?
-dioda świecąca LED z włączonym (dolutowanym) w szereg rezystorem ok.1,2k ohm (aby robiła na 12V), można także kupić w sklepie z częściami RTV diodę LED z wbudowanym wewnątrz rezystorem przystosowaną do zasilania 12V
-jakiś włącznik, choć można po prostu zwierać przewody
-kawałek przewodu, ew. konektorki, itp.
żółta kostka jak na fotce, lub rysunku to złącze diagnostycznemazio_leczna pisze:bo nie rozumiem chyba czaje gdzie ta kostak jest juz ona jest taka zolta
niestety do tego sterownika silnika to kompa nie podłączysz. Tam możesz podłączyć tylko przewód z włącznikiem połączony z masą, lub sam (zwierany na krótko z masą) wg schematu aby wywołać procedurę odczytu błędów. Kody oznaczające błędy zostaną wymigane przez diodę lub MIL, cała trudność w liczeniu błysków i ich zapisiemazio_leczna pisze:poczekaj a jak je odczytac mam go podlaczyc do kompa czy co
A masz taką? Jak pisałem ja nie spotkałem w mk2 lampki MIL, choć w tym co podrzuciłem pisze, że może występować. Jedyne żółte diody w mk2 jakie widziałem to od świec żarowych i od świateł drogowych (jak mk2 było na topie to nie było niebieskich diod)mazio_leczna pisze:chodzi o diode w liczniku taka pomaranczowa?
Całą procedurę masz opisaną po angielsku (poszedłem na skróty z rysunkiem) i opis co oznaczają poszczególne błędy. Jak to problem to napiszę po naszemu
Ostatnio zmieniony sob lut 14, 2009 00:28 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.
JaroW
- mazio_leczna
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pt lut 08, 2008 11:49
- Lokalizacja: Dratów Kolonia
- Kontakt:
to napisz po naszemu dobra ja mam taka diode i podlacze to sobie tylko musze miec jeszcze kogos zeby liczyl mrugniecia, i powiedz mi jeszcze jak to podlaczyc bo ta kostka ma chyba dwa piny?pod ktory sie podlaczyc?i jak to robic jak to podlanczac na pare sekund i to liczyc i pozniej znowu czy jakos inaczej wytlumacz lepiej,a co to jest to MIL?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 114 gości