Temperatura paliwa i powietrza.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » ndz lut 01, 2009 22:33

Kolego Caveman –
Po pierwsze - może i jeżdżę starym dziadkiem ale każdy lubi to co ma i każdy by chciał jeździć taniej przynajmniej w tych czasach.

Po drugie – to auto pali mi 5,0 na 100 km. tak więc nie narzekam

Po trzecie – korzystając z tego, że mam stare audi 1,6 TD ( sprawnego anglika) to mam też od niego kupę części między innymi cały silnik, turbo, intercooler i wiele wiele innych rzeczy.
Dlatego pomyślałem, że jeśli te rzeczy mam i nie muszę ich kupować mogą się przydać.

Po czwarte – nie jestem mechanikiem ale co nieco wiem o silnikach. Jak byś uważnie czytał to byś zobaczył, że sagon wybił mi z głowy montowanie IC i chwała mu za to…. Wytłumaczył mi w normalny sposób, że nic mi on nie da i już ….. bez żadnego wytykania mi braku wiedzy i odsyłania do douczenia się.

Po piąte – po to jest forum, żeby zadawać czasami takie pytania które dla Ciebie są barszczacko proste a dla innych wręcz przeciwnie.

I po szóste chyba najważniejsze – nie wydaje mi się abyś był na tym forum moderatorem aby mi pisać, że „dalsze rozwijanie tematu niema sensu”

I na koniec napisałeś mi, że jeśli odma leje to trzeba ją wymienić na nową. I znowu mam problem bo chcę zadać pytanie ale aż się boję tego zrobić bo znowu mnie odeślesz do książek. Mianowicie: Skoro odma to na mój rozum zestaw rurek które odprowadzają nadmiar powietrza to co da jej wymiana skoro to tylko rurki ?? czy w niej są jakieś filtry itp?? nie wystarczy ją wyczyścić??.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 22:41

Jest taki jakby filtr na pokrywie rozrządu.Do niego doprowadzone są w moim przypadku obydwie odmy.
Czasami po dużych przebiegach po prostu się zapycha i warto go albo wyczyścić,albo wymienić.


AFN 165,5@380,8

Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » ndz lut 01, 2009 23:14

Mianowicie: Skoro odma to na mój rozum zestaw rurek które odprowadzają nadmiar powietrza to co da jej wymiana skoro to tylko rurki ?? czy w niej są jakieś filtry itp?? nie wystarczy ją wyczyścić??.[/quote]

w tym starym modelu jest zastosowana okragla odma NIE ROZBIERALNA,to zwykly syfon(jezeli wiesz co to jest), jezeli silnik jest przejechany bedzie mocno dmuchal, wraz z tym cisnieniem poleci rowniez olej ktory znajduje sie pod kapa. odma posiada odstojnik oleju ale jezeli silnik dmucha mocno jej pojemnosc bedzie nie wystarczajaca. Niepamietam juz bo dawno nie grzebalem przy takich starych autach ale w tym moze byc juz odma z blaszka sprezynujaca, ktora pod wplywem cisnienia sie odchyla i przepuszcza, jezeli znasz choc odrobine metalurgii powinienes wiedziec co to jest sprezyna i jakie ma wlasciwosci, do daj do tego wysoka temperature-ulega powolnemu odpuszczeniu i je traci, najprosciej sie starzeje z wiekiem samochodu a wiekowym wszak jezdzisz(prosciej mozna juz tylko narysowac)
Nowa odma moze pomodz, ale raczej na chwile, powinna zatrzymac wieksze cisnienie, ale szczerze watpie... odkrec korek oleju na odpalonym silniku, im wiecej dmucha i im wiecej dymu leci tym silnik bardziej zajechany, raczej watpie zebym sie pomylil w twoim przypadku. ile masz przebiegu 200? 250?(oryginalnego, bo raczej nie sadzisz ze to co ci sie wyswietla jest prawdziwe, auto na 100%sprowadzane?)
Zycze powodzenia!

[ Dodano: 01 Lut 2009 21:21 ]
sagon pisze:
Caveman pisze:po pierwsze jezdzisz starym dziadkiem,
Caveman pisze:dawno nie grzebalem przy tak starym(sorry) aucie.
Zauważyłem kolego,że najlepszy jest Twój awx.Nie wiem,co masz do poczciwej trójeczki,ale powiem Ci,że ten jego silniczek przeżyje Ciebie i tego Twojego nowego awx-a.Wysra się w ciągu kilku lat mniej razy,niż ten awx w ciągu roku.Wiem co mówię,bo brat też ma awxa.Za dużo w tym nowym cacku elektroniki.:pub:
wiesz tego AWX'a mam cztery lata od nowego i zrobil juz 380tys km bez powaznych problemow w trakcie mial zrobione elementy eksploatacyjne, cztery przeplywomierze, kierowniczki w turbo i zaworek sterujacy egr'em. No to jest naprawde duzo.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lut 01, 2009 23:59

To teraz się dopiero zaczną wydatki.Prawie 400kkm,to już dużo jak na taki silnik.
Osobiście życzę jeszcze wielu,wielu lat bezawaryjnej jazdy.


AFN 165,5@380,8

Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » pn lut 02, 2009 02:16

sagon pisze:To teraz się dopiero zaczną wydatki.Prawie 400kkm,to już dużo jak na taki silnik.
Osobiście życzę jeszcze wielu,wielu lat bezawaryjnej jazdy.
daj spokoj kto w to bedzie wkladal, wlasnie jestem na etapie sprzedzarzy tego auta, niech sie ktos inny martwi bo mnie ono sie juz zwrocilo. czas na nowe...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lut 02, 2009 02:42

Caveman pisze:Z twoich wypowiedzi wnioskuje ze masz nikle pojecie o silniku spalinowym wiec doucz sie prosze! Mala informacja dla ciebie, im zimniejsze powietrze tym jego gestosc jest mniejsza czyli automatycznie mozna go wiecej zmiescic w komorze cylindra
nie wyśmiewajmy się z zasobu lub braku u kogoś wiedzy w danym temacie bo sami nie jesteśmy orłami co widać na powyższym przykładzie, a dlaczego ?
a dlatego, że im zimniejsze powietrze doładowane tym jego gęstość (głównie chodzi o tlen) w tej samej jednostce objętości pompowanego przez turbinę do kolektora ssącego jest większa a nie mniejsza i dlatego więcej cząsteczek tlenu zawiera się w takiej samej ilości objętościowej chłodniejszego powietrza doładowanego niż ciepłego - im wyższa temperatura powietrza doładowanego tym jego gęstość (a co za tym idzie, cząsteczek tlenu) jest mniejsza.
cyt. "gęstość jest mniejsza czyli automatycznie można go więcej zmieścić w komorze cylindra" - nie mylmy gęstości z objętością !
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 02:52 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pn lut 02, 2009 14:52

Nie wiem Caveman czemu w taki sposób do mnie piszesz?? Zobacz jak na moje pytania odpowiadają inni?? krótko zwięźle i na temat. Ty piszesz jakieś wywody co chwilę zarzucając mi brak wiedzy. Forum jest właśnie po to stworzone aby osoby doświadczone pomagały mniej doświadczonym a nie odsyłały ich do książek. Każdy pierwszy lepszy potrafi powiedzieć „jak się nie znasz do się doucz” lub „ jedź do mechanika to Ci zrobi”
A już komentarze w stylu: „widzę, że masz nikłe pojecie więc doucz się proszę” czy „ to zwykły syfon (jeśli wiesz co to jest)” lub „ powinieneś wiedzieć co to sprężyna” albo „prościej to już można tylko narysować” niezbyt dobrze świadczą o Tobie.

A jeżeli chodzi o coś co jest NIE ROZBIERALNE, to nierozbieralna jest kulka od łożyska….. większość rzeczy która składa się z paru elementów jest rozbieralna nawet jeśli producent mówi, że nie jest…. Kwestia pomysłu na rozebranie i złożenie….. może i Ciebie jest stać na kupowanie wszystkiego nowego, ale innych już niekoniecznie ludzie mają satysfakcję, z tego potrafią nareperować coś sami i za darmo.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn lut 02, 2009 16:08

Dany44 pisze:Nie wiem Caveman czemu w taki sposób do mnie piszesz?? Zobacz jak na moje pytania odpowiadają inni?? krótko zwięźle i na temat. Ty piszesz jakieś wywody co chwilę zarzucając mi brak wiedzy. Forum jest właśnie po to stworzone aby osoby doświadczone pomagały mniej doświadczonym a nie odsyłały ich do książek. Każdy pierwszy lepszy potrafi powiedzieć „jak się nie znasz do się doucz” lub „ jedź do mechanika to Ci zrobi”
A już komentarze w stylu: „widzę, że masz nikłe pojecie więc doucz się proszę” czy „ to zwykły syfon (jeśli wiesz co to jest)” lub „ powinieneś wiedzieć co to sprężyna” albo „prościej to już można tylko narysować” niezbyt dobrze świadczą o Tobie.

A jeżeli chodzi o coś co jest NIE ROZBIERALNE, to nierozbieralna jest kulka od łożyska….. większość rzeczy która składa się z paru elementów jest rozbieralna nawet jeśli producent mówi, że nie jest…. Kwestia pomysłu na rozebranie i złożenie….. może i Ciebie jest stać na kupowanie wszystkiego nowego, ale innych już niekoniecznie ludzie mają satysfakcję, z tego potrafią nareperować coś sami i za darmo.
:kufel: dla kolegi :kufel: :kufel:. Nie martw się, "nie karm trola"
Czytałem cały temat; i bardzo dobrze że starasz się poprawić fabrykę. Poczytaj na temat: "Catch Can"
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... &start=630
to tyczy się odmy

[ Dodano: Pon Lut 02, 2009 15:21 ]
Caveman pisze: to zwykly syfon(jezeli wiesz co to jest),
i zrobil juz 380tys km bez powaznych problemow w trakcie mial zrobione elementy eksploatacyjne, cztery przeplywomierze, kierowniczki w turbo i zaworek sterujacy egr'em. No to jest naprawde duzo.
„ to zwykły syfon (jeśli wiesz co to jest)”
A te stwierdzenie to musi w tej chwili dotyczy jego AWX-a, bo jak ma tyle nakukane i chcesz go sprzedać bo nie opłacalne jest robienie tego motoru bo ceny części do małych nie należą. A tak wogóle ten syfon kolegi "Dany44" ile by nie miał ale przy odpowiednim urzytkowaniu i "dobrym właścicielu" (gdzie widać ze Dany44 jest właśnie nim) machnie i 700tys czemu nie? Chciałbym twojego AWX zobaczyć po 700tys. km i ile kasy byś włożył żeby tyle nakukać :rotfl: . I wyprzedze twoją ciekawość mój syfon 1.9TD ma ok. 520tys. i od 2 lat jest podkręcony na 11s/100km/h
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 16:19 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » pn lut 02, 2009 16:29

eldorado84 - dzięki za link :kufel: :okej:
Nie karmić Trolla :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości