Hamulec Reczny słaby
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 16:55
- Lokalizacja: Lubsko
Hamulec Reczny słaby
Witam, mam słaby hamulec reczny klocki zmieniane jakos 10tys km temu a jak zaciagne to slabo trzyma jest na to jakas rada jak po podrecic czy cos? oczkeuje na info Dzieki.
Oczywiście nie obejdzie się bez podniesienia całego tyłu, bo trzeba skontrolować czy koła będą swobodnie się kręcić po podciągnięciu linki i czy hamulec będzie równomiernie łapać.
ja tak naciągam linkę, żeby po zaciągnięciu ręcznego na pierwszy ząbek oba koła obracały się z takim samym, sporym oporem. Gwarantuje to równomierność hamowania.
ja tak naciągam linkę, żeby po zaciągnięciu ręcznego na pierwszy ząbek oba koła obracały się z takim samym, sporym oporem. Gwarantuje to równomierność hamowania.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Po naciagnięciu linek, na zwolnionym ręcznym cięgna z tyłu powinny być max. 1,5mm od "zderzaków", widać bez podnoszenia tyłu, tylko trzeba się schylić. Jak odbijają z różnymi odległościami to na ogól zacina sie któraś linka w pancerzu.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 16:55
- Lokalizacja: Lubsko
Ok, sprawdze czyli idzie linka przy tylnich kołach? i tam ja sie na srubie dociaga? dobrze zrozumialem?
[ Dodano: 01 Lut 2009 12:56 ]
dzisiaj Panowie wzielem sie do roboty. odkrecilem koło w kole tylnik od pasazera jest reczny i trzyma dobrze a w kole od kierowcy tylnim nie ma w ogole recznego. odkrecalem srobe ta 13 i ta na imbul czy trot jak to mówi. ten zacisk od linki jest przy samym dole a to cale jest na wieloklinie wszystko wiadomo jest posniedziale ale jakos odkrecilem sroby bawiac sie regulujac dokrecam srobke na imbus co trzyma ta cala regulacje zacisku i bum hamulec spuszony a kolo trzyma? hm? dziwne uporałem sie z tym w 2godzinki i w koncu odkrecilem srobke ta na imbus i tak zostawilem. moglby sie ktos wypowiedziec dokaldnie jak to wyregulowac. dodam jeszcze ze zrobilem przez chwile ze bylo dobrze na spuszczonym krecila sie piasta na podciagnietym recznym trzymalo ale tu kolejne bum puszczam hamulec a koło nadal trzyma? wiec odkrecilem ta srobke na imbus i tak zostawilem. niech ktos sie wypowie jakby to naprawic?:)wrazie pytan niejasnosci piszcze wyjasnie dokladniej
[ Dodano: 01 Lut 2009 12:56 ]
dzisiaj Panowie wzielem sie do roboty. odkrecilem koło w kole tylnik od pasazera jest reczny i trzyma dobrze a w kole od kierowcy tylnim nie ma w ogole recznego. odkrecalem srobe ta 13 i ta na imbul czy trot jak to mówi. ten zacisk od linki jest przy samym dole a to cale jest na wieloklinie wszystko wiadomo jest posniedziale ale jakos odkrecilem sroby bawiac sie regulujac dokrecam srobke na imbus co trzyma ta cala regulacje zacisku i bum hamulec spuszony a kolo trzyma? hm? dziwne uporałem sie z tym w 2godzinki i w koncu odkrecilem srobke ta na imbus i tak zostawilem. moglby sie ktos wypowiedziec dokaldnie jak to wyregulowac. dodam jeszcze ze zrobilem przez chwile ze bylo dobrze na spuszczonym krecila sie piasta na podciagnietym recznym trzymalo ale tu kolejne bum puszczam hamulec a koło nadal trzyma? wiec odkrecilem ta srobke na imbus i tak zostawilem. niech ktos sie wypowie jakby to naprawic?:)wrazie pytan niejasnosci piszcze wyjasnie dokladniej
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Regulacja ręcznego jest za dźwignia ręcznego, wystarczy wyjąć zapalniczkę z tyłu, a jak nie to konsolę środkową. Coś ty poodkręcał?! Zacisk?! Przy kołach nie ma nic do ruszania od hamulaca ręcznego. Nie mam lepszych rysunków pod ręką... Strzałka oznacza śrubę do naciągu. Drugi rys ukazuje zaczepienie linki na tylnim hamulcu. Jak nie odbija to linka przytarta i trza wymienic, chyba że tłoczek wogole nie odbija po jeździe powinno byc gorące koło. Nie masz pojęcia a dłubiesz przy hamulcach, życie Ci nie miłe?!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 00:35 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 16:55
- Lokalizacja: Lubsko
witamJacek75 pisze:Po regulacji ręcznego trzeba podnieść tył i zobaczyć czy na spuszczonym koła się swobodnie kręcą, ja za pierwszym razem podciągnąłem za mocno i musiałem trochę puścić.
ja podniosłem u siebie tył i koło od pasażera jak okręce to swobodnie się kreći zrobi samo około 5 obrotów, a koło od kierowcy zrobi może jeden obrót, pół roku temu robili mi zaciski bo były gumki po pękane i czyścili je przy okazji i wymieniali klocki dodam tarcze stare rant mają lekki może coś źle wyregulowali tam przy zaciskach tymi śrubkami od ręcznego?. Lub co innego może być? jak to wyregulować powinny chyba tak samo się obracać? i mam takie dziwne wrażenie jakby mi tyłem rzucało przy hamowaniu jakby jedno koło lepiej brało.
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 22:47 przez romanek84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
no to trzeba rozebrac i wyczyscic zacisk ponownie, glownie blaszki i miejsca oparcia klocka o zacisk. tłoczek zostawiamy w spokoju ewentualnie zostawiamy na koniec (mechanizm samoregulacji recznego moze sie zatrzec i trzeba rozruszac), chyba ze jest klucz lub umiemy go wkrecic spowrotem. zakładając, że ręczny prawidłowo pracuje, linki nie zatarte, klocki sa ok, tarcza prosta. Przy naszych warunkach pogodowych i/lub sikaniem myjka pod cisnieniem po zaciskach przez alufelge, braku doświadczenia i staranności czynność trafia się w okolicach jesienno-zimowo-wiosennych.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Wszystko trzeba rozruszać i nasmarować.
Brawa za stare tarcze... Wymiana klocków równa sie z toczeniem tarcz albo wymianą na nowe...
Brawa za stare tarcze... Wymiana klocków równa sie z toczeniem tarcz albo wymianą na nowe...
MóJ GoLFiK
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 16:55
- Lokalizacja: Lubsko
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 172 gości