Silnik TDI z B4 do B3 bedzie pasowal...??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik TDI z B4 do B3 bedzie pasowal...??
Witam.
Wiem ze to forum Golfa ale Passat tez w sumie podobny (przynajmniej niektore czesci pasuja..) wiec mam pytanko..
Mam Passata B3 kombi z silnikiem 1,9 TD 75Km... Mam taki troszke nietypowy pomysl.. Interesuje mnie zamontowanie silnika 1,9TDI 110KM z Passata B4.
I teraz pytanko do fachowca czy da rade zamontowac taki silnik w B3. Czy uchwyty na silnik beda pasowaly, i inne rzeczy typu osie do kol i skrzynia biegow. Skrzynia tez bedzie od B4.
Czy moze juz ktos takie cos zrobil i podzieli sie wrazeniami..
Dzieki za odpowiedzi i wskazowki jak jakies beda
Pozdrowionka.
Wiem ze to forum Golfa ale Passat tez w sumie podobny (przynajmniej niektore czesci pasuja..) wiec mam pytanko..
Mam Passata B3 kombi z silnikiem 1,9 TD 75Km... Mam taki troszke nietypowy pomysl.. Interesuje mnie zamontowanie silnika 1,9TDI 110KM z Passata B4.
I teraz pytanko do fachowca czy da rade zamontowac taki silnik w B3. Czy uchwyty na silnik beda pasowaly, i inne rzeczy typu osie do kol i skrzynia biegow. Skrzynia tez bedzie od B4.
Czy moze juz ktos takie cos zrobil i podzieli sie wrazeniami..
Dzieki za odpowiedzi i wskazowki jak jakies beda
Pozdrowionka.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Pawlak111, kup lepiej cale auto z tym silnikiem
chyba ze masz dobrego dawce
poza silnikiem i skrzynia, bedziesz potrzebowal, caly osprzet, przeplywke, wiazke elektryczna, komputer, pedaly, i pewnie mase innych drobiazgow
chyba ze masz dobrego dawce
poza silnikiem i skrzynia, bedziesz potrzebowal, caly osprzet, przeplywke, wiazke elektryczna, komputer, pedaly, i pewnie mase innych drobiazgow
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
mi sie wydaje ze jest to tak samo jak swap z mk3 TDI do mk2 )Mam Passata B3 kombi z silnikiem 1,9 TD 75Km... Mam taki troszke nietypowy pomysl.. Interesuje mnie zamontowanie silnika 1,9TDI 110KM z Passata B4.
więc trochę na pewno pokombinować 3a będzie.
poza tym poszukaj sobie co jeszcze oprócz skrzyni i silnika (kompletnego) musisz wymienić bo to jest niestety najprostsza sprawa z tego wszystkiego
Aha..
To ze kompletny silnik z komputerem i reszta osprzetu to wiem ale pedaly... No ale dzieki za info bo licze sie z konkretnymi kombinacjami przy tej przerobce i dlatego szukam wiecej informacji na ten temat zeby podjac ostateczna decyzje.
To jak ktos jeszcze cos wie to niech sie dzieli wiadomosciami..
To ze kompletny silnik z komputerem i reszta osprzetu to wiem ale pedaly... No ale dzieki za info bo licze sie z konkretnymi kombinacjami przy tej przerobce i dlatego szukam wiecej informacji na ten temat zeby podjac ostateczna decyzje.
To jak ktos jeszcze cos wie to niech sie dzieli wiadomosciami..
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
oprócz silnika z osprzętem i skrzynią 3a mieć:Pawlak111 pisze:To jak ktos jeszcze cos wie to niech sie dzieli wiadomosciami..
wiązka
pedały :
gaz jest elektroniczny z potencjometrem
sprzęgło hydrauliczne a nie na linke
ECU
przepływomierz i obudowa filtra
inaczej podłączony układ wydechowy z turbo (inny kolektor + jakieś spawanie)
wybierak biegow na linki (jeśli masz na cięgna)
licznik z TDI
półosie lub przeguby (nie wiem jak to w passacie u mnie 3a było zmienić przeguby wewnętrzne)
IC i jego podłączenie
przekaźniki 103 i 109
chyba tyle pewno jeszcze jakieś duperele które cie doprowadzą do szału ;p
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
ława pod silnik na 100% inna ... pedały hamulca/gazu/sprzęgła - w B3 miałeś chyba jeszcze linkę do sprzęgła - B4 hydraulika - nie wiem jak wygląda sprawa z biegami - B4 cięgła na 100% - B3 rura jak w MK II ?? jeśli tak - cała puszka z wybierakiem skrzyni (w aucie) do zmiany
wahacze - B4 (110 KM ) ma swoje wahacze - podobne jak w VR6 - końcówki symetryczne - piasty 5x100 - hamulce wielkośc inna - odsadzenie tarczy inne - amortyzatory inne - głowiczki amortyzatora raczej też ...
same pierdoły
wahacze - B4 (110 KM ) ma swoje wahacze - podobne jak w VR6 - końcówki symetryczne - piasty 5x100 - hamulce wielkośc inna - odsadzenie tarczy inne - amortyzatory inne - głowiczki amortyzatora raczej też ...
same pierdoły
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
ma ktos jakas fotke pogladowa czym sie ławy roznia? e etce maja ten sam numer az do 97 roku
[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 5:46 pm ]
[ Dodano: Nie Lut 01, 2009 5:46 pm ]
w b3 byla tez hydraulika i skrzynia 02a na linkileo... pisze:w B3 miałeś chyba jeszcze linkę do sprzęgła - B4 hydraulika - nie wiem jak wygląda sprawa z biegami - B4 cięgła na 100% - B3 rura jak w MK II ?
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 18:52 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
ooo kurde.. sie tego juz nazbieralo troche..;/
sprzeglo mam na linke i gaz tez
IC to ja juz mam zamontowane w swoim i oczywiscie tez bylo troche zabawy z tym..
a co do zawieszenia to kupilem wlasnie nowe ssportowe amorki i sorezyny i czekam na wiosne zeby je zmienic.
piasta tez 4x100 u mnie
noo noo wlasnie i o te *#cenzura#* jest najwiecej zachodu;/
A jak to bedzie z ossiami i przegubami?? dlugosc jest jakas inna czy taka sama jak w B3
I jeszcze widze ze tu prawie cale zawieszenie przednie jest inne w 110 B4..
Jak jeszcze mi sie jakis pomysl lub pytanko nasunie to bede pytal.. A reczej bedzie jeszcze ich kilka..
sprzeglo mam na linke i gaz tez
IC to ja juz mam zamontowane w swoim i oczywiscie tez bylo troche zabawy z tym..
a co do zawieszenia to kupilem wlasnie nowe ssportowe amorki i sorezyny i czekam na wiosne zeby je zmienic.
piasta tez 4x100 u mnie
noo noo wlasnie i o te *#cenzura#* jest najwiecej zachodu;/
A jak to bedzie z ossiami i przegubami?? dlugosc jest jakas inna czy taka sama jak w B3
I jeszcze widze ze tu prawie cale zawieszenie przednie jest inne w 110 B4..
Jak jeszcze mi sie jakis pomysl lub pytanko nasunie to bede pytal.. A reczej bedzie jeszcze ich kilka..
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
dokładnie a jeszcze jak nie masz pełnego portfela jak ja to jest to niestey bardzo ciężkie bo części są, tylko sprzedających czasem popier..... z cenami :PPsouler pisze:kompletowanie gratow oddzielnie to zabawa, jak pokazuje przyklad swapu To_masa.
przykładowo
za sam potencjometr chcieli 80zł
długie szukanie fart i kupiłem potencjometr z pedałem gazu za 30 zł ... tak ze wszystko to rozciąga sie w czasie jeśli nie chcesz przy takim swapie spłukać sie doszczętnie.
No jeśli masz dużo kasy to co innego.
mechanizm wybierania biegów z mk3 oferty po 120zł pełno....
za 99zł kupiłem mechanizm kompletny z mk4 + mieszek i gałka oryginał.
Najlepsze i najszybsze rozwiązanie to mieć powypadkowego dawce.
Tak z tego co czytam i sobie mysle i przegladam cene za potrzebne czesci to narazie dochodze do wniosku ze najlepiej kupic anglika albo rozbitego z tulu i poswiecic jednorazowo kilka jednostek potrzebnego czasu i przekladac co bedzie potrebne.
Bo chodzi o to tez ze jak juz zaczne przekladac to trzeba to bardzo szybko skonczyc a nie ganiac za czesciami jak jakas bedzie potrzebna.
I jeszcze slyszalem ze ciezko o anglika z 110KM... zobaczymy..
A z kasiorka tez trzeba sie liczyc.
Dzieki za kolejne cenne wskazowki.
[ Dodano: 01 Lut 2009 19:45 ]
...ciezko o Paska 110...:/
a Golf 3 by sie nie nadal??
to tez bardzo podobne.
Tylko ze w B4 to jest pewnosc ze bedzie pasowalo a z golfem to taka mniejsza pewnosc...
No too sobie bede yeraz szukal..
Bo chodzi o to tez ze jak juz zaczne przekladac to trzeba to bardzo szybko skonczyc a nie ganiac za czesciami jak jakas bedzie potrzebna.
I jeszcze slyszalem ze ciezko o anglika z 110KM... zobaczymy..
A z kasiorka tez trzeba sie liczyc.
Dzieki za kolejne cenne wskazowki.
[ Dodano: 01 Lut 2009 19:45 ]
...ciezko o Paska 110...:/
a Golf 3 by sie nie nadal??
to tez bardzo podobne.
Tylko ze w B4 to jest pewnosc ze bedzie pasowalo a z golfem to taka mniejsza pewnosc...
No too sobie bede yeraz szukal..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 168 gości