Alternator przy jakich obrotach zaczyna ładować
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Alternator przy jakich obrotach zaczyna ładować
Witam chcę przerobić swój alternator i teraz przy jakich obrotach zaczyna ładować CHodzi o mk3 jak to sprawdzić .
TUTENHAMON
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
Jeśli silnik ma 1000 obr/min to alternator ma około 2500 obr/min. Przy takich obrotach jest już ładowanie na zadowalającym poziomie. Normalnie jest wykorzystywana tylko mała część
mocy jaką może oddać alternator. Jego moc jest ograniczana regulatorem napięcia. Alternator może oddać moc kilkukrotnie większą niż jest do tego przystosowany(ale przez krótki okres czasu, w zależności od konstrukcji, tak aby nie przegrzać jego elementów wewnętrznych). Mam książke w której są opisane próby na alternatorze 65A(1kW) w którym zastosowano zmieniony regulator napięcia który dawał z alternatora napięcie max jakie mógł uzyskać (ponad 60V i uzyskano moc traconą na obciążeniu 3kW) przez czas 2 minut tak aby go nie przegrzać, a potem wracał do napięcia 14V. To wysokie napięcie nie było podawane na akumulator tylko przez ten czas przekażnik podłączał pod alternator tylko jakąś grzałke do podgrzewania katalizatora aby go szybciej podgrzać. Po 2 min układ czasowy włączał normalny stabilizator napięcia 14V.
mocy jaką może oddać alternator. Jego moc jest ograniczana regulatorem napięcia. Alternator może oddać moc kilkukrotnie większą niż jest do tego przystosowany(ale przez krótki okres czasu, w zależności od konstrukcji, tak aby nie przegrzać jego elementów wewnętrznych). Mam książke w której są opisane próby na alternatorze 65A(1kW) w którym zastosowano zmieniony regulator napięcia który dawał z alternatora napięcie max jakie mógł uzyskać (ponad 60V i uzyskano moc traconą na obciążeniu 3kW) przez czas 2 minut tak aby go nie przegrzać, a potem wracał do napięcia 14V. To wysokie napięcie nie było podawane na akumulator tylko przez ten czas przekażnik podłączał pod alternator tylko jakąś grzałke do podgrzewania katalizatora aby go szybciej podgrzać. Po 2 min układ czasowy włączał normalny stabilizator napięcia 14V.
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
- Dragon
- Forum Master
- Posty: 1002
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
- Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
- Kontakt:
Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?
Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Nie bardzo się z tym zgadzam. Po włączeniu wszystkich odbiorników w aucie, na wolnych obrotach dochodzi do deficytu prądu - sprawdzone amperomierzem.dragon5555 pisze:Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?
TUTENHAMON, To co planujesz wymaga pzremyślenia. Policz o ile wzrosną obroty alternatora przy takiej zmianie koła ( nie wiem czy te 10-20% to zmiana średnicy , czy obwodu koła). Kolejna sprawa to ile jeździsz. Jeśli są to krótkie odcinki, taka zmiana niewiele pomoże. Najlepszym sposobem było by sprawdzenie tego doświadczalnie. Potzrebny jest do tego amperomierz samochodowy - taki o dwóch skalach. Pośrodku zero, na lewo minus, na prawo plus.
I jeszcze jedno : po zmianie koła możesz mieć problem z doborem paska klinowego.(chociaż nie musisz).Wzrosną obroty alternatora i może się nieco szybciej zużywać- łożyska.
BTW: Co Tobie tak zżera ten prąd? Kuchenka mikrofalowa czy jakieś wypasione CA?
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
- Dragon
- Forum Master
- Posty: 1002
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
- Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
- Kontakt:
Skoro przy wolnych obrotach daje około 50% prądu to logiczne że na wszystko nie wystarczy!!!bodzio_j pisze:dragon5555 napisał/a:
Na wolnych obrotach alternator powinien oddawać przynajmniej 50% tego co potrafi, ale najczęściej daje więcej. A myślałeś może aby go wymienić na inny, czyli taki który spełni Twoje wymagania?
Nie bardzo się z tym zgadzam. Po włączeniu wszystkich odbiorników w aucie, na wolnych obrotach dochodzi do deficytu prądu - sprawdzone amperomierzem.
Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości