Jak podłączyć instalacie elektryczną. Silnik 1Z w Mk II
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
ja nic nie rozpoznaje ://///// niestety
ale mam taki problem czy to jest wtyczka od czujnika hamulca ?? bo mi sie tak wydawało
i podciągnałem ją pod czujnik z mk2 i wszystko zaczęło sie sypać ://
Jesli nie to od czego to jest i gdzie powinno iść ? i gdzie idzie ?
i kolory kabli
biało czerwony i brązowo niebieski
[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 15:16 ]
Sprawdziłem tez kable od czujnika i masakra ://
1 i 3 w ogóle sie gdzieś gubią
pin 1 to powinien iść do ECU pin 14 i nie szedł to podciągłem go tam.
pin 3 to do masy więc tez dałem mu mase
teraz auto odpala nie zależnie czy zimny czy Ciepły ale dziwne jest to ze za każdym razem grzeje świece !! :///
i jeszcze gdybyś mógł zidentyfikować wtyczkę o której pisałem posta wyżej Dzisiaj 15:14
ale mam taki problem czy to jest wtyczka od czujnika hamulca ?? bo mi sie tak wydawało
i podciągnałem ją pod czujnik z mk2 i wszystko zaczęło sie sypać ://
Jesli nie to od czego to jest i gdzie powinno iść ? i gdzie idzie ?
i kolory kabli
biało czerwony i brązowo niebieski
[ Dodano: Czw Sty 29, 2009 15:16 ]
Sprawdziłem tez kable od czujnika i masakra ://
1 i 3 w ogóle sie gdzieś gubią
pin 1 to powinien iść do ECU pin 14 i nie szedł to podciągłem go tam.
pin 3 to do masy więc tez dałem mu mase
teraz auto odpala nie zależnie czy zimny czy Ciepły ale dziwne jest to ze za każdym razem grzeje świece !! :///
i jeszcze gdybyś mógł zidentyfikować wtyczkę o której pisałem posta wyżej Dzisiaj 15:14
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 22:06 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Kolego załóż osobny temat bo się tu pogubimyVWjowiec pisze:potrzebuje pomocy
Odpowiem bardzo chętnie
[ Dodano: 29 Sty 2009 18:54 ]
Ja kiedyś w takim przypadku wykożystałem kominek z dętki rowerowej.To_mas pisze:i jeszcze jedno pytanko
bo ori puszki filtra nie będzie :// i co w takim wypadku zrobić z przewodem idącym do N18 ?
Przewierciłem otwór w filtrze powietrza o średnicy kominka z dętki, przełożyłem go przez otwór i zabespieczyłem nakrętkami z obu stron przed wypadnięciem.
Pod nakrętki włożyłem troszke kleju do szyb samochodowych w ramach uszczelnienia i w ten sposób otrzymałem idealny króciec pod wężyk od N18
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mariusz75,
zobacz na to :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dbb52.html
wg tego rysunku pin 1 z czujnika temp idzie do T68/ 33 a pin 3 do T68 / 14
i tak własnie mam
ale coś namieszałem i ECU zawsze grzeje świece i jak zapala to ma wyższe obroty
dopiero jak pod ten pin 1 we wtyczce czujnika dam mase (z aku) to ECU zachowuje sie normanie (nie grzeje świec i ma dobre obroty na luzie)
nie wiem co sie mogło spierniczyć i jak to rozwiązać ://
co to jest w ogóle to wejście 33 we wtyczce ECU ?? bo to ani do masy nie idzie tylko łączy ze sobą wszystkie czujniki :/
zobacz na to :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dbb52.html
wg tego rysunku pin 1 z czujnika temp idzie do T68/ 33 a pin 3 do T68 / 14
i tak własnie mam
ale coś namieszałem i ECU zawsze grzeje świece i jak zapala to ma wyższe obroty
dopiero jak pod ten pin 1 we wtyczce czujnika dam mase (z aku) to ECU zachowuje sie normanie (nie grzeje świec i ma dobre obroty na luzie)
nie wiem co sie mogło spierniczyć i jak to rozwiązać ://
co to jest w ogóle to wejście 33 we wtyczce ECU ?? bo to ani do masy nie idzie tylko łączy ze sobą wszystkie czujniki :/
Ostatnio zmieniony czw sty 29, 2009 20:36 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Każde TDI ma dwa czujniki położenia pedału hamulca "F" i "F47" (dwa osobne jak w MK III, lub jeden zintegrowany dwuobwodowy jak w MK IV lub MK V)To_mas pisze:ale mam taki problem czy to jest wtyczka od czujnika hamulca ??
I jeden czujnik położenia pedału sprzęgła "F36"
"F" - czujnik (włącznik) świateł hamowania
"F36" - czujnik (włącznik) wciśnięcia pedału sprzęgła
"F47" - czujnik (włącznik) wciśnięcia pedału hamulca
F
pin 1 przewód czerwono - niebieski do E/4
pin 2 przewód czerwono - biały do E/3
F36
pin 1 przewód brązowo - biały do masy
pin 2 przewód biało - czerwony do T68/17
F47
pin 1 przewód biało - niebieski do T68/20
pin 2 przewód brązowo biały do masy
[ Dodano: 29 Sty 2009 20:24 ]
Te schematy z AUTO-DATY to można traktować tak raczej poglądowo niż jako źródło fachowej wiedzy.To_mas pisze:http://www.fotosik.pl/pok...d0531dbb52.html
wg tego rysunku pin 1 z czujnika temp idzie do T68/ 33 a pin 3 do T68 / 14
i tak własnie mam
Chodzi w tym o to że wszystkie czujniki biorą mase jak również ECU na pin T68/33 bierze mase z tego samego punktu masowego w wiązce przewodów idącej do silnika
A ztego schematu wygląda to tak jakby wszystkie te kable szły do T68/33
Opis pinów czujnika temperatury.
Według moich schematów to powinno być tak
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 1" idzie do masy w wiązce przewodów od silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 3"idzie do wtyczki ECU "T68 pin 14"
Z wtyczki od czujnika temp "pin 2" idzie do masy na bloku silnika
Z wtyczki od czujnika temp. "pin 4" idzie do puszki z bezpiecznikami wtyczka "G2 pin 3"
[ Dodano: 29 Sty 2009 20:33 ]
We wcześniejszym opisie pinów czujnika temperatury pomyliłem piny "1" i "3" i kazałem Ci podłączyć mase na pin "3" a sygnałowy na pin "1" a powinno być odwrotnie.
To dlatego silnik miał po zapaleniu wyrzsze obroty i migała kontrolka świec żarowych - sygnalizując zwarcie do masy na przewodzie sygnałowym od czujnika temperatury.
Przepraszam za pomyłke .
Poprawiłem poprzedni opis i wyżej też dałem prawidłowy.
[ Dodano: 29 Sty 2009 20:39 ]
Na tym schemacie z tego miejsca (zaznaczone) wszystkie czujniki i ECU biorą mase
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mariusz75, czyli jak wepnę jeden konieć miernika ustawionego na piszczenie w pin T68 / 33 a drugi przyłoże do masy np klemy - akumulatora to powinno piszczeć ?? (ze tak sie zapytam mało fachowo )
bo u mnie coś sie spierniczyło (chyba gdzieś przepalił sie kabel albo coś w ECU)
Bo jeśli nie dam dodatkowej masy np z akumulatora w kabel idący do 33 (wepne sie w którymś miejscu) to ECU zachowuje sie jakby nie widział czujnika tem ( wysokie obroty i grzanie świczek) a jak dołożę tą dodatkową masę to jest wszystko ok obroty w normie i nie grzeje świec.
bo u mnie coś sie spierniczyło (chyba gdzieś przepalił sie kabel albo coś w ECU)
Bo jeśli nie dam dodatkowej masy np z akumulatora w kabel idący do 33 (wepne sie w którymś miejscu) to ECU zachowuje sie jakby nie widział czujnika tem ( wysokie obroty i grzanie świczek) a jak dołożę tą dodatkową masę to jest wszystko ok obroty w normie i nie grzeje świec.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Tak. na pinie T68/33 powinna być stała masa.To_mas pisze:mariusz75, czyli jak wepnę jeden konieć miernika ustawionego na piszczenie w pin T68 / 33 a drugi przyłoże do masy np klemy - akumulatora to powinno piszczeć ?? (ze tak sie zapytam mało fachowo )
Możesz to sprawdzić miernikiem na przejście.
Ale bardzo uważaj aby nie rozgiąć gniazda pinu w wtyczce T68 przy sprawdzaniu przejścia bo potem może nie kontaktować z pinem w ECU. Najlepiej użyj IGŁY. Dolutuj do niej kawałek kabelka i dopiero wtedy używaj do wsadzenia w gniazdo pinu we wtyczce.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
a wiesz moze skąd ona sie tam bierze ??mariusz75 pisze:Tak. na pinie T68/33 powinna być stała masa.
czy np z ECU poprzez pin 1 do którego dochodzi masa ??
czy np ten kabelek który wchodzi w pin 33 jest gdzieś w wiązce zlutowany z masowym ??
bo u mnie w nim masy nie ma ( i teraz czy coś w ecu czy w wiązce sie przepaliło:///
mariusz75, jesteś pewien, że na pinie 33 powinna być normalna "masa"? Przyjrzyj się dokładnie temu schematowi i zobaczysz, że pin 33 nie łączy się z masą, czy klemą "-" akumulatora. Według schematu (chyba, że jest schrzaniony) to śmiem twierdzić, że tam (na pinie 33) jest stabilizowane przez ECU +12V służące jako "wzorcowe" napięcie zasilania czujników. Zobacz na czujnik położenia wału. Gdyby było tak jak piszesz to miałby dwie masy (pin 1 i 3) i sygnał (pin 2), więc żadnego zasilania.
Zauważ też, że z tego napięcia są zasilane wszystkie "ważne" czujniki: temp. powietrza, temp. paliwa, temp. cieczy chłodzącej, oraz potrzebuje go też przepływomierz.
To jest jakieś napięcie odniesienia, a nie masa!
[ Dodano: 30 Sty 2009 16:55 ]
OK. Sprawdziłem schematy (również OE.) i wycofuję się z powyższego
Na pinie 33 jest masa, ale nie prosto z akumulatora, tylko "przepuszczona" przez ECU i służy tylko do "masowania" czujników (pewnie chodzi o zakłócenia).
Z nowości: pomierzyłem napięcia u siebie w autku i na zciągniętej wtyczce, na pinie 3 czujnika (czyli pin 14 w ECU) mam +5,01V przy włączonym zapłonie.
To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
Zauważ też, że z tego napięcia są zasilane wszystkie "ważne" czujniki: temp. powietrza, temp. paliwa, temp. cieczy chłodzącej, oraz potrzebuje go też przepływomierz.
To jest jakieś napięcie odniesienia, a nie masa!
[ Dodano: 30 Sty 2009 16:55 ]
OK. Sprawdziłem schematy (również OE.) i wycofuję się z powyższego
Na pinie 33 jest masa, ale nie prosto z akumulatora, tylko "przepuszczona" przez ECU i służy tylko do "masowania" czujników (pewnie chodzi o zakłócenia).
Z nowości: pomierzyłem napięcia u siebie w autku i na zciągniętej wtyczce, na pinie 3 czujnika (czyli pin 14 w ECU) mam +5,01V przy włączonym zapłonie.
To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
super bardzo dziękuje )AFN140KM pisze:OK. Sprawdziłem schematy (również OE.) i wycofuję się z powyższego
Na pinie 33 jest masa, ale nie prosto z akumulatora, tylko "przepuszczona" przez ECU i służy tylko do "masowania" czujników (pewnie chodzi o zakłócenia).
sprawdze u siebieAFN140KM pisze:Z nowości: pomierzyłem napięcia u siebie w autku i na zciągniętej wtyczce, na pinie 3 czujnika (czyli pin 14 w ECU) mam +5,01V przy włączonym zapłonie.
a u mnie jedno jest dziwne jeśli wsadze miernik w złącze diagnostyczne tam gdzie jest + 12 i do masy to mi pokazuje +17 :/// jak to mozliwe
a jeśli dam go do +12 i do lini k czy L nie pamiętam to jest +12 na mierniku
bardzo możliwe rozebrałem ECU i coś w nim śmierdzi przy jednej płytce :////AFN140KM pisze:To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
najprawdopodobniej poległo ECU i teraz moje bardzo ważne pytanie:
czy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !!
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.
[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
mariusz75, bardzo Cie prosze jeszcze ta ostatni wtyczka co podałem na poprzedniej stornie !!
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 02:11 przez To_mas, łącznie zmieniany 2 razy.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Nie do końca jestem pewien, ale to może być wtyczka od czujnika położenia sprzęgła. Jeśli tak to powinna być troszkę mniejsza od tej co idzie do czujnika pedału hamulca.To_mas pisze:[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
mariusz75, bardzo Cie prosze jeszcze ta ostatni wtyczka co podałem na poprzedniej stornie !!
