Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 00:34

Proszę o pomoc potrzebuje inf. Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15 do ile można ją wysterować na maxa zeby można było na niej troszke pochulac a nie wymienic po 1 miesiacu



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 09:06

standardowo tunerzy ustawiają około 1,15 Bara

moim zdaniem max 1,2 Bara do 4000 rpm - te turbinki jeśli są dobrze uzytkowane to raczej rzadko odlatują :)

ja jeździłem na 1,25 Bara chyba z pół roku i nic sie jej nie stało :)

tyle że te turbiny mają nalatane juz duze przebiegi i róznie może być.... może pompować 100 tys km, a może odleciec na 2 biegu jak przypałujesz na zimnym motorze lub bedziec cisnać 200 km/h na autostradzie

trzeba dbac o dobry olej i jego tem i odpowiednie cisnienie oraz EGT :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 10:00

cowboy pisze:standardowo tunerzy ustawiają około 1,15 Bara

moim zdaniem max 1,2 Bara do 4000 rpm - te turbinki jeśli są dobrze uzytkowane to raczej rzadko odlatują :)

ja jeździłem na 1,25 Bara chyba z pół roku i nic sie jej nie stało :)

tyle że te turbiny mają nalatane juz duze przebiegi i róznie może być.... może pompować 100 tys km, a może odleciec na 2 biegu jak przypałujesz na zimnym motorze lub bedziec cisnać 200 km/h na autostradzie

trzeba dbac o dobry olej i jego tem i odpowiednie cisnienie oraz EGT :)
Dzieki o to mi chodziło, martwiłem sie poniewaz po chipowaniu nic nie kopci i turbinka na duzych obrotach daje 1,1 tylko mam chwilowy overboost miedzy 1900-2500 obr do 1,25 czego nie było przed chipowaniem. Kurcza ale ja lubie w Niemczech pocisnac 200 i troch wiecej :crazy: ale tylko chwilowo
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 10:02 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 11:04

PinkFloyd pisze:turbinka na duzych obrotach daje 1,1 tylko mam chwilowy overboost miedzy 1900-2500 obr do 1,25
jest OK
PinkFloyd pisze:Kurcza ale ja lubie w Niemczech pocisnac 200 i troch wiecej :crazy: ale tylko chwilowo
spoko, jeśli nie przekraczasz 4200 rpm i trubinka nie pompuje tam wiecej niż 1,1 Bar a olej nie jest zagotowany (np 120 st C) to powinna dać radę :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 14:16

cowboy pisze:
PinkFloyd pisze:turbinka na duzych obrotach daje 1,1 tylko mam chwilowy overboost miedzy 1900-2500 obr do 1,25
jest OK
PinkFloyd pisze:Kurcza ale ja lubie w Niemczech pocisnac 200 i troch wiecej :crazy: ale tylko chwilowo
spoko, jeśli nie przekraczasz 4200 rpm i trubinka nie pompuje tam wiecej niż 1,1 Bar a olej nie jest zagotowany (np 120 st C) to powinna dać radę :)
Musi dać radę bo z domu do Niemiec mam 2km i tam latam na zakupy i na przewietrzanie autka- tam wiesz jakie drogi :bigok: . Poza tym własnie zależało mi na v max wiadomo, ze tak na prawde v max robie tylko chwilowo ale przelotowa to 180km/h :jezor: ale przy 210km/h mam 4400 to cyhba nie dawac wiecej niz 200km/h? Bo program mam napisany ze max moc była przy 4000- 4200 a nie przy 3750 jak seryjnie w ALH.- tak chciałem ale teraz mnie zakłopotałes i nie bede ganiał wiecej niz 180km/h :crazy:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 14:17 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 14:22

PinkFloyd pisze:Bo program mam napisany ze max moc była przy4000- 4200 a nie przy 3750 jak seryjnie w ALH.- tak chciałemale teraz mnie zakłopotałes i nie bede ganiał wiecej niz 180km/h :crazy:
jeśli program jest dobrze napisany to wszystko bedzie OK - 180 km/h można latac non stop :)

ale jak juz lecisz 210 km/h i 4400 rpm to warto spojrzeć na temp oleju i doładowanie :) masz wsakźnik doładowania ?

przy 4400 1,1 Bar to nie to samo co przy 4000 - turbina musi napompowac więcej powietrza bo silnika ma większe zapotrzebowanie... no i te 1,1 Bar przy 4400 rpm moze okazać się blisko granicy wydajności i stabilnej pracy turbiny, co w połaczeniu z gorącym olejem i EGT które jest wysoki może byc juz blisko cienkiej czerwonej linii :)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 14:25

cowboy pisze:
PinkFloyd pisze:Bo program mam napisany ze max moc była przy4000- 4200 a nie przy 3750 jak seryjnie w ALH.- tak chciałemale teraz mnie zakłopotałes i nie bede ganiał wiecej niz 180km/h :crazy:
jeśli program jest dobrze napisany to wszystko bedzie OK - 180 km/h można latac non stop :)

ale jak juz lecisz 210 km/h i 4400 rpm to warto spojrzeć na temp oleju i doładowanie :) masz wsakźnik doładowania ?

