Wysoka temperatura Oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wysoka temperatura Oleju
Witam,
Jestem swierzym posiadaczem vw wiec wybaczcie jesli pisze nie tam gdzie trzeba .
Mam problem z moim niedawno zkupionym Corkiem , silnik vr6 2.9 , komputer podczas zwyklej jazdy pokazuje temperature oleju 95-110 , przy ostrzejszej jezdzie dochodzi nawet do 140 - 145 !! . Temp .Plynu chlodzcego jest w mormie 70-90. Jestem swierzo po wymianie oleju, fitra oleju i przeczysczeniu chlodniczki oleju ale objawy nie ustapily. Co ciekawe jesli przy wysokiej temp oleju (wedlug kompa) wylaczyc slnik na kilka chwil i zalaczyc na nowo temp oleju nagle spada z ponad 100- 120 do 85 - 90. NA silniku brak jakichkolwiek wyciekow oelju , silnik nie pali oleju wedlug analizy spalin.
Prosze o pomoc lub jakies sugestie lub jaies linki do podobnych juz omawianych temotoow na forum gdyz nie udauo mi sie znalesc podobnego problemu przseszukujac forum ( albo poprostu jestem kiepski w szukaniu )
Dzieki z gory.
Jestem swierzym posiadaczem vw wiec wybaczcie jesli pisze nie tam gdzie trzeba .
Mam problem z moim niedawno zkupionym Corkiem , silnik vr6 2.9 , komputer podczas zwyklej jazdy pokazuje temperature oleju 95-110 , przy ostrzejszej jezdzie dochodzi nawet do 140 - 145 !! . Temp .Plynu chlodzcego jest w mormie 70-90. Jestem swierzo po wymianie oleju, fitra oleju i przeczysczeniu chlodniczki oleju ale objawy nie ustapily. Co ciekawe jesli przy wysokiej temp oleju (wedlug kompa) wylaczyc slnik na kilka chwil i zalaczyc na nowo temp oleju nagle spada z ponad 100- 120 do 85 - 90. NA silniku brak jakichkolwiek wyciekow oelju , silnik nie pali oleju wedlug analizy spalin.
Prosze o pomoc lub jakies sugestie lub jaies linki do podobnych juz omawianych temotoow na forum gdyz nie udauo mi sie znalesc podobnego problemu przseszukujac forum ( albo poprostu jestem kiepski w szukaniu )
Dzieki z gory.
wszystko OK jak nie wieżysz kup najnowszą gazetę MOTOR tam troche o tym piszą. Normalna jazda 110-120 a jak ostrzej to 140 stopni. Jak będzie 180 to wtedy zacznij się martwić. Swoją drogą to kiedyś mi się zdażyło olej zagotować w 1.4 60 PS było min to nie dolewałem bo i tak miałem wymieniać ale po jęździe na maxa ok 160km/h po ok 15 km mi kontrolra zaczeła piszczeć od smarowania (zagotowało olej) a wentylator nawet się nie włączył. Po ostygnięciu i dolaniu 1l oleju było już ok.
- eldorado84
- Gadatliwa bestia
- Posty: 944
- Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
- Lokalizacja: lubartów
witam, może nie mam VR-a ale mam z Autogauge todatkowy wskaźnik temp. oleju. Na początku czyli przez jakieś 1,5roku pokazywał mi przy norm. jeździe 100-120km/h ok 82-95stopni, potem zaczą mi pokazywać ok 110-125stopni. Wymieniłem czujnik i znów mi pokazuje 82-95stopni i jest OK. Gdzieś jeszcze czytałem że przed wkręceniem czujnika przydałoby się owinać jego gwint i łepek taśmą hydrauliczną aby nie miał kontaktu z masą auta (??) że niby to ma uchronić przed jakimiś tam spięciami czy tam coś. W końcu czujnik to taka "delikatna" rzecz.
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809
- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:18
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
przestan sie osmieszac z tymi temp w granicach 140 jako normalne. gdybys znal wlasciwosci oleju i swojego silnika to bys wiedzial, ze przy takiej temp z twojego silnika mialbys tylko wspomnienie.VRedny pisze:To wjedz na autostradę i przez 160 km gnaj w okolicach 200km/h .Ciekaw jestem jaką temp.osiągnie wtedy.krzysiekGr pisze:Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?
normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 17:01 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:18
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
Tu się zgodzę z kolegą. Max to 130 stopni, powyżej większość olejów po prostu się przepala i tracą właściwości. Radzę zakładać chłodnicę oleju zewnętrzną lub wlać do oleju dobry środek na nagary, pojeździć niecały 1000km i wylać olej i go zmienić na nowy. Ja mam ABFa po remoncie i więcej jak 105 stopni jeszcze nie złapałem.souler pisze:przestan sie osmieszac z tymi temp w granicach 140 jako normalne. gdybys znal wlasciwosci oleju i swojego silnika to bys wiedzial, ze przy takiej temp z twojego silnika mialbys tylko wspomnienie.VRedny pisze:To wjedz na autostradę i przez 160 km gnaj w okolicach 200km/h .Ciekaw jestem jaką temp.osiągnie wtedy.krzysiekGr pisze:Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?
normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zgadza sie i tyle w tym temacie. Kolega Vredny faktycznie się ośmiesza. Przy normalnym użytkowaniu i zakładając ze wszystko jest sprawne nie ma opcji żeby temp doszła do 120-130 stopni. Do tylu może dojść przy kacie ale takim nazwijmy to wyscigowym tzn albo hamowanie albo gaz w podłodze ale te silniki użytkowane w ten spośób rozbiera się co 5-10 tys km wiec albo masz zafałszowane wskaznie kolego vredny albo spodziewaj się wkrótce awarii. Na pewno nie masz prawa mówic nikomu że tak być powinno (140-145 stopni), tylko dlateo ze tak jest u Ciebie. To nie jest żaden powód żeby komuś doradzać. No i widzisz chyba ze jesteś odosobniony w swiom stanowisku, wszyscy jakoś się z Tobą nie zgadzają . Może warto zweryfikować swoje poglądy skoro wszyscy są innego zdania?normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 93 gości