Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 03, 2009 19:00

cowboy, czyli z tym 1.09 u mnie to jak myślisz,ściema czy nie??


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » wt lut 03, 2009 19:16

cowboy pisze:w takim razie kup skrzynie 6 biegową Jaro4444 opisywał co trzeba aby zapodać do ALH
To dobre rozwiązanie ale drogie. Zmień sobie zębatki 5 biegu na przełożenie 0.707 lub jest nawet para poniżej 0,7 (w seryjnym ALH przy skrzyni EGR masz chyba 0,755 jak dobrze pamietam). Przy 3000 obr prędkość rośnie o ok. 15 km/h względem seryjnej pary. Koszt niski, roboty na 3-4 godziny.
Jak będziesz jeździł powyżej 3500 dieslem w długiej trasie to odleci Ci kiedyś jak gęsi jesienią... :chytry:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 19:22 przez jaro4444, łącznie zmieniany 4 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 19:16

sagon pisze:czyli z tym 1.09 u mnie to jak myślisz,ściema czy nie??
nie wiem załóż wskaźnik doładowania to bedziesz wiedział na bieząco ile pompuje sprężarka

w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac

nawet AutoGauge to wydatek rzędu 150-200 PLN za 2 wskaźniki, a może ustrzec przed większymi kosztami :) pomijając że na wskaźnik doładowania częściej spoglądam niz na prędkościomierz...dodatkowo to niezły ekonomizer - np jak sie chce jeździć oszczędnie to np do 1 Bara nieść sanadała, czy dopóki temp oleju nie ma 70 st C nie przeklraczam 0,5 Bara doładowania i 3000 rpm (czyli jak emeryt)



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 03, 2009 19:51

Koledzy a co byscie doradzili do mojego samochodzu jaką skrzynie bo 6 odpada za duzo roboty sprzegło itp



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » wt lut 03, 2009 19:52

PinkFloyd pisze:
Szumal pisze:mam u siebie ggu. impulsator dziala ale nie pasuje lapa od MK4 na tą skrzynie. do takiej dlugiej skrzyni trzeba mieć min 160KM i sporo momentu bo inaczej to zamuła.
Tego sie obawiałem po tej skrzyni, no cóż zbieram sie na napisanie maila do Cowboya o nowe wtryski ale czekam na zastrzyk kaski, potem skrzynia - musi byc od Fabi bo nie lubie w Niemczech zamulac, ostatnio trase Szczecin- Luxemburg 960Km zrobiłem w 7h i turbawka przezyła ( to wytrzymała cholernie jest VNT15 wynika z tego, gdyby nie Cowboy i jego porady pewnie bym ja zajechał czestym speedem pod 200km/h ) ale przy 160KM i nowej skrzyni i nowej turbawce bede spokojniejszy o los silniczka. P.S. a jakie masz obroty w granicach 200km/h na tej skrzyni ?
Nie sprawdzalem jeszcze - nie mialem okazji, nie bede jezdzil 200/h po miescie :P

Ale policzylem to sobie w exelu - to powinny byc realne predkosci a nie wskazania licznika.
Jak widac przy 200 powinno być troche poniżej 4000obr.

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 20:06

krzys-jeruzal pisze:co byscie doradzili do mojego samochodzu jaką skrzynie bo 6 odpada za duzo roboty sprzegło itp
no juz było napisane : skrzynia GGU EWT

we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys

starą skrzynie może ci sie uda sprzedac za 300-400 PLN a po tej operacji masz skrzynie która troche polata bo ori skrzynia na modach 160KM może za 10 tys km zacząć rzęzic...

Adamm z forum ma wzór łapy jaką trzeba dorobić więc montaz w mk3 / vento u niego najlepiej zrobić



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt lut 03, 2009 20:39

cowboy pisze:
w ogóle przy modach na 160KM w VP to nie wyobrazam sobie żeby jeździć bez wskaźnika doładowania i kontrolowania temperatury oleju (jeśli nie w MFA) jesli się lubi pociskac
nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?
temp. oleju. ja wol. też mam bo na trasie czasem trzeba zwolnić żeby oleju nie zagotować, i też lepiej wiem kiedy już złapał temp. że już można cisnąć,

ale boost... po co?



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 03, 2009 20:42

cowboy, dzięki za info musze tylko poszukać jaka będzie różnica miedzy skrzyniami bo ja mam asd.a i jak ze wskazaniem prędkościomierza.przeszukuje forum . a Adam gdzie opisał to dokłanie bo niemoge znalesc...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 03, 2009 20:56

Wychodzę z założenia,ze ważniejszy jest wskaznik temperatury oleju.
Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego(zakładając,że mamy sprawną suszarkę).Tuner przecież diagnozuje autko przed i po,i nie wydaje mi się,żeby wypuścił na drogę auto z niedostrojona turbiną.

Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy.Wydaje mi się,że jest mniej istotny od tego wskazującego temp.oleju.Wg.mnie może być,a nie musi.Nie są to znowu takie potworne cisnienia i da sie jezdzić bez tych wskazań.Chociaż od przybytku głowa nie boli.

Osobiście na zimnym silniku bardziej pilnuje wskazań obrotomierza.Ważne,aby po zmianie biegu nie schodzić zbytnio poniżej 2000 rpm,bo przy wysokim momencie i próbie gwałtownego przyśpieszenia może się to zle odbić na sprzęgle.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » wt lut 03, 2009 21:07

krzys-jeruzal pisze:cowboy, dzięki za info musze tylko poszukać jaka będzie różnica miedzy skrzyniami bo ja mam asd.a i jak ze wskazaniem prędkościomierza.przeszukuje forum . a Adam gdzie opisał to dokłanie bo niemoge znalesc...
Adamm u siebie zmieniał na takowa skrzynie i przy montażu dorobił kilka takich łap jak sie nie mylę :bajer: oczywiście jest zaprawiony w boju z taka wymianka co i jak a współpraca z nim to sama przyjemność :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 21:21

grzegorzp pisze:nie bardzo rozumiem po co niby wskaźnik doładowania?
[...]
ale boost... po co?
sagon pisze:Jest ona przecież kontrolowana przez program(po to jest ogranicznik),dlatego moim zdaniem taki wskaznik doładowania nie jest najważniejszy
sagon pisze:Ciśnienie doładowania, w dobrze wystrojonym programie,nawet na 160 nie powinno odbiegać od zadanego
ja mam odmienne zdanie :)

po 30 tys km od wizyty u tunera moze się zwalić N75, mogą się zasyfić sadzą kierownice w spręzarce, może sie przycinać membrana w gruszce itp
poza overboostami wazne jest stabilne doładowanie..

ogranicznik zadziała po kilku sekundach, czyli od 4 biegu wzwyż, wystarczy że na niedogrzanym silniku dasz w pedzel na 2 biegu do oporu i moze wirnik odleciec

sagon, gdybys miał u siebie taki wskaźnik to byc wiedział czy Twoje cisnienie odbiega od zadanego 1,09 Bara :)

dla mnie wskaźnik doładowania jest bardzo praktyczny i potrzebny, tak jakbyś cały zcas logował VAGiem grupe 011 dynamicznie



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt lut 03, 2009 21:38

cowboy pisze:we Wrocławiu koles sprzedaje za 600 PLN roczne max dwuletnie skrzynie z przebiegiem 30-50 tys
Juz nie ma GGU na chwile obecna :grin:


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 03, 2009 21:48

Jesli kres VNT15 konczy sie na 150KM, jaka jest wytrzymalosc i kres turbiny z AWXa?
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 21:52 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 03, 2009 21:56




ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości