KOŁA ZĘBATE ROZRZĄDU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob cze 04, 2005 20:59
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

KOŁA ZĘBATE ROZRZĄDU

Post autor: lukaszmik » wt gru 13, 2005 22:11

Jak często, to znaczy co jaki przebieg trzeba i czy wogóle trzeba wymieniać koła zębate rozrządu? Szukałem na forum i jest wszystko opisane, ale o paskach, napinaczach itp. Chodzi o Golfa III, 10.94, AEA, 1.6



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 13, 2005 22:20

Koła rozrządu zmienia się dopiero jak zaczną się wycięcia robić okrągłe. Znaczy może to nie nastąpić w całym życiu silnika. Przy wymianie paska rozrządu oglądas się w jakim stanie są koła.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » wt gru 13, 2005 23:12

powinnes mieć koła ok. to nie taki stary samochód...



lukaszmik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob cze 04, 2005 20:59
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Post autor: lukaszmik » czw gru 15, 2005 16:25

chodzi mi o to, czy gdzieś w papierach jest to podane ?


GOLF IV [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/279073.html][img]http://images.spritmonitor.de/279073_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw gru 15, 2005 17:23

W papierach nie ma takich danych. Koła wymienia się dopiero jak się zużyją. A sprawdza się je co wymianę rozrządu.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw gru 15, 2005 19:09

Koła przy regularnie wyminianym, właściwie napiętym pasku wytrzymają spokojnie i 300 tysiączków.
Ale jeżeli pasek był np. zbyt luźny, zużyty - to i po 200 tysia koła mogą się zeszmelcować. Np. teraz (292 tkm na zegarze) musiałem wymienić oba, bo niestety poprzedni właściciel nie zwracał uwagi na pasek (ba, kiedyś nawet mu się zerwał, tłoki walnęły po zaworach, są ślady). Zęby koła wału korbowego były węższe i niższe po ok. 0,5 mm, wyoblone. Pasek musiał być niedawno zmieniany, a i tak ząbki na pasku były węższe o ok. 0,5 mm/szt. Plus częściowo ścięty klin na kole wałka rozrządu.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 78 gości