coś nie tak jak zimny...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marianek59tm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 10, 2008 01:07
Lokalizacja: Borek Wielkopolski

coś nie tak jak zimny...

Post autor: marianek59tm » ndz lut 08, 2009 20:51

Koledzy mam problem.Rano wchodzę do swojego goferka odpalam pali na strzał i daje gazu chce ruszyć a no tak jakby na wszystkie świece nie palił...Kiedy woda się nagrzeje w układzie chłodzenia to znaczy gdy wskazówka od wody jest na końcu luba troszeczkę za tą grubą kreską to problem znika...chodzi elegancko...w czym tkwi problem????



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lut 08, 2009 21:05

odłacz na próbę czujnik temp (niebieski) orzed odpaleniem lub podczas pracy silnika i spróbuj ruszyc



marianek59tm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 10, 2008 01:07
Lokalizacja: Borek Wielkopolski

Post autor: marianek59tm » wt lut 10, 2009 13:29

odłączyłem niebieski czujnik i nic żadnej poprawy...problem znika jak woda ma juz temperature...odpale rano i chodzi elegancko ale dam tylko troche gazu i juz zaczyna przebierac nawet na wolnych obrotach...pomocy bo juz nie mam siły



Lukasz1988
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 24, 2009 17:35
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: Lukasz1988 » wt lut 10, 2009 16:04

a jak zapalasz codzi rowno?idealnie?to sprawdz swiece moze ci je zalewa jaki masz silnik opisz dokladniej to ci pomoge.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » wt lut 10, 2009 18:10

Witam ja mam dalej podobny problem ze jak zimny jak odpale ok ale jak dodam gazu to obroty wariuja opadaja do czasu jak sie nie rozgrzeje na benzynie i na gazie to samo juz wymieniłem nawet czujnik czerwony od podgrzewania jeza ale i tak to samo swice ok kable, kopulka, palec czujnik niebieski tez


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

marianek59tm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 10, 2008 01:07
Lokalizacja: Borek Wielkopolski

Post autor: marianek59tm » wt lut 10, 2009 21:13

Lukasz1988 pisze:a jak zapalasz codzi rowno?idealnie?to sprawdz swiece moze ci je zalewa jaki masz silnik opisz dokladniej to ci pomoge.
no wiec tak gdy samochód stoi przez noc rano wchodze odpalam pali na strzał chce ruszyć daje gazu a on szarpie i chodzi tak jakby na wszystkie swiece nie palil przejadejakies 2km i problem znika...znowu postoi z godzine zapalam i znowu to samo cos jakby na ssaniu tak tylko dziwnie chodził jak sie silnik nagrzeje to problem znika...na bloku silnika pisze 1.8 ale jakie oznaczenie literowe to nie wiem...gdzie tego szukać????
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 21:14 przez marianek59tm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » wt lut 10, 2009 22:02

jeśli masz gaz w aucie to spróbuj odpiąć akumulator na jakiś czas. RP`eki tak mają że im się mapa wtrysku rozjeżdża czy coś w tym stylu. Było z resztą to na forum. Spróbuj a może pomoże. A oznaczenia silnika z numerem seryjnym szukaj z przodu pod trójnikiem wychodzącym z głowicy. Mogą byc zasyfione więc wytrzyj szmatą z jakimś rozpuszczalnikiem.
Ostatnio zmieniony wt lut 10, 2009 22:04 przez Monsteer, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » wt lut 10, 2009 22:28

Monsteer pisze:RP`eki tak mają że im się mapa wtrysku rozjeżdża czy coś w tym stylu. Było z resztą to na forum. Spróbuj a może pomoże.
Rp ma to do siebie,że po odłączeniu aku kasowane są błędy w sterowniku i chyba niektóre nastawy. Piszę chyba ponieważ nie mam w tym kompię przy którym siedzę Auto- Daty lub czegoś innego aby te nastawy potwierdzić. Błędy jak źródła podają idą w kosmos na bank.

[ Dodano: 10 Lut 2009 21:31 ]
Odłączenie klem nie zaszkodzi i nawet doraźnie może pomóć, tylko jak się błędy wykasują to nie będzie wiadomo jakie były


JaroW

arkadis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 19:15
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: arkadis » wt lut 10, 2009 23:12

jak masz gaz to zapewne nie masz przekaźnika który bedzie Ci restartował sterownik przy kazdym wyłączeniu kluczyka bądz jakiegoś symulatora... miałem tak samo u siebie i kolegi:D po założeniu przekaźnika problem znikł:P pisz czy pomogło

[ Dodano: 10 Lut 2009 22:13 ]
po odłaczeniu problem zniknie na chwile... do pierwszego wyłączenia silnika... po ponownym odpaleniu napewno pojawi sie to samo:P a jak go tak muli to w hu... pali

[ Dodano: 10 Lut 2009 22:17 ]
marianek59tm pisze:
Lukasz1988 pisze:.znowu postoi z godzine zapalam i znowu to samo
to napewno jest tan problem:D założenia symulatora czy przekaźnika(w 1generacji) pomoze



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » śr lut 11, 2009 00:36

Nie trzeba co dziennie resetować kompa. Ja miałem założony ten przekaźniczek, w pewnym momencie przekaźnik umarł i spiąłem kabelki na krótko i jeżdżę bez problemu już dość długo. Zacznie się pieprzyć to odepnę klemy albo pomyślę nad jakimś wyłącznikiem w kabinie żeby skasować kompa co np 2000 km. Na razie jest ok :bajer:
Poza tym to po takim resecie są przywracane fabryczne ustawienia które w trakcie jazdy, pod wpływem zmiennych warunków jazdy ulegają korekcji. Dobrze więc po resecie jest zrobić adaptację silnika tzn. odpalić i niech chodzi na wolnych obrotach (na benzynce oczywiście) do chwili pełnego rozgrzania (włączy się wentylator chłodnicy). Ja po takim zabiegu nie mam problemów.

Więcej się dowiecie stąd:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44833
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 00:44 przez Monsteer, łącznie zmieniany 2 razy.



marianek59tm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 10, 2008 01:07
Lokalizacja: Borek Wielkopolski

Post autor: marianek59tm » czw lut 12, 2009 00:25

koledzy zapomniałem o czymś bardzo ważnym jak kupiłem goferka to był silnik 1.6 na gażniku ale niestety złapał na panewkach kupiłem inny silnik facet mówił że to 1.6 bo kolektor ssący przystosowany do zamontowania gażnika...w domu dopiero zauważyłem że na bloku pisze1.8 i mam gażnik założony.LPG nie ma w goferku...jutro odczytam to oznaczenie i napisze może wy coś poradzicie jaki to dokładnie silnik...albo wrzuce fote



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw lut 12, 2009 08:37

Ale czad !!!! To temu silnikowi do RP jak sąd na księżyc. Może lepiej zrób foty całości i samego gaźnika i dodatkowo spróbuj odczytać producenta i symbol gaźnika. Jednocześnie wpisz coś innego w profilu bo wychodzi niezła zmyłka.


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 226 gości