[MK2] Instalacja MFA

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw lut 05, 2009 17:58

Baryla pisze:ale czy po podłączeniu licznika i manetek będzie on chodził? Tzn będzie można przełączać funkcje?
tak:)


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » czw lut 05, 2009 18:40

tauka, :prayer:
a może podpowiesz gdzie szukać instalacji od czujnika temp zew i czujnika temp oleju? Możliwe że od temp zew jest wiązka zwinięta z taką wtyczką jak od korka płynu hamulcowego?



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » czw lut 05, 2009 18:56

Baryla pisze:Możliwe że od temp zew jest wiązka zwinięta z taką wtyczką jak od korka płynu hamulcowego?
Dokładnie taka sama wtyczka jest. Powinna być gdzies pod akumulatorem w podłużnicy.

tylko że fabrycznie tych wiązek nie było jak nie miałeś MFA. Trzeba wszystko dokładać.
Baryla pisze:czujnika temp oleju?

W podstawce filtra oleju obok czujnika ciśnienia jest taki mały koreczek na imbus. Jesgo wykrecasz i wkręcasz czujnik temp.


Obrazek

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 11, 2009 12:41

Trzeba nieco odświeżyć temat.
Jeśli mi pomożecie to opiszę jak podłączyć MFA do MKII.
Mam zegar MFA na 2 wtyki i manetkę MFA.
Manetka ma kolory kabli jak w tej poradzie: http://www.vwgolf.pl/?page_id=117
Tylko u mnie kable są w takiej kolejności: 1.biały, 2.czerwony, 3.czarny, , 4.niebieski. Tak ma być???????

Więc tak:
1.gdzie podłączyć wężyk od licznika w silniku RP
2.proszę o fotkę gdzie ma być czujnik temp.oleju i czujnik temp.zewnętrznej.

I rozumiem, że kable mam podłączyć dokładnie jak w tej poradzie co podałem link powyżej?
W poradzie kable są podane w innej kolejności niż u mnie. Na to nie patrzyć i podłączyć tak jak jest napisane?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr lut 11, 2009 17:34

Xabingo pisze:Więc tak:
1.gdzie podłączyć wężyk od licznika w silniku RP
W RP fabrycznie pod zaworek podciśnienia na wężu do serwa (ma dwa wyprowadzenia)
2.proszę o fotkę gdzie ma być czujnik temp.oleju i czujnik temp.zewnętrznej.
było już nie raz w tym wątku gdzie, temperatura zewnętrzna pod spodem podłużnicy, pod akumulatorem, a temperatura oleju w podstawie filtra oleju poz 1:
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 17:34 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 11, 2009 17:57

mate64, już widzę na tym zdjęciu gdzie ma być ten czujnik do MFA :)
Zamiast "4" wkręcamy czujnik, zgadza się?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » czw lut 12, 2009 19:05

kolejne pytania mam :)

Czy wężyk musi być oryginalny? Może być jakiś na metry o w miarę grubej ściance żeby się nie zaciskał?

W którym miejscu podpinamy go przy silniku?
Przy tym zgrubieniu czy na tym króćcu bardziej po lewej?

http://img3.imageshack.us/my.php?image=dscf1054us2.jpg



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw lut 12, 2009 20:21

Baryla pisze:Zamiast "4" wkręcamy czujnik, zgadza się?
tak
Czy wężyk musi być oryginalny? Może być jakiś na metry o w miarę grubej ściance żeby się nie zaciskał?

W którym miejscu podpinamy go przy silniku?
Przy tym zgrubieniu czy na tym króćcu bardziej po lewej?
Moze świetnie nadają się zbrojone wężyki ciśnienia z castoramy.

a który króciec to nie ma znaczenia.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » sob lut 14, 2009 08:33

mam nadzieje że już ostatnie pytanie bo dziś biorę się za montaż. W pinout zegaró na 1 wtyk wyczytałem takie coś:
ygd pisze:1. Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod masowy (jesli auto jest w niego wyposazone)
ygd pisze:17.Czujnik temperatury oleju (jesli auto jest w niego wyposazone)
ygd pisze:19.Czujnik temperatury zewnetrznej - przewod sygnalowy (jesli auto jest w niego wyposazone)

To oznacza że jeżeli oryginalnie nie miałem mfa to w wtyczce będą wolne miejsca? Trzeba będzie załatwić drugą wtyczkę i przekładać piny z niej? Jeżeli tak to czy pasuje ta starego typu?



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » wt mar 17, 2009 22:50

czy podłączając zegary mfa nie chcąc używać mfa potrzebna jest nowa wiązka do zegarów żeby dobrze działały
tzn mam teraz zegary na 1 wtyk bez mfa i zakładam zegary mfa i nie działają mi poprawnie. czy to przyczyna wiązki?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt mar 17, 2009 23:10

nie ma znaczenia czy mfa czy bez mfa powinny działac normalnie. Musisz coś mieć z zegarami


Obrazek

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » śr mar 18, 2009 17:22

tauka, a sprawdziłeś to? Bo ja musiałem zmienić wiązkę, był całkowicie inny pin out. Na starej robiła się choinka, obrotek raz działał raz nie. Po wymianie wszystko chodzi jak należy.



Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » śr mar 18, 2009 18:02

to w końcu jak jest z tymi licznikami. bo w tamtym golfi jak zmieniałam zwykły licznik na taki z obrokiem i mfa nie podłączając mfa działał poprawnie, ale tamten był na 2 wtyki czy przy 1 wtyczce może być inaczej?


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Baryla » śr mar 18, 2009 18:40

dm414, ja ze swoim walczyłem ponad tydzień. W końcu wymiękłem, znajomy mi poradził faceta który lubi grzebać przy starszych vw. Pojechałem do niego, podłączył licznik, zrobiła się choinka i mówi od razu zła wiązka. Ja się pytam jak, wytłumaczył mi że są wiązki od licznika z komputerem i bez. Po wymianie wiązki wszystko ok jest :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości