Skrzynia biegów i 2 bieg
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A ile oleju wchodzi do skrzyni 6-biegowej???
[ Dodano: 08 Gru 2007 12:34 ]
Witam!!
Więc tak. Przedwczoraj wlałem 2 literki fullsyntetyka 75w/90. Mój problem polegał na tym , że biegi ciężko wchodziły na zimnym silniku. Podsumowując dokonaną oprację mogę powiedzieć że cudów nie ma ale jest troszkę lepiej. Już po przejechaniu około kilometra biegi wchodzą lżej , mimo iż czuć jeszcze opór. Hm, trzeba będzie się po prostu przyzwyczaić.
[ Dodano: 08 Gru 2007 12:34 ]
Witam!!
Więc tak. Przedwczoraj wlałem 2 literki fullsyntetyka 75w/90. Mój problem polegał na tym , że biegi ciężko wchodziły na zimnym silniku. Podsumowując dokonaną oprację mogę powiedzieć że cudów nie ma ale jest troszkę lepiej. Już po przejechaniu około kilometra biegi wchodzą lżej , mimo iż czuć jeszcze opór. Hm, trzeba będzie się po prostu przyzwyczaić.
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Mam ten sam problem.
Kilka miesięcy temu wymieniane miałem sprzęgło i przy okazji poprosiłem o wymianę oleju w skrzyni licząc, że dwójka będzie lepiej wskakiwać.
Gadałem z mechanikiem i miał zalać syntetyk.
Efekt jest taki, że dwójka wskakuje 5 razy gorzej! Już wyrobiłem sobie odruch omijania dwójki przez pierwsze 5 minut jazdy w trosce o swój nadgarstek.
Przypomniało mi się, że mechanik oddał mi jedną butelkę tego oleju... sprawdziłem i jest to Kager Mineral 80W90 Gear Oil. Nie znam się, ale to chyba z syntetykiem nie ma nic wspólnego?! Tym bardziej, ze kosztował chyba parenaście złotych za litr. Jak bardzo zły jest ten olej?
Czy wymiana oleju w skrzyni jest bardziej skomplikowana niż oleju silnikowego? Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni? Pytam bo niedługo będę wymieniał silnikowy więc czy można wymienić ten w skrzyni bez rozbiórki połowy auta?
Kilka miesięcy temu wymieniane miałem sprzęgło i przy okazji poprosiłem o wymianę oleju w skrzyni licząc, że dwójka będzie lepiej wskakiwać.
Gadałem z mechanikiem i miał zalać syntetyk.
Efekt jest taki, że dwójka wskakuje 5 razy gorzej! Już wyrobiłem sobie odruch omijania dwójki przez pierwsze 5 minut jazdy w trosce o swój nadgarstek.
Przypomniało mi się, że mechanik oddał mi jedną butelkę tego oleju... sprawdziłem i jest to Kager Mineral 80W90 Gear Oil. Nie znam się, ale to chyba z syntetykiem nie ma nic wspólnego?! Tym bardziej, ze kosztował chyba parenaście złotych za litr. Jak bardzo zły jest ten olej?
Czy wymiana oleju w skrzyni jest bardziej skomplikowana niż oleju silnikowego? Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni? Pytam bo niedługo będę wymieniał silnikowy więc czy można wymienić ten w skrzyni bez rozbiórki połowy auta?
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
- Lokalizacja: Skierniewice
Co do ciężkiego wchodzenia tej dwójki to mogą być też cięgna, były już posty na ten temat, trzy elementy do wymiany, które czasami pomagają, jeśli to jest przyczyną.
U mnie był wyciek ze skrzyni i przy uszczelnianiu też wymienili olej, rano też jedynka przez pierwsze 30 sekund cieżko wchodzi później jest OK.
Jak można sobie z tym radzić, włączyć auto, niech sie troche rozgrzeje z 1 minute i później jest już OK, u mnie skutkuje.
Cięgien nie wymieniałem, za to nasmarowałem jest dość obficie.
Olej do skrzyni wlałem Mobil'a SAE 75W-90 syntetyk, taki mi polecili w ASO,
w książce też mam coś na ten temat
U mnie był wyciek ze skrzyni i przy uszczelnianiu też wymienili olej, rano też jedynka przez pierwsze 30 sekund cieżko wchodzi później jest OK.
Jak można sobie z tym radzić, włączyć auto, niech sie troche rozgrzeje z 1 minute i później jest już OK, u mnie skutkuje.
Cięgien nie wymieniałem, za to nasmarowałem jest dość obficie.
Olej do skrzyni wlałem Mobil'a SAE 75W-90 syntetyk, taki mi polecili w ASO,
w książce też mam coś na ten temat
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
A co proponujecie w sytuacji gdy biego wchodza lekko jak jest zimny? Jak sie mocno nagrzeje to pojawia się problem z wrzuceniem jedynki. Czasami przy wrzuceniu jedynki drażek jakby się blokował i nie chciał wejść. Jednak jak już wejdzie to na szczęście obywa się bez zadnego zgrzytu skrzyni. Dwójkach haczy standardowo jak w większości benzynowych golfów, chociaż haczenie maleje wraz z rozgrzaniem auta.
Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i mechanizm wybieraka biegów (według etki nazywało się to konsola) wraz z tymi dwoma krótkimi cięgnami i poprawa jest kolosalna. Ale to haczenie jedynki czasami jeszcze sie zdarza chociaż duzo rzadziej niż przed tymi naprawami. Mimo tego chciałbym je wyeliminować tylko brak mi już pomysłów.
Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i mechanizm wybieraka biegów (według etki nazywało się to konsola) wraz z tymi dwoma krótkimi cięgnami i poprawa jest kolosalna. Ale to haczenie jedynki czasami jeszcze sie zdarza chociaż duzo rzadziej niż przed tymi naprawami. Mimo tego chciałbym je wyeliminować tylko brak mi już pomysłów.
Podobny wątek i jak zwykle brak konkretnego rozwiązania problemufeniks79 pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218539
podobny wątek
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Panowie poszukajcie na forum postów dotyczących problemów z wbijaniem 2.
Układ cięgnowy - wymiana łaczników, układ linkowy - regulacja. Oczywiście warto sprawdzić stan poduszek silnika i łapy pod skrzynią.
Układ cięgnowy - wymiana łaczników, układ linkowy - regulacja. Oczywiście warto sprawdzić stan poduszek silnika i łapy pod skrzynią.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 203 gości