przy 4400 1,1 Bar to nie to samo co przy 4000 - turbina musi napompowac więcej powietrza bo silnika ma większe zapotrzebowanie... no i te 1,1 Bar przy 4400 rpm moze okazać się blisko granicy wydajności i stabilnej pracy turbiny, co w połaczeniu z gorącym olejem i EGT które jest wysoki może byc juz blisko cienkiej czerwonej linii :)
No nie mam żadnego wskaźnika :grrr: poza tym zona by mnie z tym poędziłą bo ona to ascetka w środku lubi jak fabryka, wiec musze pomyslec o jakimś elektronicznym, jezeli taki sa, chyba ze założe takie elegancie na słubku- no cóz chyba trzeba sie przygotowac na wydatki. Tak np. jezeli bede miał wskażnik doładowania i temp. oleju to jakie wartosci beda alarmujace- wtedy puszczam gaz czy hamuje silnikiem? Bo kurcze u mnie bez predkosci bliskiej 200km/h sie nie obejdzie :hmm:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 14:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 14:31

PinkFloyd pisze:u mnie bez predkosci bliskiej 200km/h sie nie obejdzie :hmm:
w takim razie kup skrzynie 6 biegową :) Jaro4444 opisywał co trzeba aby zapodać do ALH

lepszego wyjścia nie widzę żeby latać bezstresowo +200 km/h TDI



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 14:42

cowboy pisze:
PinkFloyd pisze:u mnie bez predkosci bliskiej 200km/h sie nie obejdzie :hmm:
w takim razie kup skrzynie 6 biegową :) Jaro4444 opisywał co trzeba aby zapodać do ALH

lepszego wyjścia nie widzę żeby latać bezstresowo +200 km/h TDI
Zastanawiałem sie nad wymiana skrzyni bo 2 bieg juz zgrzyta naprawiac sie nie opłaca, najtaniej wymiana na inna 5 biegowa ale chyba ALH z tych 5 biegowych miała najdłuższą chyba ze sie mylę, bo z doswiadczenia widziałę ze ASV przy 200km/h ma wiekrze obroty niz ALH. Ale i tak dzieki za pomoc, pojeźdze troche z uwagami co mówiłes,dzieki za pomoc- chyba ze uzbieram na mocniejsze TDI- bedzie mniej problemu- z żoną zeby jej to wytłumaczyć :elegant:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 14:44 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 14:47

PinkFloyd pisze:najtaniej wymiana na inna 5 biegowa ale chyba ALH z tych 5 biegowych miała najdłuższą chyba ze sie mylę, bo z doswiadczenia widziałę ze ASV przy 200km/h ma wiekrze obroty niz ALH
możliwe

AFN tez miał krótszą skrzynie od 1Z

jesli chcesz 5 biegową koniecznie to założ EWT lub GGU z Fabii i Ibizy

wtedy przy 4400 rpm na swoich kołach z mk4 bedziesz miał 240 km/h :helm:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 15:25

cowboy pisze:
PinkFloyd pisze:najtaniej wymiana na inna 5 biegowa ale chyba ALH z tych 5 biegowych miała najdłuższą chyba ze sie mylę, bo z doswiadczenia widziałę ze ASV przy 200km/h ma wiekrze obroty niz ALH
możliwe

AFN tez miał krótszą skrzynie od 1Z

jesli chcesz 5 biegową koniecznie to założ EWT lub GGU z Fabii i Ibizy

wtedy przy 4400 rpm na swoich kołach z mk4 bedziesz miał 240 km/h :helm:
Zastanawiałem sie nad tym tylko nurtuje mnie czy dynamika nie spadnie dzieki wiekrzym przełożeniom i czy impulsator z takiej skrzyni prawidłowo wymierzy predkosc

Ale dzieki za poswiecony czas, dla mnie wszystko jasne i temat można zamknąć :bigok:
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 15:26 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » wt lut 03, 2009 15:58

mam u siebie ggu. impulsator dziala ale nie pasuje lapa od MK4 na tą skrzynie. do takiej dlugiej skrzyni trzeba mieć min 160KM i sporo momentu bo inaczej to zamuła.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt lut 03, 2009 16:04

VNT15 mozna ladowac 1,1 bara spokojnie, powyzej nie ma sensu bo wydajnosc leci na dol.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 18:13

Szumal pisze:mam u siebie ggu. impulsator dziala ale nie pasuje lapa od MK4 na tą skrzynie. do takiej dlugiej skrzyni trzeba mieć min 160KM i sporo momentu bo inaczej to zamuła.
Tego sie obawiałem po tej skrzyni, no cóż zbieram sie na napisanie maila do Cowboya o nowe wtryski ale czekam na zastrzyk kaski, potem skrzynia - musi byc od Fabi bo nie lubie w Niemczech zamulac, ostatnio trase Szczecin- Luxemburg 960Km zrobiłem w 7h i turbawka przezyła ( to wytrzymała cholernie jest VNT15 wynika z tego, gdyby nie Cowboy i jego porady pewnie bym ja zajechał czestym speedem pod 200km/h ) ale przy 160KM i nowej skrzyni i nowej turbawce bede spokojniejszy o los silniczka. P.S. a jakie masz obroty w granicach 200km/h na tej skrzyni ?
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 18:15 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 5 gości