Problem z Przegrzewaniem sie silnika,płyn chłodzacy sie gotu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z Przegrzewaniem sie silnika,płyn chłodzacy sie gotu
Witam wszystkich, mam od jakiegoś czsu problem z przegrzewającym sie silnikiem, płyn w układzie chłodzenia się gotuje, gdy silnik złapie około 75 stopni zaczyna mi migać kontrolka oleju i trombi jakiś alarm. Niedawno wymieniłem termostat, napinacz paska rozrządu oraz pasek rozrządu, w dniu wczorajszym została założona głowica po planowaniu.. wyjechałem z warsztatu zrobiłem nim jakieś 40 km po warszawie. w pewnym momecie co chwila mi gasł aż wkońcu zauważyłem bardzo duży spadek mocy( zamiast przyspieszac po prostu zaczynał chamowac). Mam Golfa z 92 r. 1,8 (75KM) w gazie....
Post jest dosc dlugi ale chcialem wyczerpujaco przedstawic sytuacje. bede wdzieczny za wasze wypowiedzi. mam dosc i do tego nie wiem co mu jest i od czego zaczac..
Post jest dosc dlugi ale chcialem wyczerpujaco przedstawic sytuacje. bede wdzieczny za wasze wypowiedzi. mam dosc i do tego nie wiem co mu jest i od czego zaczac..
Looser, a co na to twój mechanik bo piszesz że wyjechałeś z warsztatu?
Czy przewody gumowe w układzie twardnieją na kamień? Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie wzrasta i przewody poza tym że są gorące robią się twardsze ale nie prawie na kamień.
Czy prawidłowo działa przelew do zbiornika wyrównawczego? Jak się układ nie odpowietrzy przelewem to w głowicy zostanie poduszka powietrzna i będą problemy.
Czy wpadł ktoś na pomysł aby sprawdzić szczelność głowicy na wypadek ewentualnych pęknięć pomiędzy komorami spalania a płaszczem wodnym?Looser pisze:tak przed planowaniem glowicy mialem problem z ukladem chlodzenia
Czy przewody gumowe w układzie twardnieją na kamień? Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie wzrasta i przewody poza tym że są gorące robią się twardsze ale nie prawie na kamień.
Czy prawidłowo działa przelew do zbiornika wyrównawczego? Jak się układ nie odpowietrzy przelewem to w głowicy zostanie poduszka powietrzna i będą problemy.
JaroW
A wiesz jak? Dane kontrolne w publikacjach typu AUTO-Data definiują parametry czujnika, która daje sygnał dla sterownika silnika. Jak pamiętam na forum jeden z kolegów podał parametry czujnika dla zegarów (zdaje się spisał je z natury). Jak będziesz grzebał w aucie sprawdź także twardość węzy i czy z przewodu przelewowego w zbiorniku coś się leje.Looser pisze:wieczorem sprawdzimy czujnik
JaroW
Więc może właśnie poduszka powietrzna w głowicy z powodu zatkanego odpowietrzenia lub niestety pęknięcia głowicy. Ew. wywal całkowicie termostat.
[ Dodano: 11 Lut 2009 16:18 ]
Jak masz możliwość podłączenia lapka + VAG to możesz odczytywać temp. cieczy chłodzącej ze sterownika silnika i porównać ze wskazaniami zegara
[ Dodano: 11 Lut 2009 16:18 ]
Jak masz możliwość podłączenia lapka + VAG to możesz odczytywać temp. cieczy chłodzącej ze sterownika silnika i porównać ze wskazaniami zegara
JaroW
czujnik masz w króćcu przy głowicy , jest to czujnik czteroprzewodowy , czyli dwa w jednym , jedna sekcja daje impulsy do sterownika druga do wskaźnika , obie sekcje mają identyczne parametry temperaturowe , zdejmij obydwa węże z chłodnicy , podłącz do jednego węża z wodą i przepuść , zobaczysz czy woda przepływa swobodnie , będziesz pewny co do chłodnicy , jak chcesz sprawdzić czy cały obieg jest ok to najpierw wyjmij termostat , z chłodnicy zdejmij jeden wąż a drugi zdejmij ze zbiorniczka wyrównawczego ( ten grubszy )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości