Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
To dobre rozwiązanie ale drogie. Zmień sobie zębatki 5 biegu na przełożenie 0.707 lub jest nawet para poniżej 0,7 (w seryjnym ALH przy skrzyni EGR masz chyba 0,755 jak dobrze pamietam). Przy 3000 obr prędkość rośnie o ok. 15 km/h względem seryjnej pary. Koszt niski, roboty na 3-4 godziny.cowboy pisze:w takim razie kup skrzynie 6 biegową Jaro4444 opisywał co trzeba aby zapodać do ALH
Jak będziesz jeździł powyżej 3500 dieslem w długiej trasie to odleci Ci kiedyś jak gęsi jesienią...
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 19:22 przez jaro4444, łącznie zmieniany 4 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
nie wiem załóż wskaźnik doładowania to bedziesz wiedział na bieząco ile pompuje sprężarkasagon pisze:czyli z tym 1.09 u mnie to jak myślisz,ściema czy nie??
w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac
nawet AutoGauge to wydatek rzędu 150-200 PLN za 2 wskaźniki, a może ustrzec przed większymi kosztami pomijając że na wskaźnik doładowania częściej spoglądam niz na prędkościomierz...dodatkowo to niezły ekonomizer - np jak sie chce jeździć oszczędnie to np do 1 Bara nieść sanadała, czy dopóki temp oleju nie ma 70 st C nie przeklraczam 0,5 Bara doładowania i 3000 rpm (czyli jak emeryt)
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Nie sprawdzalem jeszcze - nie mialem okazji, nie bede jezdzil 200/h po miesciePinkFloyd pisze:Tego sie obawiałem po tej skrzyni, no cóż zbieram sie na napisanie maila do Cowboya o nowe wtryski ale czekam na zastrzyk kaski, potem skrzynia - musi byc od Fabi bo nie lubie w Niemczech zamulac, ostatnio trase Szczecin- Luxemburg 960Km zrobiłem w 7h i turbawka przezyła ( to wytrzymała cholernie jest VNT15 wynika z tego, gdyby nie Cowboy i jego porady pewnie bym ja zajechał czestym speedem pod 200km/h ) ale przy 160KM i nowej skrzyni i nowej turbawce bede spokojniejszy o los silniczka. P.S. a jakie masz obroty w granicach 200km/h na tej skrzyni ?Szumal pisze:mam u siebie ggu. impulsator dziala ale nie pasuje lapa od MK4 na tą skrzynie. do takiej dlugiej skrzyni trzeba mieć min 160KM i sporo momentu bo inaczej to zamuła.
Ale policzylem to sobie w exelu - to powinny byc realne predkosci a nie wskazania licznika.
Jak widac przy 200 powinno być troche poniżej 4000obr.
no juz było napisane : skrzynia GGU EWTkrzys-jeruzal pisze:co byscie doradzili do mojego samochodzu jaką skrzynie bo 6 odpada za duzo roboty sprzegło itp
we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys
starą skrzynie może ci sie uda sprzedac za 300-400 PLN a po tej operacji masz skrzynie która troche polata bo ori skrzynia na modach 160KM może za 10 tys km zacząć rzęzic...
Adamm z forum ma wzór łapy jaką trzeba dorobić więc montaz w mk3 / vento u niego najlepiej zrobić
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?cowboy pisze:
w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac
temp. oleju. ja wol. też mam bo na trasie czasem trzeba zwolnić żeby oleju nie zagotować, i też lepiej wiem kiedy już złapał temp. że już można cisnąć,
ale boost... po co?
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Wychodzę z założenia,ze ważniejszy jest wskaznik temperatury oleju.
Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego(zakładając,że mamy sprawną suszarkę).Tuner przecież diagnozuje autko przed i po,i nie wydaje mi się,żeby wypuścił na drogę auto z niedostrojona turbiną.
Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy.Wydaje mi się,że jest mniej istotny od tego wskazującego temp.oleju.Wg.mnie może być,a nie musi.Nie są to znowu takie potworne cisnienia i da sie jezdzić bez tych wskazań.Chociaż od przybytku głowa nie boli.
Osobiście na zimnym silniku bardziej pilnuje wskazań obrotomierza.Ważne,aby po zmianie biegu nie schodzić zbytnio poniżej 2000 rpm,bo przy wysokim momencie i próbie gwałtownego przyśpieszenia może się to zle odbić na sprzęgle.
Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego(zakładając,że mamy sprawną suszarkę).Tuner przecież diagnozuje autko przed i po,i nie wydaje mi się,żeby wypuścił na drogę auto z niedostrojona turbiną.
Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy.Wydaje mi się,że jest mniej istotny od tego wskazującego temp.oleju.Wg.mnie może być,a nie musi.Nie są to znowu takie potworne cisnienia i da sie jezdzić bez tych wskazań.Chociaż od przybytku głowa nie boli.
Osobiście na zimnym silniku bardziej pilnuje wskazań obrotomierza.Ważne,aby po zmianie biegu nie schodzić zbytnio poniżej 2000 rpm,bo przy wysokim momencie i próbie gwałtownego przyśpieszenia może się to zle odbić na sprzęgle.
AFN 165,5@380,8
Adamm u siebie zmieniał na takowa skrzynie i przy montażu dorobił kilka takich łap jak sie nie mylę oczywiście jest zaprawiony w boju z taka wymianka co i jak a współpraca z nim to sama przyjemnośćkrzys-jeruzal pisze:cowboy, dzięki za info musze tylko poszukać jaka będzie różnica miedzy skrzyniami bo ja mam asd.a i jak ze wskazaniem prędkościomierza.przeszukuje forum . a Adam gdzie opisał to dokłanie bo niemoge znalesc...
grzegorzp pisze:nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?
[...]
ale boost... po co?
sagon pisze:Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy
ja mam odmienne zdaniesagon pisze:Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego
po 30 tys km od wizyty u tunera moze się zwalić N75, mogą się zasyfić sadzą kierownice w spręzarce, może sie przycinać membrana w gruszce itp
poza overboostami wazne jest stabilne doładowanie..
ogranicznik zadziała po kilku sekundach, czyli od 4 biegu wzwyż, wystarczy że na niedogrzanym silniku dasz w pedzel na 2 biegu do oporu i moze wirnik odleciec
sagon, gdybys miał u siebie taki wskaźnik to byc wiedział czy Twoje cisnienie odbiega od zadanego 1,09 Bara
dla mnie wskaźnik doładowania jest bardzo praktyczny i potrzebny, tak jakbyś cały zcas logował VAGiem grupe 011 dynamicznie
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Juz nie ma GGU na chwile obecnacowboy pisze:we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości