jak wyregulować turbine vnt 1.6td
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak wyregulować turbine vnt 1.6td
witam. mam jakis czas założona vnt od 2,5tdi. dzisiaj założyłem sterowanie made by ventil i przy 90km/h mam około 0,4 bara. Myślę, ze to troche dużo. Będzie mi więcej palił...
jakie ciśnienie macie ustawione przy 90km/h.
pytanko do użytkowników vnt:
ciśnienie przy 90km/h regulowałem sobie śrubą od gruszki, ale mam wrażenie, że samochód robił się ciut słabszy jakby nie wykorzystywał już pełnej geometrii( jakby kierownice nie były zamykane maksymalnie (zamykane tzn. sztanga nie podciagała do końca sterowania vnt)
jakie ciśnienie macie ustawione przy 90km/h.
pytanko do użytkowników vnt:
ciśnienie przy 90km/h regulowałem sobie śrubą od gruszki, ale mam wrażenie, że samochód robił się ciut słabszy jakby nie wykorzystywał już pełnej geometrii( jakby kierownice nie były zamykane maksymalnie (zamykane tzn. sztanga nie podciagała do końca sterowania vnt)
właśnie kierownice zostały podciągnięte do końca i jest znacznie utrudnione wydalenie spalin z silnika.
ja to ustawiłem u siebie tak że na luzie przy 3000rpm jest około 0,2 bara.
jak będziesz jechał to będzie obciążenie i ciśnienie będzie większe ciśnienie .
Takie ustawienie myślę że jest najbezpieczniejsze dla naszych silników ze względu na słaby dół silnika.
A regulujesz ogranicznikiem stopnia zamknięcia kierownic.
Jeśli ustawisz to tak jak ja to lag będzie ciut większy ale za to silnik się nie będzie dusił i będzie miał moc a ciśnienie będzie wstawać tylko wtedy kiedy będzie naprawdę potrzene co zarówno wydłóży żywotność turbiny zmniejszy spalanie i oszczędzi panewek.
P.S. poniżej 1500rpm ciśnienie nie może przekroczyć przy tej dmuchawce 0,5 bara bo sobie możesz napytać biedy jak znajomy co BMW 2,5 td zamontował taką samą suszarkę i wał się zaczął obracać niezależnie od koła zamachowego.
ja to ustawiłem u siebie tak że na luzie przy 3000rpm jest około 0,2 bara.
jak będziesz jechał to będzie obciążenie i ciśnienie będzie większe ciśnienie .
Takie ustawienie myślę że jest najbezpieczniejsze dla naszych silników ze względu na słaby dół silnika.
A regulujesz ogranicznikiem stopnia zamknięcia kierownic.
Jeśli ustawisz to tak jak ja to lag będzie ciut większy ale za to silnik się nie będzie dusił i będzie miał moc a ciśnienie będzie wstawać tylko wtedy kiedy będzie naprawdę potrzene co zarówno wydłóży żywotność turbiny zmniejszy spalanie i oszczędzi panewek.
P.S. poniżej 1500rpm ciśnienie nie może przekroczyć przy tej dmuchawce 0,5 bara bo sobie możesz napytać biedy jak znajomy co BMW 2,5 td zamontował taką samą suszarkę i wał się zaczął obracać niezależnie od koła zamachowego.
tak tylko u mnie mam gruche od innej turbiny i mam ustawione wszystko na pale. ale mysle że poniżej 2000rpm nie mam 0,5 bara. ale juz wiem jak to rozwiaze. podepne sie pod wezyk do gruchy i zamontuje na koncu jego zaworek. bede mial go w srodku kabiny i jak bede chcial butowac to zamkne go a jak trasa to lekko otworze:)
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
no dobra obniżałem cisnienie na gwincie przy gruszce aby mial ok. 0,2 bara przy 90 ale nie pompował tak szybko jak teraz... może ta gruszka która mam ma mniejszy skok ale wielkośc ma taka sama.... nie mam pojecia?
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 22:42 ]
pewnie to właśnie tego wina. gruszka ma pewnie mniejsze wychylenie do wewnatrz jak działa na nią podciśnienie. dlatego jak skórce gwint pompuje lepiej...
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 22:42 ]
pewnie to właśnie tego wina. gruszka ma pewnie mniejsze wychylenie do wewnatrz jak działa na nią podciśnienie. dlatego jak skórce gwint pompuje lepiej...
Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości