problem ze zbieraniem sie obrotow RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sty 10, 2009 20:48

A po co sobie utrudniać życie? Mój czerwony czujnik rozpadł sie na kawałki, w środku jest czysta mechanika, czyli przełącznik termiczny bimetaliczny, jak jest zimny przewodzi prąd, jak ma bodaj 60 stopni przerywa obwód, ot cała filozofia, rezystancji mierzyć nie ma potrzeby bo nie ma środku termo rezystora.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

muzykant

Post autor: muzykant » sob sty 10, 2009 20:58

I co tutaj ma do czego utrudnianie życia? To, że chcemy się dowiedzieć jak działa to jakiś problem? Ale dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
MISZA-NFT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 27, 2006 14:32
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: MISZA-NFT » sob sty 10, 2009 21:33

Siemka.
Mam podobny problem. Silnik NZ. Gdy silnik jest zimny i pracuje na jałowym biegu to chodzi ładnie równo. Przy dodaniu gazu obroty spadają i się dusi przez chwile ale potem się wkręca w całym zakresie. Gdy silnik się rozgrzeje to problem znika. Wymieniałem świece palec w kopułce, przepływomierz czujnik temperatury i nie pomogło, przewody tez były sprawdzane i są ok.
pozdro


Pewne starochińskie przysłowie mówi
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sty 10, 2009 22:04

muzykant pisze:I co tutaj ma do czego utrudnianie życia? To, że chcemy się dowiedzieć jak działa to jakiś problem? Ale dzięki za odpowiedź.
To że nie ma potrzeby mierzyć oporności bo ten pomiar nie jest potrzebny do sprawdzenia czy ten akurat czujnik jest sprawny. Bo to wogóle nie czujnik tylko termowłącznik. :grin:

Absolutnie nie mam pretensji że pytacie, ale róbcie pomiary odpowiednie do tego co chcecie sprawdzić:

Czujniki mierzące temperaturę, czyli np czujnik czarny lub niebieski są zbudowane na termorezystorach - ich działanie polega na zmianie rezystancji przewodnika pod wpływem zmiany temperatury. Powstałe w ten sposób zmiany rezystancji są mierzone i stanowią miarę temperatury. Dlatego czujnik niebieski sprawdza się omomierzem

Natomiast termoprzełącznik taki jak czujnik czerwony jest zbudowany tak że bimetal styka się z obudową czujnika, kiedy ta się nagrzeje, bimetal ulega nagłemu odkształceniu i rozłącza zestyki. Dlatego ten typ czujnika sprawdzamy tylko np sygnałem dźwiękowym multimetru, a pomiar rezystancji niewiele nam da.

Sie rozpisałem, ale masz teraz pełny opis teoretyczny. :grin:
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 22:07 przez mate64, łącznie zmieniany 2 razy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

muzykant

Post autor: muzykant » sob sty 10, 2009 22:50

mate64, no i o to chodzi, większość ludzi tutaj to mechanicy amatorzy i właśnie jak ktoś się dzieli wiedzą to wielu ma szansę się nauczyć. Tak jak Ci co wiedzą więcej będą zbywać resztę to wtedy nie widziałbym sensu istnienia tego działu...

Koniec ot.



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » sob sty 10, 2009 22:57

:bigok: :pub:
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 22:58 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » ndz sty 11, 2009 07:07

termorezystorach
termistorach - a taki termistor może być PTC lub NTC, czyli jego rezystancja może wraz ze zmianą temperatury rosnąć lub maleć.



Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » wt sty 13, 2009 21:44

Kupiłem czujnik i jutro wymienie po pracy i zobaczymy czy to był ten problem dałem mało bo tylko 17zl i jest to juz czerwony czujnik o oznaczeniu 103 323 755 firmy Topran

No wiec wymieniłem i juz tak nie trzepie bardzo silnikiem ale jak dodam gazu to tak z poczatku szarpnie silnikiem mam pytanie musiałem zrobic mu reseta po ty jak zamontowałem nowy czujnik??


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » ndz sty 18, 2009 12:18

mam podobny problem, ale moj temat 'umarl smiercia naturalna', wiec napisze tutaj

mianowicie po tygodniach przebojów z głupiejącym zimnym autem pewnego razu będąc w pracy po prostu polazłem do golfa i podociskałem przewody podciśnienia - na zasadzie 'a nuż coś wypadło albo trzyma się na ostatnim milimetrze'. co prawda na zimnym silniku przy przegazowaniu do tych powiedzmy 2,5 tys obrotów słyszę jeszcze delikatną nieprawidłowość - nie jest to na pewno brak iskry na jednym cylindrze, raczej coś na kształt lewego powietrza które regularnie powoduje brak wybuchu w jednym z cylindrów, to jednak nie mam już absolutnie problemów z szarpaniem autem, wsiadłem ostatnio do golfa po 2 dniach totalnego nieodpalania, bez nagrzania przez webasto, odpalił od strzała i pojechał ładnie. zamierzam gdy zrobi się trochę cieplej zrobić totalny przeglad tych wszystkich wężyków.



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » ndz sty 18, 2009 12:55

Jak kazdy uzytkownik RP spotyka sie problemem obrotow to jest jego najwieksza wada i to chyba w kazdym RP. Gdzie nie zobaczymy to prawie kazdemu chodzi o obroty. Duzo bylo juz o tym pisane czasami bez rozwiazania ale duzo osob stawia na czujnik TPS, silniczek krokowy, czujnik temp. chłodziwa ten niebieski moze tez byc sonda lambda.


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » pn lut 09, 2009 00:18

Witam i niestety powrocił problem tylko ze zauwarzyłem ze jak jest zimny i jest na benzynie i dodam mu gazu to nie lapie odrazu obrotow tylko jakby strzelał i potem powyzej 2tys.obr dopiero jakos chodzi i jak puszcze noge z gazu to obroty spadaja prawie do zera i trzesie autem az obroty same sie nie podniosa wiec to nie tylko problem na gazie bo na benzynie tez ciezko sie znowu jezdzi i sam juz niewiem co jest wszystko jest wymienione niewiem moze kopulka jest juz kiepska albo swiece tak szybko padły?????


Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
Obrazek

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » pn lut 16, 2009 13:34

mam praktycznie identyczny problem, wciąż nierozwiązany.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 254 gości