[ Dodano: 01 Lut 2009 12:05 ]
Sprawdziłem dziś u siebie w aucie , kostka ta jest od czujnika położenia sprzęgła na 100 % . Kolory kabli takie same mam w moim aucie.
Dziwi mnie tylko dlaczego na moich schematach są podane innne kolory
[ Dodano: 01 Lut 2009 12:37 ]
I jeszcze gniazdo zbiorcze diagnozy z mojego auta
Gniazdo zbiorcze diagnozy (wtyczka TV14)
Wtyczka czerwona - od diagnozy AIR-BAG
Wtyczka szara - od diagnozy ABS
Wtyczka brązowa -od diagnozy IMO i silnika
Wtyczka biała:
-kabel szary z białym paskiem - linia K diagnozy idzie do T16/7,
-kabel żółty - linia L diagnozy idzie do T16/15
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 13:39 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mam cuś takiegomariusz75 pisze:Gniazdo zbiorcze diagnozy (wtyczka TV14)
Ale dziwne ze jak wymontowałem ten kawałek instalacji co pokazałem wczęsniej z wtyczką T16 to tam było podłączone inaczej i to mnie dziwi qrcze ://
No ale w sumie nie powinno być różnicy skąd ja wezmę +12 czy mase byle bym dobrze podłączył sie w linie K i L ??
To_mas pisze:a u mnie jedno jest dziwne jeśli wsadze miernik w złącze diagnostyczne tam gdzie jest + 12 i do masy to mi pokazuje +17 :/// jak to mozliwe ??
a jeśli dam go do +12 i do lini k czy L nie pamiętam to jest +12 na mierniku
To_mas pisze:czy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !!
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
AFN140KM napisał/a:
To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
bardzo możliwe rozebrałem ECU i coś w nim śmierdzi przy jednej płytce :////
najprawdopodobniej poległo ECU i teraz moje bardzo ważne pytanie: [/quote]
masz prawdopodobnie wstawiony emulator od immo i mozliwe ze od niego napiecie na lini k wariuje ,
ciekawe jak jest z diagnozą ale pewnie tez kiepsko
A ecu jest dobrze zabezpieczone i mysle ze nie powinno sie tak la<two uszkodzic
To_mas, wcześniej czytałem, że ECU miałeś "robione" na immo, może podczas przeróbki ECU coś w nim legło?
bardzo możliwe rozebrałem ECU i coś w nim śmierdzi przy jednej płytce :////
najprawdopodobniej poległo ECU i teraz moje bardzo ważne pytanie: [/quote]
masz prawdopodobnie wstawiony emulator od immo i mozliwe ze od niego napiecie na lini k wariuje ,
ciekawe jak jest z diagnozą ale pewnie tez kiepsko
A ecu jest dobrze zabezpieczone i mysle ze nie powinno sie tak la<two uszkodzic
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:01 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
miało być robione tak by była możliwa diagnoza !DANIEL LHR pisze:ciekawe jak jest z diagnozą ale pewnie tez kiepsko
jesli przez pomyłkę dałem +12 na właśnie ten kabel masowy co wchodzi do pinu 33 a tak sie raczej stało to by wszystko wyjaśniało.DANIEL LHR pisze:A ecu jest dobrze zabezpieczone i mysle ze nie powinno sie tak la<two uszkodzic
I wywaliłem kase w błoto ale trudno teaz muszę kupić ECU juz bez immo tylko czy ktoś mi odpowie na moje pytania odnośnie tego co pisałem wyżej ?
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
mozesz zalozyc starszy 2 min roboty z zamianą2 pinów , Ja u siebie wsadzilem z pasata b5 i bylo podobnie z tym ze dodatkowo doszla zmiana pinow przy pedalachczy jak silnik jest z grudnia 94 czyli juz ten nowszy czy mogę do niego założyć ECU z silnika starszego ? czyli ten do 10.94 ??
bo takiego będę szukał i w d....e mam wypalanie immo wtedy !!
jeśli tak to czy wtedy coś trzeba zrobić ?? słyszałem ze zamienić 2 piny we wtyczce ale nic dokładnie nie wiem.
[ Dodano: Sob Sty 31, 2009 01:06 ]
[ Dodano: 01 Lut 2009 21:15 ]
ecu jest napewno zabezpieczone na zwarcie ,ale n apodanie plusa to juz nie koniecznie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 215 gości