[all vw] czy wiesz ile wazy twoje koło ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[all vw] czy wiesz ile wazy twoje koło ?
jak wiadomo im lzejsze koła tym lepiej. tym duzo lepiej.
wlasnie zwazylem moja letnią felgę 15 z oponami 50/195 wyszlo 14,3 kg
jak to sie ma do waszych koł ? ile wazy np stalowka z oponą ? taka 13 czy 14 ?
wlasnie zwazylem moja letnią felgę 15 z oponami 50/195 wyszlo 14,3 kg
jak to sie ma do waszych koł ? ile wazy np stalowka z oponą ? taka 13 czy 14 ?
Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mnie tez by to interesowało...
podobnie jak teoria której nikt jeszcze nie potwierdził że nalewki (opony bieżnikowane) waża o 2 kg wiecej każda....
[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 12:16 ]
masa nieresorowalna bierze udział w przyspieszaniu i szybkosci reakcji zawieszenia, dalteg ow subaru sa amory UPsidedown, do góry nogami
podobnie jak teoria której nikt jeszcze nie potwierdził że nalewki (opony bieżnikowane) waża o 2 kg wiecej każda....
[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 12:16 ]
masa nieresorowalna bierze udział w przyspieszaniu i szybkosci reakcji zawieszenia, dalteg ow subaru sa amory UPsidedown, do góry nogami
Ważą wiecej na 100% moge to potwierdzic bo kiedys takie kupilem do Matiza i czujesz to juz podnoszac je -ciezkie jak cholera- nie mowiac juz o jezdzie na nalewkach->>tragedia!!sas_gti pisze:mnie tez by to interesowało...
podobnie jak teoria której nikt jeszcze nie potwierdził że nalewki (opony bieżnikowane) waża o 2 kg wiecej każda....
[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
OK tylko prosze nie zaczynajmny tu debaty o nalwkach bo sie bałągan zrobi, bylo niedawno i mozna sie spierac, zalezy kto wyprodukowal te nalewki i konkretnie jaka ci sie trafi....markgum jest ok, sportowe opony tez robi i w rajdach sie scigaja na tym tez..
tu jest ta dyskusja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=29550
tu jest ta dyskusja
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=29550
ok niemialem zamiaru rozpoczynac tu jakiesj wielkiej debaty, poprostu napisalem to czego doswiadczylem i tyle. Byc moze tak jak piszesz sa i jakies dobre, nie spieram sie z tym bo nie wiem, pisze tylko to co sam zaobserwowalem
[url=http://www.imageshack.us/][img]http://img96.imageshack.us/img96/7133/sig4iv1250x1064hs.jpg[/img][/url]
Miałem równocześnie auto na alusach, drugie na stalówkach, w tym samym rozmiarze. Co prawda były to 2 poldki, i różnica w masie koła nie była wielka, ale wyraźnie wyczuwalna (o 3-4 kg cięższe były aluski). Przy aluskach, duuużo szybsze zużycie zawieszki z przodu (oba auta jeżdżone w podobnych warunkach, wyznacznikiem były tuleje wahaczy i sworznie zwrotnicy z przodu - przy aluskach poszły po 55 tkm, na stalówkach przejeździły ponad 80 tysia, amorki i sprężyny też dosatwały bardziej, po tym samym przebiegu auto było bardziej "rozchwiane" i ugniecione, a zimą były i tak zamiast alusów zakładane zimówki na stalówkach)
Z tyłu nieznacznie szybsze zużycie silentbloków w resorze i drążków reakcyjnych, ale tam to akurat most ma taką wagę, że to jest nie do porównania, patrzę po przodzie.
Poldas to może kiepski punkt odniesienia, ale było to widoczne i odczuwalne - oba poldasy były "w rodzinie" od nowości, wyjechały z salonu.
Z tyłu nieznacznie szybsze zużycie silentbloków w resorze i drążków reakcyjnych, ale tam to akurat most ma taką wagę, że to jest nie do porównania, patrzę po przodzie.
Poldas to może kiepski punkt odniesienia, ale było to widoczne i odczuwalne - oba poldasy były "w rodzinie" od nowości, wyjechały z salonu.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kurcze ale jakto?? Cos mi sie w sumie obilo o uszy ze polskie aluśki sa strasznie cięzkie (jakies dziwne stopy stosuja) ale nie wiedzialem ze ciezsze od stalówek...
Ale zawsze myślałem że felga o tym samym rozmiarze bedzie lżejsza aluminiowa (w koncu stop metali lekkich)
Zreszta wezmy katawnik do ręki, taki sam z alu i stali, stalowy oczywiscie jest ciezszy
Albo miales duuużo wieksze te aluski od stalówek albo polskie stopy aluminium są takie genialne że muszą robić takie grube felgi żeby sie felga nie rozpadała....no nie wiem to jak to jest?
Ale zawsze myślałem że felga o tym samym rozmiarze bedzie lżejsza aluminiowa (w koncu stop metali lekkich)
Zreszta wezmy katawnik do ręki, taki sam z alu i stali, stalowy oczywiscie jest ciezszy
Albo miales duuużo wieksze te aluski od stalówek albo polskie stopy aluminium są takie genialne że muszą robić takie grube felgi żeby sie felga nie rozpadała....no nie wiem to jak to jest?
Blacha na stalówki ma 3-4 mm grubości. A aluski są odlewane, czasami jest to kilka cm grubości aluminium. Stop jest lekki, ale jego objętość jest inna (większa). Gdyby aluski były z blachy tej samej grubości co stalówki, byłyby ok. 3-3,5 raza lżejsze. A że nie są - to felgi ze stopów lekkich są zwykle cięższe od stalówek. Ale też np. są felgi ze stopów alu lub magnewzowe i one są lżejsze od stalówek.sas_gti pisze:kurcze ale jakto?? Cos mi sie w sumie obilo o uszy ze polskie aluśki sa strasznie cięzkie (jakies dziwne stopy stosuja) ale nie wiedzialem ze ciezsze od stalówek...
Ale zawsze myślałem że felga o tym samym rozmiarze bedzie lżejsza aluminiowa (w koncu stop metali lekkich)
Zreszta wezmy katawnik do ręki, taki sam z alu i stali, stalowy oczywiscie jest ciezszy
Albo miales duuużo wieksze te aluski od stalówek albo polskie stopy aluminium są takie genialne że muszą robić takie grube felgi żeby sie felga nie rozpadała....no nie wiem to jak to jest?
Ciężar stali: 7,92 kg/dm3
Alu czyste: 2,3 kg/dm3
Alu stopowe: ok. 2,4-2,8 kg/dm3
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no wlasnie o te objetosci mi tez miedzyy innymi chodzilo,
stalówki faktycznie sa mniejsze objetosciowo ale jak sam zresztą napisałeś stal ma wieksza gestosc od alu i stopów alu,
Felgi aluminiowe musza zrobić wieksze bo alu jest słabsze od stali ale za to lzejsze przeciez, wiec mysalem ze sie to jakos wyrowna, a nawet na korzysc dla alusków
magnezówki miałem w ręku i faktycznie dużo lżejsze są a jakie wytrzymałe, normalnie łamią krawężniki
Czyli wniosek jest taki że tylko aluśki dobrych firm (które stosują lekkie i mocne stopy) mają szanse byc lżejsze od stalówek w tym samym rozmiarze??? Czy w ogole nie ma takiej opcji zeby felga alu byla lzejsza os stalowki w tym samym rozmiarze ??(wyjątek to magnezówki).....
stalówki faktycznie sa mniejsze objetosciowo ale jak sam zresztą napisałeś stal ma wieksza gestosc od alu i stopów alu,
Felgi aluminiowe musza zrobić wieksze bo alu jest słabsze od stali ale za to lzejsze przeciez, wiec mysalem ze sie to jakos wyrowna, a nawet na korzysc dla alusków
magnezówki miałem w ręku i faktycznie dużo lżejsze są a jakie wytrzymałe, normalnie łamią krawężniki
Czyli wniosek jest taki że tylko aluśki dobrych firm (które stosują lekkie i mocne stopy) mają szanse byc lżejsze od stalówek w tym samym rozmiarze??? Czy w ogole nie ma takiej opcji zeby felga alu byla lzejsza os stalowki w tym samym rozmiarze ??(wyjątek to magnezówki).....
dziekuje panowe za odzew ;)
czyli wniosek jest taki :
najlepiej miec stalowki a do tego jak najmniejsze ( najlepsze opcja to taka jaka poleca producent ). oczywiscie pod warunkiem ze nie liczy sie dla nas wyglad auta a jego zywotnosc i praktycznosc z ekspolatacji. Bo przeciez wiadomo ze nic nie wyglada lepiej w mk3 niz dobra fela najlepiej w rozmiarze 17 ;) ale nie kazdy ma auto do rekreacji.
czyli wniosek jest taki :
najlepiej miec stalowki a do tego jak najmniejsze ( najlepsze opcja to taka jaka poleca producent ). oczywiscie pod warunkiem ze nie liczy sie dla nas wyglad auta a jego zywotnosc i praktycznosc z ekspolatacji. Bo przeciez wiadomo ze nic nie wyglada lepiej w mk3 niz dobra fela najlepiej w rozmiarze 17 ;) ale nie kazdy ma auto do rekreacji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości