Silnik TDI z B4 do B3 bedzie pasowal...??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pawlak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 17:07
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Silnik TDI z B4 do B3 bedzie pasowal...??

Post autor: Pawlak111 » ndz lut 01, 2009 17:15

Witam.

Wiem ze to forum Golfa ale Passat tez w sumie podobny (przynajmniej niektore czesci pasuja..) wiec mam pytanko..

Mam Passata B3 kombi z silnikiem 1,9 TD 75Km... Mam taki troszke nietypowy pomysl.. Interesuje mnie zamontowanie silnika 1,9TDI 110KM z Passata B4.
I teraz pytanko do fachowca czy da rade zamontowac taki silnik w B3. Czy uchwyty na silnik beda pasowaly, i inne rzeczy typu osie do kol i skrzynia biegow. Skrzynia tez bedzie od B4.
Czy moze juz ktos takie cos zrobil i podzieli sie wrazeniami..
Dzieki za odpowiedzi i wskazowki jak jakies beda :)

Pozdrowionka.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 01, 2009 17:17

Pawlak111, kup lepiej cale auto z tym silnikiem

chyba ze masz dobrego dawce

poza silnikiem i skrzynia, bedziesz potrzebowal, caly osprzet, przeplywke, wiazke elektryczna, komputer, pedaly, i pewnie mase innych drobiazgow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 01, 2009 17:18

Mam Passata B3 kombi z silnikiem 1,9 TD 75Km... Mam taki troszke nietypowy pomysl.. Interesuje mnie zamontowanie silnika 1,9TDI 110KM z Passata B4.
mi sie wydaje ze jest to tak samo jak swap z mk3 TDI do mk2 :))

więc trochę na pewno pokombinować 3a będzie.

poza tym poszukaj sobie co jeszcze oprócz skrzyni i silnika (kompletnego) musisz wymienić bo to jest niestety najprostsza sprawa z tego wszystkiego



Pawlak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 17:07
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pawlak111 » ndz lut 01, 2009 17:48

Aha..
To ze kompletny silnik z komputerem i reszta osprzetu to wiem ale pedaly... No ale dzieki za info bo licze sie z konkretnymi kombinacjami przy tej przerobce i dlatego szukam wiecej informacji na ten temat zeby podjac ostateczna decyzje.
To jak ktos jeszcze cos wie to niech sie dzieli wiadomosciami.. :)



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » ndz lut 01, 2009 18:17

sorry nie doczytałem :grin: napisałem o Audi
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 18:37 przez vision, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 01, 2009 18:23

Pawlak111, pedaly bo TDI silnik jest sterowany elektronicznym pedalem gazu a nie linkowym


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 01, 2009 18:29

Pawlak111 pisze:To jak ktos jeszcze cos wie to niech sie dzieli wiadomosciami..
oprócz silnika z osprzętem i skrzynią 3a mieć:

wiązka
pedały :
gaz jest elektroniczny z potencjometrem
sprzęgło hydrauliczne a nie na linke
ECU
przepływomierz i obudowa filtra
inaczej podłączony układ wydechowy z turbo (inny kolektor + jakieś spawanie)
wybierak biegow na linki (jeśli masz na cięgna)
licznik z TDI
półosie lub przeguby (nie wiem jak to w passacie u mnie 3a było zmienić przeguby wewnętrzne)
IC i jego podłączenie
przekaźniki 103 i 109

chyba tyle pewno jeszcze jakieś duperele które cie doprowadzą do szału ;p



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 01, 2009 18:34

vision pisze:w B3 silnik stoi na ławie , B4 inaczej nie do ławy , da się ale trzeba przerobić
mowisz o audi czy o passacie z tematu?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz lut 01, 2009 18:36

ława pod silnik na 100% inna ... pedały hamulca/gazu/sprzęgła - w B3 miałeś chyba jeszcze linkę do sprzęgła - B4 hydraulika - nie wiem jak wygląda sprawa z biegami - B4 cięgła na 100% - B3 rura jak w MK II ?? jeśli tak - cała puszka z wybierakiem skrzyni (w aucie) do zmiany

wahacze - B4 (110 KM ) ma swoje wahacze - podobne jak w VR6 - końcówki symetryczne - piasty 5x100 - hamulce wielkośc inna - odsadzenie tarczy inne - amortyzatory inne - głowiczki amortyzatora raczej też ...

same pierdoły :helm:



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 01, 2009 18:46

ma ktos jakas fotke pogladowa czym sie ławy roznia? e etce maja ten sam numer az do 97 roku

[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 5:46 pm ]
leo... pisze:w B3 miałeś chyba jeszcze linkę do sprzęgła - B4 hydraulika - nie wiem jak wygląda sprawa z biegami - B4 cięgła na 100% - B3 rura jak w MK II ?
w b3 byla tez hydraulika i skrzynia 02a na linki
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 18:52 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Pawlak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 17:07
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pawlak111 » ndz lut 01, 2009 19:21

ooo kurde.. sie tego juz nazbieralo troche..;/
sprzeglo mam na linke i gaz tez
IC to ja juz mam zamontowane w swoim i oczywiscie tez bylo troche zabawy z tym..:)
a co do zawieszenia to kupilem wlasnie nowe ssportowe amorki i sorezyny i czekam na wiosne zeby je zmienic.
piasta tez 4x100 u mnie
noo noo wlasnie i o te *#cenzura#* jest najwiecej zachodu;/
A jak to bedzie z ossiami i przegubami?? dlugosc jest jakas inna czy taka sama jak w B3
I jeszcze widze ze tu prawie cale zawieszenie przednie jest inne w 110 B4..
Jak jeszcze mi sie jakis pomysl lub pytanko nasunie to bede pytal.. A reczej bedzie jeszcze ich kilka.. :)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz lut 01, 2009 19:22

jak bedzie mial dawce calego, a w zasadzie przod do wysokosci przednich siedzien to zrobi to bez problemu. kompletowanie gratow oddzielnie to zabawa, jak pokazuje przyklad swapu To_masa.

b3 ma hydraulike i linki. tylko w zacofanym mk3 byla linka od sprzegla.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lut 01, 2009 19:52

souler pisze:kompletowanie gratow oddzielnie to zabawa, jak pokazuje przyklad swapu To_masa.
dokładnie a jeszcze jak nie masz pełnego portfela jak ja to jest to niestey bardzo ciężkie bo części są, tylko sprzedających czasem popier..... z cenami :PP

przykładowo

za sam potencjometr chcieli 80zł
długie szukanie fart i kupiłem potencjometr z pedałem gazu za 30 zł ... tak ze wszystko to rozciąga sie w czasie jeśli nie chcesz przy takim swapie spłukać sie doszczętnie.
No jeśli masz dużo kasy to co innego.

mechanizm wybierania biegów z mk3 oferty po 120zł pełno....
za 99zł kupiłem mechanizm kompletny z mk4 + mieszek i gałka oryginał.

Najlepsze i najszybsze rozwiązanie to mieć powypadkowego dawce.



Pawlak111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 17:07
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Pawlak111 » ndz lut 01, 2009 20:20

Tak z tego co czytam i sobie mysle i przegladam cene za potrzebne czesci to narazie dochodze do wniosku ze najlepiej kupic anglika albo rozbitego z tulu i poswiecic jednorazowo kilka jednostek potrzebnego czasu i przekladac co bedzie potrebne.
Bo chodzi o to tez ze jak juz zaczne przekladac to trzeba to bardzo szybko skonczyc a nie ganiac za czesciami jak jakas bedzie potrzebna.
I jeszcze slyszalem ze ciezko o anglika z 110KM... zobaczymy..
A z kasiorka tez trzeba sie liczyc.
Dzieki za kolejne cenne wskazowki. :)

[ Dodano: 01 Lut 2009 19:45 ]
...ciezko o Paska 110...:/
a Golf 3 by sie nie nadal??
to tez bardzo podobne.
Tylko ze w B4 to jest pewnosc ze bedzie pasowalo a z golfem to taka mniejsza pewnosc...
No too sobie bede yeraz szukal..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości