Dziwne stuki przy skręcaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwne stuki przy skręcaniu
Mam niepokojący problem...
5 minut temu wróciłem z trasy i nagle tak znikąd pojawiły się stuki przy ostrzejszym skręcaniu - tzn nie zależnie jak szybko rusze kierownicą, ważne że skręce mocniej np na zakręcie i słychać stuki jakby w prawym kole.... Podejrzewam że to przegub mógł paść no ale tak nagle?
Interesujące jest też to, że gdy jade bardzo powoli - np parking pod marketem - to moge skręcić na full i nic nie słychać.... Stukanie pojawia sie tylko przy predkościach powiedzmy wiekszych niż 20km/h ....
Może być to coś innego niż przegub?? a jeżeli nie, to jak zdiagnozować który padł ?
5 minut temu wróciłem z trasy i nagle tak znikąd pojawiły się stuki przy ostrzejszym skręcaniu - tzn nie zależnie jak szybko rusze kierownicą, ważne że skręce mocniej np na zakręcie i słychać stuki jakby w prawym kole.... Podejrzewam że to przegub mógł paść no ale tak nagle?
Interesujące jest też to, że gdy jade bardzo powoli - np parking pod marketem - to moge skręcić na full i nic nie słychać.... Stukanie pojawia sie tylko przy predkościach powiedzmy wiekszych niż 20km/h ....
Może być to coś innego niż przegub?? a jeżeli nie, to jak zdiagnozować który padł ?
ja stawiam na przegub.Na skreconych kolach jezeli wyrzucisz na luz i toczysz sie powoli to nie bedzie slychac przegubu dopiero bedzie go slychac pod obciazeniem czyli przy dodawaniu gazu.Pytales jak zdiagnozowac,otoz:kierownica skrecona w prawo i stuka to lewy przegub do wymiany,kierownica w lewo to prawy do wymiany Pozdro
faktycznie ! stuka tylko jak dodaje sie gazu na zakrętach, ale.... przed chwilą jeszcze raz byłem sie przejechać i przy skręcaniu w prawo słychać dokładnie jakby to był prawy przegub.... tylko teraz jeszcze dochodzi pytanie czy to ten od strony skrzyni, czy od strony piasty ?? no i jak z wymianą...? da rade domowymi sposobami?
Jak masz troche pojecia i narzedzi to spokojnie sobie poradzisz! Jak nie to zapraszam do siebie, za wymiane przegubu 50 zł. Pomyśl też czy zaraz gumy osłonowej nie wymienić za jednym razem, przy jednej robocie bo z wiekiem pekaja i moze twoja tez juz byc uszkodzona, a guma to koszt w okolicach 15-20 zł
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Witam. Ostatnio pojawił się u mnie podobny problem. Przy skręcaniu w lewo coś stuka przy prawym kole. Problem czasem znika na kilkadziesiąt km i później pojawia się znowu.Orientuje się ktoś może ile jeszcze można jeździć od zdiagnozowania usterki do wykonania naprawy, żeby niczego nie zniszczyć. Muszę zrobić jeszcze kilkaset km zanim będę miał czas na wymianę.
I jeszcze pytanie jak sprawdzić czy to przegub wewnętrzny czy zewnętrzny. Szukałem w innych wątkach i opinie są podzielone. Jeżdże dużo po lesie i śruby od przegubów wewnętrznych wielokrotnie mi się odkręcały. Jakiś czas temu dałem je na jakiś "stop gwint" i póki co trzymają się mocno
I jeszcze pytanie jak sprawdzić czy to przegub wewnętrzny czy zewnętrzny. Szukałem w innych wątkach i opinie są podzielone. Jeżdże dużo po lesie i śruby od przegubów wewnętrznych wielokrotnie mi się odkręcały. Jakiś czas temu dałem je na jakiś "stop gwint" i póki co trzymają się mocno
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 05:27 przez laszlo111, łącznie zmieniany 2 razy.
laszlo111, ja jezdziłem dość długo.. może z 600km zrobiłem z tymi objawami. Ostatnio zaczęło stukać nawet przy hamowaniu silnikiem więc w poniedziałek wymieniłem przegub zewnetrzny... i przy okazji okazało sie że wewnętrzny jest kompletnie suchy !! nasmarowałem go również i teraz żadnego stukania, normalnie LUX
dziwne w sumie że odkrecają Ci sie te śrubki... przeważnie nie da sie ich ruszyć w ogóle a co dopiero odkręcic normalnie..
dziwne w sumie że odkrecają Ci sie te śrubki... przeważnie nie da sie ich ruszyć w ogóle a co dopiero odkręcic normalnie..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 288 gości