KOŁA ZĘBATE ROZRZĄDU
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
KOŁA ZĘBATE ROZRZĄDU
Jak często, to znaczy co jaki przebieg trzeba i czy wogóle trzeba wymieniać koła zębate rozrządu? Szukałem na forum i jest wszystko opisane, ale o paskach, napinaczach itp. Chodzi o Golfa III, 10.94, AEA, 1.6
chodzi mi o to, czy gdzieś w papierach jest to podane ?
GOLF IV [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/279073.html][img]http://images.spritmonitor.de/279073_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]
GOLF III [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/190782.html][img]http://images.spritmonitor.de/190782_5.png[/img][/url]
Koła przy regularnie wyminianym, właściwie napiętym pasku wytrzymają spokojnie i 300 tysiączków.
Ale jeżeli pasek był np. zbyt luźny, zużyty - to i po 200 tysia koła mogą się zeszmelcować. Np. teraz (292 tkm na zegarze) musiałem wymienić oba, bo niestety poprzedni właściciel nie zwracał uwagi na pasek (ba, kiedyś nawet mu się zerwał, tłoki walnęły po zaworach, są ślady). Zęby koła wału korbowego były węższe i niższe po ok. 0,5 mm, wyoblone. Pasek musiał być niedawno zmieniany, a i tak ząbki na pasku były węższe o ok. 0,5 mm/szt. Plus częściowo ścięty klin na kole wałka rozrządu.
Ale jeżeli pasek był np. zbyt luźny, zużyty - to i po 200 tysia koła mogą się zeszmelcować. Np. teraz (292 tkm na zegarze) musiałem wymienić oba, bo niestety poprzedni właściciel nie zwracał uwagi na pasek (ba, kiedyś nawet mu się zerwał, tłoki walnęły po zaworach, są ślady). Zęby koła wału korbowego były węższe i niższe po ok. 0,5 mm, wyoblone. Pasek musiał być niedawno zmieniany, a i tak ząbki na pasku były węższe o ok. 0,5 mm/szt. Plus częściowo ścięty klin na kole wałka rozrządu.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 78 gości