nie wraca drązek zmiany biegu do pozycji wyjściowej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hamster55
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 21, 2008 18:49
Lokalizacja: Podkarpacie

nie wraca drązek zmiany biegu do pozycji wyjściowej

Post autor: hamster55 » pn lip 14, 2008 14:41

czy ktoś się spotkał z taka sytuacją kiedy drążek zmiany biegu nie wraca na środek położenia, tzn jak np. wysprżegle z jedynki to nie wrca na środek drązek tylko pozstaje w położeniu między 1 a 2. Prosze o pomoc w tym temacie



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn lip 14, 2008 15:32

heh - mam to samo.
jakis czas temu jak bylem u mechanika (w innej sprawie) - powiedzial mi ze trzeba wymienic jakas gume - montowana od spodu samochodu.
niestety mi tego nie wymienil, i sam chetnie bym sie dowiedzial czy to oby napewno ta gumka ;) , i gdzie taka kupic


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn lip 14, 2008 17:42

Witam ściągnij worek i zalej kulkę wd40 kulka może byc zatarta lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .



edit ort/Waluch
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2008 17:54 przez Hans-Hans, łącznie zmieniany 1 raz.



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » wt lip 15, 2008 08:11

to raczej nie w tym rzecz - u mnie drazek porusza sie luzno (nie ma zadnego problemu z przesunieciem go w pozycje pod 5'ka)

problem w tym, ze... drazek powinien po wysprzegleniu wracac do pozycji miedzy biegami 3 a 4, a nie zostawac w pozycjach skrajnych


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » ndz lut 08, 2009 19:08

Witam! Ja też mam podobny problem w moim MK4 mam skrzynię 6 bieg i jak przechylę drążek z poz. środkowej w lewo pomiędzu 1 i 2-kę, a także w prawo pomiędzy 5 i 6-kę to lewarek nie wraca na środek. OK jest tylko pomiędzy 3 i 4-tym biegiem. Co robić, co trzeba wymienić? Najgorzej to przeszkadza jak zmieniam z 5-tki na 4-kę to wbija mi się 6-tka i z 2-ki na 3-kę!



_robert_s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: wt cze 10, 2008 12:09
Lokalizacja: opolskie

Post autor: _robert_s » ndz lut 08, 2009 21:45

Hans-Hans pisze:(...)lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .
Ci napisał kolega - czasem pomaga porządne smarowanie. Ja miałem identyczny problem, "przytrzymywanie" drążka nasilało się ze zwiększającą się temp. na zewnątrz i silnika. Po przesmarowaniu wszystkich przegubów cięgien przy skrzyni - jak ręką odjął!



Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Himen88 mk4 » ndz lut 08, 2009 23:47

A może popękały Ci sprzenżynki w skrzyni te które sa odpowiedzialne za prawidłowe ustawienie drążka. ja kiedys je miałem źle założone i miałem drązek pod 5 i ciężko było trafic np w 3



chase1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt mar 18, 2008 12:28
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: chase1 » pn lut 09, 2009 10:45

widze ze temat trooszke odkopany... i dobrze - moze ktos cos poradzi.
w prawdzie juz sie do tego przyzwyczailem, ale chetnie bym to "naprawil"


1,6 ABU + LPG ; 93'

Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397

Himen88 mk4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 20:54
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Himen88 mk4 » pn lut 09, 2009 12:41

U mnie to była wina tych spręzynek:)one sa pod taką dużą śróbą w górnej częsci skrzyni(idzie sie dostac demontując filtr powietrza.radze tam sprawdzic moze jakaś pękła albo jakiś zaczep poszedł.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sie 26, 2009 02:47

/odświeżając temat/

od dwóch dni mam to samo - zrążek zmiany biegów lata luźno w pozycji "luz" miedzy biegami 1-3 lub 2-4 (jak kto woli), natomiast prawidłowo drążek powraca do punktu środkowego z biegu 5 do 3.

Proszę o info, czy to faktycznie trzeba rozkręcać skrzynię, aby zrobić taką "pierdołę"?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » śr sie 26, 2009 18:54

w 9/10 przypadkow wystarczy przesmarowac przegubiki wybieraka



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr sie 26, 2009 19:29

Hans-Hans pisze:Witam ściągnij worek i zalej kulkę wd40 kulka może byc zatarta lub wybierak przy skrzyni trzeba przesmarować .edit ort/Waluch
WD40 tylko wypłucze resztki smaru i będzie jeszcze gorszy dramat, już ktoś pisał co się działo po tym, jak już smarować to dobrym smarem.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » czw sie 27, 2009 00:33

no to spróbuję jutro przesmarować elementy lewarka smarem w sprayu a o efektach dam znać.


Obrazek
Obrazek

Magnus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: śr lis 19, 2008 21:00
Lokalizacja: SK
Kontakt:

Post autor: Magnus » czw sie 27, 2009 12:00

no dokladnie WD40 poprawi tylko na moment sytuacje-wiem bo ja tak zrobilem a ze jest to zle uswiadomil mnie kolega Pszczyna. Dodam tez ze wiekszosc mechanikow robi w ten sposob ze ino spryskuja WD40-balwany. Najlepiej zdemontowac ciegienka wyczyscic benzyna,wysuszyc -odczekac az odparuje a nastepnie nasmarowac chyba najlepiej smarem sylikonowaym jest odporny na wysokie temp.(goracy silnik)nie niszczy gumy i plastikow i woda go nie wyplukuje. Jeden minus smaru to jego cena, male opakowanie ok 100ml 30-40zl, ale jest dobry.

Do Tematu moge dodac tez to ze jak sie ma zurzyte poduszki pod silnikiem sczegolnie lewa i łape miedzy silnikiem a skrzynia totez wplywa na zmiane biegow .Silnik sie tedy delikatnie przestawia,ciegna maja inny zakres pracy. Jak poduszki sie zuzywaja to drazek zmiany biegow przy puszczaniu sprzegla (na wlaczonym biegu i w czasie jazdy)nie jest stabilny ino sie rusza.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 239 gości