wymiana termostatu w mk 3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

wymiana termostatu w mk 3

Post autor: MarcinM » czw gru 15, 2005 10:34

Ma ktos moze jakies wskazowki zanim sie zabiore za wymiane termostatu w golfie III?
Da sie to zrobic nie wywalajac calego plynu chlodniczego na ziemie? Kiedys w Felicji sprawdzil mi sie patent z odkreceniem zbiorniczka wyrownawczego i przeniesieniem go maksymalnie nisko. Wtedy plyn prawie wcale nie wyciekal. Czy taki numer przejdzie w golfie?
Na jaki wyciek mam sie przygotowac? :) Potrzebuje jakiejs michy?:)

No i generalnie jesli ktos ma jakies obserwacje i wskazowki to chetnie sie dowiem.
Pozdrawiam.



Tolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt kwie 12, 2005 10:04
Lokalizacja: Zagłebie
Kontakt:

Post autor: Tolek » czw gru 15, 2005 10:36

i ja sie dołacze do pytania bo nie mam czasu i gdzie wymienic , wiec chcialem zapytać ile taka zabawa bedzie kosztowała na warsztacie ? orientuje sie ktoś ?



wara99

Post autor: wara99 » czw gru 15, 2005 11:21

nie da sie wymienic bez spuszczenia plynu . nie wiem jak u ciebie ale u mnie jest termostat schowany za pompa wspomagania wiec zaplacilem za wymiane 55zl , jak masz na wiezku to powinienes zplacic ok 30 zl za wymiane . Przy kupnie termostatu patrzcie czy jest uszczelka w zestawie a jak nie ma to nie kupujcie bo koniecznie trzeba z termostatem wymienic uszczelke.
u mnie zostalo ok 2l w obiegu.



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » czw gru 15, 2005 11:49

W moim autku termostat jest pod aparatem zapłonowym w obudowie z czarnego tworzywa sztucznego. Płyn należy wypuścić. Nie ma rady :(

Ale mnie to robił znajomy mechanik.
Wziął ~25zł - może mniej (trudno mi określić, ponieważ zmienił jeszcze termostat(kupił), płyn hamulcowy i chłodniczy) i zapłaciłem 100zł.

Ale to dobra okazja do wymiany płynu.



Barnej20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:33
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: Barnej20 » czw gru 15, 2005 13:08

umnie jest pod wspomaganiem najlepiej to robić w dwie osoby jedna trzyma wiaderko a druga odkręca wtedy tylko jest potrzebny rewleks osoby z wiaderkiem i nie wyleję się durzo płynu



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » czw gru 15, 2005 19:30

Ja rozumiem, ze calkiem na sucho sie tego nie da zrobic ale chcialbym sie dowiedziec ile tego plynu mi wyleci. Przeciez chyba nie zejdzie caly. Jak obnize pojemnik wyrownawczy to z niego mi nie powinno nic wylecieć.
Ale dajcie jeszcze znać co sądzicie.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » czw gru 15, 2005 19:35

MarcinM pisze:Ja rozumiem, ze calkiem na sucho sie tego nie da zrobic ale chcialbym sie dowiedziec ile tego plynu mi wyleci. Przeciez chyba nie zejdzie caly. Jak obnize pojemnik wyrownawczy to z niego mi nie powinno nic wylecieć.
Ale dajcie jeszcze znać co sądzicie.
ale z tym poj. wyrównawczym nie ma sensu... płyn i tak wyleciali, nie caly ale zawsze.

ja za wymaine płaciłem 15 zł, więc nie opłacało mi się nawet brac za to samemu :bigok:



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » czw gru 15, 2005 19:50

A skąd ten brak zapału? :) Wiadomo, ze wyleci ale w zbiorniku jest sporo plynu, ktory caly pewnie wycali a zostanie tylkop to ponizej termostatu. Jak zbiornik bedzie ponizej termostatu to nic z niego nie wyleci i w efekcie wycieknie tylko troche plynu z przewodow gumowych przy termostacie ( a glownie z jednego, tego powyzej.

To sie sprawdzilo w Felicji (patent czeskich mechanikow). Myslalem, ze to powszechna sztuczka a tu sie wszyscy dziwia.

A w ogole moze ktos odpowie ile tego plynu wyleci (nawet bez ruszania zbiornika wyrownawczego) Jedna micha wystarczy???:)



Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » czw gru 15, 2005 20:08

Jutro wymieniam termostat nieorginalny wymieniony tydz temu(który jest do dupy 40-50oC dziala kur.w.a) na orginalny termostat VW , za to nie oszczędzxałem na płynie kupiłem najdrioższy G12 , jutro prowadze do mechanika , mysle że dużo płynu nie ujdzie , też jestem ciekawy ile muże ubyć mam Vw 3 AEE 1,6 termostat jest nad chłodnicą

Ile może płynku uciec ?


http://pub.sinuspl.net/plaza/

MISIEK_MT
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt cze 14, 2005 09:51
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: MISIEK_MT » pt gru 16, 2005 15:13

Wymieniałem niedawno i u mnie z 1.8 uleciało deczko ponad 5 literków. Myślałem że za jednym zamachem wymienię termostat, ale się przeliczyłem. Dzisiaj odbieram od mechanika bo miałem cienko z temperaturką.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt gru 16, 2005 15:27

MarcinM pisze:A skąd ten brak zapału?
kosztowało mnie to 15 zł więc niewarto jak są takie małe pieniadze jezdzic i szukać kanału by samemu zmienić

[ Dodano: 16-12-05, 14:28 ]
A w ogole moze ktos odpowie ile tego plynu wyleci (nawet bez ruszania zbiornika wyrownawczego) Jedna micha wystarczy???
u mnie wyleciało prawie wszystko ponad 5 l



Dawka11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 23, 2005 08:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Dawka11 » pt gru 16, 2005 20:32

ja wymieniałem niedawno nawet dwukrotnie. silnik 1.6 termostat pod zapłonem. Miska pod samochód i wyleciało wszystko ze zbiorniczka wyrównawczego i z węży - reszta została. Myślę że było tego ok. 2L



vaclavo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
Kontakt:

Post autor: vaclavo » pt gru 16, 2005 20:47

ku_bi pisze:kosztowało mnie to 15 zł więc niewarto jak są takie małe pieniadze jezdzic i szukać kanału by samemu zmienić
Po co komu kanał :D - miska pod auto odkręcasz 2 śrubki, wymieniasz wkład zakręcasz wlewasz odpowietrzasz i gid - jakieś 10min roboty :D
A za 15zł możesz sobie piwko kupić :D
POZDRO


Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)

ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt gru 16, 2005 21:25

vaclavo pisze:
ku_bi pisze:kosztowało mnie to 15 zł więc niewarto jak są takie małe pieniadze jezdzic i szukać kanału by samemu zmienić
Po co komu kanał :D - miska pod auto odkręcasz 2 śrubki, wymieniasz wkład zakręcasz wlewasz odpowietrzasz i gid - jakieś 10min roboty :D
A za 15zł możesz sobie piwko kupić :D
POZDRO
jasne..... napewno 10 min bez kanału hehe :panna: :rotfl: aby odkręcić pompę wspomagania bez kanału i dostać się do termostatu nie jest prosto. 15 zł powtarzam nie jest dużo wolę dać taka małą kwotę niż sam na mrozie wymieniać i sie ubabrać.... mechanikowi to zajeło ponad 20 min.....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 132 gości